Ford Ranger PHEV: Po prvý raz aj ako plug-in hybrid. Škoda, že na benzín

Ford elektrifikuje vo veľkom aj svoje pikapy. Najnovšie dostane batérie Ranger, najpredávanejší pikap v Európe. Má mať najvyšší krútiaci moment zo všetkých Rangerov a napájať pracovné zariadenia prakticky kdekoľvek.

22.09.2023 10:00
Ford Ranger PHEV - 2024 Foto:
Elektrifikovaný Ranger by mal zvládnuť rovnako ťažkú prácu ako jeho klasickí súrodenci. Napríklad môže ťahať brzdený príves s hmotnosťou do 3 500 kg.
debata

Ford chce byť do konca dekády v Európe čistou elektromobilkou. Už budúci rok bude mať na starom kontinente deväť elektromobilov. Medzi nimi avizovaný Explorer a legendárny pikap F-150 vo verzii Lightning. Elektrifikácia však zasiahne aj menší pikap Ranger, ktorý je, mimochodom, najpredávanejším pikapom Európy. Pri Rangeri však Ford zvolil opatrnejšiu cestu. Z Rangeru bude „iba“ plug-in hybrid. To odstráni všetky obmedzenia súvisiace s batériovými elektromobilmi. V podstate to bude klasický Ranger s mnohými elektrickými bonusmi, ktoré ocenia najmä tí, ktorí Ranger využívajú ako odolné pracovné náradie.

Navonok sa Ranger PHEV líši od benzínových a... Foto: Ford
Ford Ranger PHEV - 2024 Navonok sa Ranger PHEV líši od benzínových a naftových verzií len prídavným konektorom pre nabíjanie na ľavom zadnom blatníku.
Ford Ranger Raptor - 2023 Čítajte viac Ford Ranger Raptor: Surová sila z USA dorazí aj do Európy

Ranger PHEV skombinuje benzínový 4-valec 2,3 EcoBoost s elektromotorom a menšou li-ion batériou. Zatiaľ ale Ford neprezradil výkon ani kapacitu akumulátora. Vieme len to, že vďaka elektrickým „steroidom“ bude mať najvyšší krútiaci moment zo všetkých Rangerov. To znamená, že by mal prekonať aj 491 Nm brutálnej verzie Raptor. Ford tiež sľubuje čisto elektrický dojazd do vzdialenosti 45 km, takže kapacitu batérie odhadujeme na 20 kWh. Vďaka tomu bude mať Ranger PHEV otvorené dvere do nízkoemisných a bezemisných zón, čo môže byť zaujímavé pre podnikateľov. Ďalší bonus súvisí s jeho schopnosťou napájať externé elektrické zariadenia.

Externé elektrické náradie je možné napájať z... Foto: Ford
Ford Ranger PHEV - 2024 Externé elektrické náradie je možné napájať z interiérových aj exteriérových zásuviek.
Ford F-150 - patent na tretiu nápravu Čítajte viac Ford sa pohráva s treťou nápravou pre kultový pikap F-150. Nemá byť drahá

Systém Pro Power Onbord obsahuje interiérové a exteriérové zásuvky, takže klasický naftový generátor môžu nechať majitelia pokojne v garáži. Ranger PHEV si poradí s elektrickými pílami a vlastne s akýmkoľvek elektrickým náradím. Popritom všetkom ostane výkonným „off-roadom“ so všetkým čo k tomu patrí – pohonom 4 × 4, redukciou pre náročný terén a umožní aj voľbu jazdných režimov. Je tiež pripravený na ťahanie prívesu s hmotnosťou 3 500 kg, čím nezaostáva za svojimi klasickými súrodencami. Zvonka spoznáte nabíjateľnú verziu len vďaka prídavnému konektoru pre nabíjanie na ľavom zadnom blatníku.

Ford Ranger PHEV - 2024
Ford Ranger PHEV - 2024
+9Ford Ranger PHEV - 2024

Z fotografií však vidieť, že Ranger PHEV nie je pripravený na nabíjanie jednosmerným prúdom, čo bude znamenať nevýhodu dlhého dobíjania. Dúfajme, že Ford ponúkne aspoň príplatkovú 22 kW palubnú nabíjačku. Konektor je tiež umiestnený na veľmi nešťastnom mieste. Nie každý kábel verejných nabíjačiek k nemu dosiahne. Na bližšie technické informácie má Ford ešte čas, pretože výrobu elektrifikovanej verzie spustí až koncom roka 2024 a prvé vozidlá dodá zákazníkom začiatkom roka 2025. Až potom sa dozvieme viac o ekonomike prevádzky alebo kľúčový údaj o užitočnom zaťažení. Škoda len, že Ford nevybral pre pluig-in hybridný Ranger úspornejší naftový motor.

F150 Ligtning Čítajte viac Šéf Fordu po výlete s vlastným elektro-pikapom: Nebolo to jednoduché

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Ford #plug-in hybrid #Ford Ranger
Články podľa značiek