Pokračovanie článku: Test: Kia Ceed 1,5 T-GDI GT-Line – po facelifte opäť na špici

Vitálny motor s dobrou spotrebou

Hoci aj vynovený Ceed sa môže pochváliť 48 V mild-hybridnou sústavou, GT-Line je klasikou bez elektrifikácie. Ale to nie je výčitka. Pod kapotou má totiž novučičký 4-valec 1,5 T-GDI z rodiny motorov Smartstream, takže sa môže pochváliť variabilným časovaním ventilov CVVD či nízkotlakovou recirkuláciou výfukových plynov a časticovým filtrom. V ponuke nahrádza starší motor 1,4 T-GDI. Má výkon až 118 kW a krútiaci moment 253 Nm. V oboch parametroch tak poráža konkurenčný 4-valec Volkswagenu. Prekvapí chuťou po otáčkach a ostrejším zvukom, ktorý svedčí športovému charakteru GT-Line. O hluku však hovoriť nemožno. Je totiž dobre tlmený.

Nový motor 1,5 T-GDI (118 kW) sa vyhol pri... Foto: Ľuboš Pilc
Kia Ceed 1,5 T-GDI GT-Line - test 2021 Nový motor 1,5 T-GDI (118 kW) sa vyhol pri GT-Line elektrifikácii. O to autentickejší je jeho prejav. Na stovku to s ním Ceed zvláda za 8,6 sekundy. Prednosť by sme však radšej dali manuálu.
Kia Sportage 1,6 CRDi AWD MHEV - test 2021 Čítajte viac Test: Kia Sportage 1,6 CRDi 4WD MHEV – rozlúčka v „čiernom“

Spojenie so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou je v podstate bezproblémové, no charakter tohto typu prevodovky je zjavný pri rozjazdoch, ktoré nie sú vždy plynulé. A druhou výčitkou je veľmi ekonomické nastavenie radenia, ktoré sa snaží držať agilný motor na čo najnižších otáčkach. Takže občas prídu vhod krídelká pod volantom či režim Sport, ktorý dovolí motoru viac sa nadýchnuť. Za volantom je hneď viac zábavy. Inak, Ceed nemá volič jazdných režimov. K dispozícii je iba športový mód prevodovky. V základe sa však tvári, akoby jazdil v móde Eco. No ak šliapnete na plyn, stovku máte na tachometri za 8,6 sekundy, čo nie je zlé. A pritom si za svoje služby nová jednapäťka nepýta veľa paliva.

Sedemstupňový dvojspojkový automat má klasickú... Foto: Ľuboš Pilc
Kia Ceed 1,5 T-GDI GT-Line - test 2021 Sedemstupňový dvojspojkový automat má klasickú páku voliča. Škoda, že krídelká na volante sú za príplatok.
Kia Sportage - EU 2021 Čítajte viac Kia Sportage: ‘Krátka‘ verzia pre Európu je tu. Bude zo Žiliny

Náš priemer skončil údajom 6,6 litra na 100 km. V meste je to tesne nad sedem a na okreskách podlezie konzumácia šesť litrov. Možno by sme pri tomto vitálnom agregáte a verzii GT-Line volili radšej 6-stupňový manuál, pri ktorom budete mať potenciál motora viac pod kontrolou. Zvlášť ak vám Ceed dopraje pomerne ostré zaobchádzanie. Stále sa totiž môže v zákrutách oprieť o nezávislé zavesenie zadných kolies, ktoré je dnes vzácnosťou. Takže v konkurenčnom zápolení predstavujú jeho jazdné vlastnosti to najlepšie, čo si môžete dopriať. Čo je skvelé, tuhšie odpruženie nejde na úkor komfortu. Filtrácia nerovností a hluková izolácia podvozku je príkladná. Porovnanie s prémiou nie je vôbec zveličené.

Treba aj priplácať

Za športovo ladený Ceed GT-Line s benzínovým motorom a automatom si Kia pýta 23 690 eur. Naozaj to nie je zlá ponuka, ak uvážime, že GT-Line je neprehliadnuteľný a skvelo vybavený. Veď vychádza z úrovne Gold. Takže na palube máte dvojzónovú klimatizáciu, monochromatické spätné zrkadlo, elektricky nastaviteľnú bedrovú opierku, 10,25-palcový infotainment s navigáciou, bezplatné telematické služby, indukčné nabíjanie telefónov či parkovaciu kameru. Ale tiež full-LED svetlá s automatickým prepínaním diaľkového režimu alebo udržiavanie v jazdnom prúde. Bohužiaľ, za rozšírený paket asistentov Safety pack, ktorý obsahuje aj asistent pre jazdu na diaľnici či adaptívny tempomat si treba priplatiť 1 390 eur.

Súčasťou tohto paketu sú aj ďalšie prvky, ktoré s bezpečnosťou nesúvisia, no potešia. Napríklad elektronická parkovacia brzda, riadiace páčky pod volantom, bez ktorých nemá automat v Ceede GT-Line význam, či dokonca nastaviteľná lakťová opierka a prieduchy ventilácie pre zadných cestujúcich. Investovať sa preto oplatí, no cena vzrastie na 25 080 eur. A ak si k tomu pripočítate 550 eur za metalízu, dostaneme sa nad 26 000 eur. I tak považujeme ponuku za korektnú. Ceed patrí stále na špičku segmentu i keď mnoho zákazníkov dnes dáva prednosť SUV.

Rozmery, objemy, hmotnosti

Dĺžka (mm) 4 325
Šírka (mm) 1 800
Výška (mm) 1 442
Rázvor náprav (mm) 2 650
Objem batožinového priestoru (l) 395 – 1 291
Objem palivovej nádrže (l) 50
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1 285 – 1 412

Technické údaje

Model Kia Ceed 1,5 T-GDI GT-Line
Počet valcov/ventilov 4/16
Zdvihový objem (ccm) 1 482
Max. výkon (kW/ot.) 118/5 500
Max. krútiaci moment (Nm/ot.) 253/1 500 – 3 500
Prevodovka 7DCT
Max rýchlosť (km/h) 210
0 – 100 km/h (s) 8,6
Spotreba podľa výrobcu (l/100 km) 5,8 – 6,1
Spotreba počas testu (l/100 km) 6,6

Ceny

Cena od 21 890 €
Cena verzie 23 690 €
Cena testovaného vozidla 26 630 €

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Kia #test #facelift #Kia Ceed #Kia Ceed GT-Line
Články podľa značiek