Autor tohto článku testuje autá už vyše 20 rokov, no nepamätá si, že by sa mu niekedy dostali do rúk behom dvoch mesiacov štyri pikapy. Navyše tri z nich pod kapotou s výkonnými trojlitrovými naftovými šesťvalcami. Prvým bol ikonický, vyše 6-metrový, Jeep Gladiator, odvodený od Wrangleru. Jeho test si môžete prečítať na tomto odkaze. Druhým bol nový Ford Ranger v najvyššej výbave Platinum, ktorého test nájdete na tomto mieste Na prelome rokov ešte publikujeme test „dvojičky“ Rangeru, ktorým je vynovený Volkswagen Amarok.
Slovenský bestseller
Aktuálne čítate test ďalšieho ikonického pikapu, ktorý sa síce nemôže pochváliť naftovým šesťvalcom, pod kapotou má totiž „len“ 2,8-litrový štvorvalcový diesel, no zato sa môže pochváliť exkluzívnou výbavou GR Sport. Reč je samozrejme o jednom z najpredávanejších pikapov na svete – Toyote Hilux. Je to top bestseller nielen medzi pikapmi- Hilux patril v uplynulom roku do prvej desiatky najpredávanejších áut sveta bez rozdielu triedy.
A v superlatívoch môžeme ešte chvíľu pokračovať. Slovensko nie je práve krajinou pikapov, trh fakticky ovládajú dve značky, presnejšie dva modely. Absolútnym kráľom v tejto kategórii je práve Toyota Hilux, z ktorej sa predalo za prvých desať mesiacov už 422 kusov. Na to, že ide o špeciálne auto, je to naozaj dosť, len pre zaujímavosť – približne rovnaký počet áut dokázal Peugeot predať z populárnej mainstreamovej 308-ky. Medzi pikapmi v našich končinách má jedinú vážnejšiu konkurenciu vo Forde Ranger.
Nový Ford RangerA čo je teda na Hiluxe GR Sport iné? Samozrejme, predovšetkým vzhľad. Ide o verziu, ktorá Hilux posúva z pozície „pracanta“ do úlohy voľnočasového špeciálu. Auto sa môže pochváliť prednou mriežkou chladiča s čiernym výpletom a s výrazným nápisom Toyota, doplneným označením GR Sport, dvojfarebnými zliatinovými diskami GR Sport (17– alebo 18 palcov) a čiernymi ochrannými lemami blatníkov s kontrastnými červenými jednokomorovými tlmičmi.
Po technickej stránke sa GR Sport od „obyčajných“ Hiluxov odlišuje len niekoľkými vecami. Základ je rovnaký, ide o pikap s rebrinovým rámom,nezávislým zavesením kolies vpredu a listovými pružinami vzadu. Primárne smeruje výkon na zadnú nápravu, samozrejmosťou je možnosť aktivovať aj pohon 4×4 a využiť redukčnú prevodovku.
Vo vnútri sú športové sedadlá, ako inak, s logom GR Sport. Sú z čiernej kože a alcantary v kombinácii s výraznými červenými dekoračnými prvkami. Logá GR Sport nájdete v kabíne takmer všade, kam vám oko padne. Červená je aj lišta na prístrojovke, prešívanie volantu a aj predných a zadných sedadiel. Vpredu sa na sedenie sťažovať skutočne nemožno, zadné sedadlá sú však inštalované o niečo vyššie (princíp sedenia v kine) a priestor na hlavu je o niečo menší. Cestujúci s výškou okolo 188 – 1901 centimetrov sa tam komfortne cítiť nebude. Taktiež by sme v kabíne, opäť hlavne vzadu, privítali viac odkladacích priestorov. Ide totiž o voľnočasové auto, ktoré so svojim imidžom skončí skôr v rodine, než niekde na stavbe.
Dominantným prvkom palubnej dosky je 8-palcový displej infotainmentu Toyota Touch 2, nechýba podpora Apple CarPlay a Android Auto, o dobrý zvuk sa stará audio JBL a technológiou CLARi-Fi od Harmanu.