MG5 nie je úplnou novinkou. Veľmi dobre ho poznajú nielen čínski zákazníci ako Roewe Ei5, ale aj Briti. Za kanálom La Manche sa totiž toto nezvyklé elektrické kombi objavilo v ponuke už v roku 2020. Ostatné trhy si museli počkať. A platí to aj pre ten slovenský. Ale oplatilo sa. Novinka sa k nám totiž dostáva po rozsiahlej modernizácii, ktorá pridala pomerne strohému dizajnu predsa len viac emócií. Veštíme jej skvelú kariéru, pretože v rybníku je zatiaľ sama. Elektrické kombi síce ohlásila aj Škoda či BMW, no tie dorazia na trh tak najskôr o dva roky.
MG5 by sme mohli tak trošku prirovnať k akejsi „elektrickej Octavii“, i keď rozmermi je predsa len menšie. Na dĺžku má 4 600, na šírku 1 818 a na výšku 1 543 mm. Nedávny facelift sa prejavil najmä v prednej časti, ktorá je aerodynamickejšia a vďaka užším svetlám pôsobí omnoho modernejšie. A hoci MG5 nie je ani teraz etalónom krásy, podstatné je, že do jeho kufra sa zmestí slušných 479 litrov batožín a po sklopení operadiel delených v pomere 40 : 60 až 1 367 litrov. A núdza o priestor by nemala byť ani v kabíne, ktorá ťaží z rázvoru 2 659 mm.
Praktickosť demonštruje schopnosťou ťahať príves s hmotnosťou 500 kg alebo strešnými nosičmi, ktoré zvládnu 75 kg nákladu. MG nešetrilo ani na digitalizácii. Palubná doska nesie 12,3-palcový virtuálny kokpit a 10,25-palcový infotainment iSmart Lite. Konektivitu zabezpečujú platformy Apple CraPlay a Android Auto. Prekvapí tiež bohatý zoznam asistenčných systémov zahrnutých v balíku MG Pilot. V sérii je adaptívny tempomat, udržiavanie v jazdnom pruhu, parkovacia kamera aj automatické prepínanie LED svetiel. Priplácať si nemusíte ani za digitálnu klimatizáciu či bezkľúčové odomykanie.
Na výber budú dve verzie – Emotion a Excite. Rozdiely ale nehľadajte vo výbave. Podstatná je technika. Verzia Emotion má predný synchrónny elektromotor s permanentným magnetom s výkonom 130 kW a batériu s kapacitou 50,3 kWh. Na jedno nabitie má zvládnuť 320 km. Paradoxne, verzia Excite má slabší elektromotor s výkonom 115 kW, ale zato väčšiu batériu s kapacitou 61,1 kWh. Jej dojazd je až 400 km. V meste to ale môže byť až 438, respektíve 538 km. Nabíjanie z wallboxu s výkonom 11 kW má MG5 Emotion trvať 4,4 a MG Excite 5,5 hodiny. Na rýchlonabíjacích staniciach, kde MG5 podporuje maximálny nabíjací výkon 87 kW, stačí 35 minút. Dostupné má byť aj napájanie externých spotrebičov V2L.
Dynamika je veľmi slušná. Z 0 na 100 km/h zrýchľujú obe verzie, teda silnejšia aj slabšia, za 8,3 sekundy a dosahujú maximálnu rýchlosť 185 km/h. Veľkú logiku to nedáva, ale ide o oficiálne údaje výrobcu. Prekvapí aj skutočnosť, že hmotnosť verzie s menšou batériou je o 5 kg vyššia ako verzie s väčším akumulátorom. Dané je to ale odlišnou chémiou. Emotion totiž používa lacnejšie LFP články s nižšou energetickou hustotou, kým Excite články NMC. Poznáme dokonca aj slovenskú cenu. Nie je síce zázračne nízka, ale vzhľadom na kapacitu batérie, dojazd, výbavu a úžitkové parametre dá konkurencii poriadne zabrať.
Čítajte viac Ako čínske MG prerazilo v Európe. Dnes je silnejšie ako Honda alebo JeepZa silnejšiu verziu s menšou batériou zaplatíte 35 500 eur a za slabšiu s väčším dojazdom 39 300 eur. MG ponúka záruku na vozidlo, pohon, batériu a karosériu na sedem rokov. V cene auta je aj sedem rokov asistenčných služieb.
Rozmery, objemy, hmotnosti
Dĺžka (mm) | 4 600 |
---|---|
Šírka (mm) | 1 818 |
Výška (mm) | 1 543 |
Rázvor náprav (mm) | 2 659 |
Veľkosť kufra (l) | 479 – 1 367 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1 629 (1 625) |
Ťažná kapacita (kg) | 500 |
Max. zaťaženie strechy (kg) | 75 |
Technické údaje
Verzia | MG5 Emotion | MG5 Excite |
---|---|---|
Motor | predný synchrónny | predný synchrónny |
Kapacita batérie (kWh) | 50,3 (LFP) | 61,1 (NMC) |
Max. výkon (kW) | 130 | 115 |
Max. krútiaci moment (Nm) | 280 | 280 |
Prevodovka | jednostupňová | jednostupňová |
0 – 100 km/h | 8,3 | 8,3 |
Max. rýchlosť (km/h) | 185 | 185 |
Čas nabíjania AC 11 kW (h) | 4,4 | 5,4 |
Čas nabíjania DC 87 kW (min.) | 35 | 35 |
Cena) | 35 00 € | 39 300 € |