Ford chce byť do konca dekády v Európe čistou elektromobilkou. Už budúci rok bude mať na starom kontinente deväť elektromobilov. Medzi nimi avizovaný Explorer a legendárny pikap F-150 vo verzii Lightning. Elektrifikácia však zasiahne aj menší pikap Ranger, ktorý je, mimochodom, najpredávanejším pikapom Európy. Pri Rangeri však Ford zvolil opatrnejšiu cestu. Z Rangeru bude „iba“ plug-in hybrid. To odstráni všetky obmedzenia súvisiace s batériovými elektromobilmi. V podstate to bude klasický Ranger s mnohými elektrickými bonusmi, ktoré ocenia najmä tí, ktorí Ranger využívajú ako odolné pracovné náradie.


Ranger PHEV skombinuje benzínový 4-valec 2,3 EcoBoost s elektromotorom a menšou li-ion batériou. Zatiaľ ale Ford neprezradil výkon ani kapacitu akumulátora. Vieme len to, že vďaka elektrickým „steroidom“ bude mať najvyšší krútiaci moment zo všetkých Rangerov. To znamená, že by mal prekonať aj 491 Nm brutálnej verzie Raptor. Ford tiež sľubuje čisto elektrický dojazd do vzdialenosti 45 km, takže kapacitu batérie odhadujeme na 20 kWh. Vďaka tomu bude mať Ranger PHEV otvorené dvere do nízkoemisných a bezemisných zón, čo môže byť zaujímavé pre podnikateľov. Ďalší bonus súvisí s jeho schopnosťou napájať externé elektrické zariadenia.


Systém Pro Power Onbord obsahuje interiérové a exteriérové zásuvky, takže klasický naftový generátor môžu nechať majitelia pokojne v garáži. Ranger PHEV si poradí s elektrickými pílami a vlastne s akýmkoľvek elektrickým náradím. Popritom všetkom ostane výkonným „off-roadom“ so všetkým čo k tomu patrí – pohonom 4 × 4, redukciou pre náročný terén a umožní aj voľbu jazdných režimov. Je tiež pripravený na ťahanie prívesu s hmotnosťou 3 500 kg, čím nezaostáva za svojimi klasickými súrodencami. Zvonka spoznáte nabíjateľnú verziu len vďaka prídavnému konektoru pre nabíjanie na ľavom zadnom blatníku.
Z fotografií však vidieť, že Ranger PHEV nie je pripravený na nabíjanie jednosmerným prúdom, čo bude znamenať nevýhodu dlhého dobíjania. Dúfajme, že Ford ponúkne aspoň príplatkovú 22 kW palubnú nabíjačku. Konektor je tiež umiestnený na veľmi nešťastnom mieste. Nie každý kábel verejných nabíjačiek k nemu dosiahne. Na bližšie technické informácie má Ford ešte čas, pretože výrobu elektrifikovanej verzie spustí až koncom roka 2024 a prvé vozidlá dodá zákazníkom začiatkom roka 2025. Až potom sa dozvieme viac o ekonomike prevádzky alebo kľúčový údaj o užitočnom zaťažení. Škoda len, že Ford nevybral pre pluig-in hybridný Ranger úspornejší naftový motor.
