MG5: Prvé elektrické kombi je na Slovensku. Poznáme aj ceny

MG5 je vo svete elektromobilov skutočnou raritou. Bavíme sa totiž o kombi. Vlastne jedinom elektrickom kombi. Číňania ním predbehli konkurenciu o niekoľko rokov. Na podobné autá od Škody či BMW si totiž ešte počkáme. A ako sa dalo čakať, čínska novinka s britským logom láka aj zaujímavou cenou. Poznáme dokonca tú slovenskú.

12.10.2023 10:00
debata (3)
MG5 sa k nám dostáva až po výraznej... Foto: MG
MG5 Electric - 2023 MG5 sa k nám dostáva až po výraznej modernizácii. Tá mu priniesla úplne novú prednú časť s lepšou aerodynamikou a užšími LED svetlami.

MG5 nie je úplnou novinkou. Veľmi dobre ho poznajú nielen čínski zákazníci ako Roewe Ei5, ale aj Briti. Za kanálom La Manche sa totiž toto nezvyklé elektrické kombi objavilo v ponuke už v roku 2020. Ostatné trhy si museli počkať. A platí to aj pre ten slovenský. Ale oplatilo sa. Novinka sa k nám totiž dostáva po rozsiahlej modernizácii, ktorá pridala pomerne strohému dizajnu predsa len viac emócií. Veštíme jej skvelú kariéru, pretože v rybníku je zatiaľ sama. Elektrické kombi síce ohlásila aj Škoda či BMW, no tie dorazia na trh tak najskôr o dva roky.

MG5 Electric - 2023
MG5 Electric - 2023
+33MG5 Electric - 2023

MG5 by sme mohli tak trošku prirovnať k akejsi „elektrickej Octavii“, i keď rozmermi je predsa len menšie. Na dĺžku má 4 600, na šírku 1 818 a na výšku 1 543 mm. Nedávny facelift sa prejavil najmä v prednej časti, ktorá je aerodynamickejšia a vďaka užším svetlám pôsobí omnoho modernejšie. A hoci MG5 nie je ani teraz etalónom krásy, podstatné je, že do jeho kufra sa zmestí slušných 479 litrov batožín a po sklopení operadiel delených v pomere 40 : 60 až 1 367 litrov. A núdza o priestor by nemala byť ani v kabíne, ktorá ťaží z rázvoru 2 659 mm.

Modernizácia zasiahla aj zadnú časť. Je tu... Foto: MG
MG5 Electric - 2023 Modernizácia zasiahla aj zadnú časť. Je tu úplne nový nárazník a nová grafika svetiel.
MG Cyberster - 2023 Čítajte viac MG Cyberster: Blesk z jasného neba je tu. Tesle dáva na frak

Praktickosť demonštruje schopnosťou ťahať príves s hmotnosťou 500 kg alebo strešnými nosičmi, ktoré zvládnu 75 kg nákladu. MG nešetrilo ani na digitalizácii. Palubná doska nesie 12,3-palcový virtuálny kokpit a 10,25-palcový infotainment iSmart Lite. Konektivitu zabezpečujú platformy Apple CraPlay a Android Auto. Prekvapí tiež bohatý zoznam asistenčných systémov zahrnutých v balíku MG Pilot. V sérii je adaptívny tempomat, udržiavanie v jazdnom pruhu, parkovacia kamera aj automatické prepínanie LED svetiel. Priplácať si nemusíte ani za digitálnu klimatizáciu či bezkľúčové odomykanie.

Bohaté sériové vybavenie obsahuje 12,3-palcový... Foto: MG
MG5 Electric - 2023 Bohaté sériové vybavenie obsahuje 12,3-palcový digitálny kokpit, 10,25-palcový infotainment, plnú konektivitu, digitálnu klimatizáciu a balík asistenčných systémov MG Pilot.
MG HS (2023) Čítajte viac Test: MG HS. V plnej výbave za cenu, o akej môžu európske automobilky len snívať

Na výber budú dve verzie – Emotion a Excite. Rozdiely ale nehľadajte vo výbave. Podstatná je technika. Verzia Emotion má predný synchrónny elektromotor s permanentným magnetom s výkonom 130 kW a batériu s kapacitou 50,3 kWh. Na jedno nabitie má zvládnuť 320 km. Paradoxne, verzia Excite má slabší elektromotor s výkonom 115 kW, ale zato väčšiu batériu s kapacitou 61,1 kWh. Jej dojazd je až 400 km. V meste to ale môže byť až 438, respektíve 538 km. Nabíjanie z wallboxu s výkonom 11 kW má MG5 Emotion trvať 4,4 a MG Excite 5,5 hodiny. Na rýchlonabíjacích staniciach, kde MG5 podporuje maximálny nabíjací výkon 87 kW, stačí 35 minút. Dostupné má byť aj napájanie externých spotrebičov V2L.

Pod zadným vekom je 479 litrov pre batožiny a... Foto: MG
MG5 Electric - 2023 Pod zadným vekom je 479 litrov pre batožiny a po sklopení operadiel 1 367. Nejde o rekord medzi kombi, ale rozhodne slušný údaj vo svete elektromobilov.
MG ZS - test 2022 Čítajte viac Test: MG ZS 1,0 TGI – za srdce vás nechytí, cenou a komfortom áno

Dynamika je veľmi slušná. Z 0 na 100 km/h zrýchľujú obe verzie, teda silnejšia aj slabšia, za 8,3 sekundy a dosahujú maximálnu rýchlosť 185 km/h. Veľkú logiku to nedáva, ale ide o oficiálne údaje výrobcu. Prekvapí aj skutočnosť, že hmotnosť verzie s menšou batériou je o 5 kg vyššia ako verzie s väčším akumulátorom. Dané je to ale odlišnou chémiou. Emotion totiž používa lacnejšie LFP články s nižšou energetickou hustotou, kým Excite články NMC. Poznáme dokonca aj slovenskú cenu. Nie je síce zázračne nízka, ale vzhľadom na kapacitu batérie, dojazd, výbavu a úžitkové parametre dá konkurencii poriadne zabrať.

MG Cyberster Concept - 2021 Čítajte viac Ako čínske MG prerazilo v Európe. Dnes je silnejšie ako Honda alebo Jeep

Za silnejšiu verziu s menšou batériou zaplatíte 35 500 eur a za slabšiu s väčším dojazdom 39 300 eur. MG ponúka záruku na vozidlo, pohon, batériu a karosériu na sedem rokov. V cene auta je aj sedem rokov asistenčných služieb.

Rozmery, objemy, hmotnosti

Dĺžka (mm) 4 600
Šírka (mm) 1 818
Výška (mm) 1 543
Rázvor náprav (mm) 2 659
Veľkosť kufra (l) 479 – 1 367
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1 629 (1 625)
Ťažná kapacita (kg) 500
Max. zaťaženie strechy (kg) 75

Technické údaje

Verzia MG5 Emotion MG5 Excite
Motor predný synchrónny predný synchrónny
Kapacita batérie (kWh) 50,3 (LFP) 61,1 (NMC)
Max. výkon (kW) 130 115
Max. krútiaci moment (Nm) 280 280
Prevodovka jednostupňová jednostupňová
0 – 100 km/h 8,3 8,3
Max. rýchlosť (km/h) 185 185
Čas nabíjania AC 11 kW (h) 4,4 5,4
Čas nabíjania DC 87 kW (min.) 35 35
Cena) 35 00 € 39 300 €

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #elektromobily #MG #MG5
Články podľa značiek