Peugeot sa elektromobilite nebráni, no patrí medzi výrobcov, ktorí sa chystajú dať zákazníkom na výber, kým to bude možné. Preto je aj model 2008 stále dostupný s benzínovým aj s naftovým motorom. Hybridný ani plug-in hybridný variant v ponuke nie je, a tak e-2008 je jedinou elektrickou alternatívou v ponuke.
Na pohľad odvážny
Elektrický Peugeot e-2008 sa vzhľadom odlišuje od verzií so spaľovacími motormi len lakovanou členitou prednou maskou. To je ale dobre, lebo celkovo dizajn modelu 2008 patrí medzi jeho silné stránky. Vďaka denným LED svetlám v tvare levích tesákov je na prvý pohľad rozpoznateľný. Karoséria má hranaté tvary, čo pripomína kategóriu SUV.
K sebavedomému postoju prispievajú aj príplatkové 18-palcové disky kolies a plastová ochrana blatníkov a spodnej časti karosérie. Dizajn zadných svetiel nadväzuje na tie predné tromi segmentmi prepojenými čiernym pásom. Naspodku čnie pomerne masívny nárazník.
Vo vnútri typicky futuristický
Francúzska značka už pred niekoľkými rokmi navrhla koncepciu moderného usporiadania prístrojovej dosky, ktorú nazvala i-Cockpit. Jej hlavným prvkom je menší volant, ktorý sprvoti zaskočí, no po nastavení správnej polohy spolu so sedadlom sa ovláda veľmi dobre. Hrúbka venca je akurátna a perforovaná kožená useň, ktorou je čalúnený, je príjemná na dotyk.
Vodič odčítava údaje o jazde z 3D prístrojového panelu QUARTZ, ktorý má štýlom zobrazenia navodzovať dojem stroja budúcnosti. Rýchlosť sa zobrazuje len digitálne, no jedným z podkategórií zobrazovania je aj 2D variant, ktorý v tomto aute pôsobí až konzervatívne. V najvyššej výbave GT sa infotainment ovláda cez 10-palcový dotykový displej. Na rýchlejšie vyhľadávanie v menu slúžia dotykové plochy pod displejom. Z rovnakého panelu pod výduchmi ventilácie trčia aj fyzické tlačidlá a kruhový ovládač hlasitosti rádia.
Palubná doska je odetá do čiernej s množstvom plôch imitujúcich uhlíkové vlákna. Vrcholom čierneho motívu je stredový tunel pokrytý lesklým čiernym plastom. Lakťová opierka je nastaviteľná len pozdĺžne a je pomerne úzka, no zato hlboká. Sedadlá sú čalúnené kombináciou kože a textílie. Sú skôr pevné, no sedí sa v nich pohodlne.

Vzadu je dosť miesta pre dvoch pasažierov. Ani vysokí ľudia sa nebudú sťažovať na nedostatok miesta na nohy ani nad hlavou. K dispozícii majú aj dva USB porty. Objem batožinového priestoru je 405 litrov, pričom po sklopení zadných sedadiel narastie prepravná kapacita na 1 467 litrov. Kufor má aj dvojité dno, no tam zaberú väčšinu miesta nabíjacie káble. Rezervné koleso v aute nie je, treba si vystačiť s lepiacou súpravou.
Jazdí príkladne
Všeobecným neduhom elektromobilov je vysoká hmotnosť, ktorú majú na svedomí zväčša akumulátory. Keďže Peugeot e-2008 má batérie s kapacitou 50 kW, auto váži 1 662 kilogramov. Nie je to málo, ale jazdné vlastnosti auta eliminujú pocit z jeho nadváhy. Náklony v zákrutách sú minimálne a vozidlo výborne drží stopu aj pri dynamickom prejazde zákrut. Zrýchľovanie je plynulé bez akéhokoľvek náporu na telo. Jazdné vlastnosti sa dajú upraviť voľbou troch režimov, a to ekologického, normálneho a športového. Kým ekologický zmierni reakciu na plynový pedál, obmedzí aj prácu klimatizácie a kúrenia, čo posádku neteší hlavne v zime a v lete. Keď však treba predĺžiť dojazd, nájde aj tento režim uplatnenie.

V normálnom režime auto pracuje optimálne po všetkých stránkach. Zaujímavosťou je športový režim, ktorý umožní maximálne využitie výkonu aj krútiaceho momentu motora, no v tom prípade už nedokáže držať krok priľnavosť prednej nápravy a dochádza k preklzu. Vodič by mal tento režim využívať opatrne a len vo vhodných podmienkach.

Spomínaný motor má výkon 100 kW (136 k) a krútiaci moment 260 Nm. Na prednú nápravu prenáša výkon jednostupňová prevodovka s pevným prevodom. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 150 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h prebehne za 9 sekúnd. Kapacita vysokonapäťového akumulátora je 50 kWh. Počas testu sme dosiahli kombinovanú spotrebu 22,9 kWh na sto kilometrov. V obci je možné jazdiť za 18,5 kWh/100 km, pričom na okresných cestách spotreba stúpne len zhruba o jednu kilowatthodinu. Najväčší odber elektriny nastáva pri diaľničnom tempe, a to až 27 kWh/100 km.
Peugeot e-2008 je vybavený 11 kW palubnou nabíjačkou. Jednosmerným prúdom ju možno nabíjať výkonom až 100 kW. Nabitie z 0 na 80 % tak trvá 30 minút. Dojazd na plné nabitie značne závisí od počasia, profilu trasy a jazdného štýlu, ale plne nabitá batéria umožní prejdenie približne 270 kilometrov. V triede crossoverov ide o priemernú hodnotu, ktorá automobil predurčuje na využitie v meste alebo v prímestských oblastiach.

Medzi pozitíva treba zaradiť aj odhlučnenie a komfort jazdy. Hluk od elektromotora je minimálny a podvozok je príkladne odhlučnený. Aj pri prejazde väčších nerovností je kabína ušetrená od zvukov nárazov. K tomu prispieva aj naladenie podvozka, ktorý veľmi dobre filtruje nedokonalosti vozovky. Jediná forma hluku, ktorá sa dostáva do kabíny je aerodynamický hluk od spätných zrkadiel.
Záver
Peugeot e-2008 stojí v najnižšej výbave 35 090 eur. V najvyššej výbave GT cena stúpne na 37 690 eur. V nej je zahrnutý 10-palcový dotykový displej infotainmentu, predné LED svetlá, predné parkovacie senzory, športové predné sedadlá, ambientné osvetlenie interiéru, či bezkľúčový systém štartovania.

V ponuke je ešte mnoho prvkov z príplatkovej výbavy vrátane balíkov asistenčných systémov, 18-palcových diskov kolies, panoramatického strešného okna, optimalizovaného riadenia trakcie Grip Control alebo vyhrievania predných sedadiel. Výrobca poskytuje záruku na štyri roky alebo do prejdenia 60 000 kilometrov.