MG sa nám v minulosti spájalo s britskými športovými roadstermi, no posledné roky ho poznáme skôr ako lacnú čínsku značku. Nový Cyberster, ktorý prichádza v čase stého výročia automobilky, to má zmeniť. Ako naznačuje názvom, ide o elektricky poháňaný roadster, vlastne prvý svojho druhu, keďže Tesle sa od roku 2019 stále nepodarilo doviesť svoj Roadster do série. MG, ktoré doteraz bodovalo vďaka cenovo dostupným modelom, najmä SUV, si tentoraz povedalo, že šetriť rozhodne nebude. Cyberster je jednoducho čosi ako „blesk z jasného neba“, auto, na ktoré zatiaľ konkurencia nenašla odvahu. Čínsky pôvod by ste v ňom tipovali len ťažko. Napokon, rodil sa v novom európskom dizajncentre značky v Londýne, kde ho MG ukázalo naživo. Zatiaľ sme tu mali len rovnomenný koncept, predstavený pre dvoma rokmi v Šanghaji.
Najlepšou správou je fakt, že sériová verzia sa od úchvatného konceptu zas až tak veľmi nelíši. Cyberster si zachoval dokonca aj krídlové dvere à la Lamborghini, aspekt, s ktorým musel tím dvadsiatich dizajnérov pod taktovkou Carla Gothama zápasiť najviac. „Pre MG je Cyberster mimoriadny moment, pretože jeho úlohou je urobiť veľký dojem. Chceli sme vytvoriť niečo, čo si nemôžete nevšimnúť, niečo, čo rozhodne nepôsobí skromne,“ vysvetlil Gotham. Navyše sa dizajnéri snažili o to, aby Cyberster nepôsobil retro, hoci je jasným odkazom na korene značky. Podarilo sa, Cyberster má klasické proporcie roadsteru s „nekonečnou“ prednou kapotou, nízkou stavbou tela, nízkym šiltom, vzad posunutou kabínu a kratučkým kufrom. Na príslušnosť k MG upozorňuje doteraz najväčším logom, navyše podsvieteným.
Prvky vytŕčajúce nad pontónom sú prevedené v čiernej farbe, čo auto opticky ešte viac znižuje. Len ochranné oblúky za opierkami hláv sú strieborné. Za pozornosť stoja aj zadné svetlá, ktoré ostro lemujú odtrhovú hranu a navyše využívajú grafiku šípky, no zároveň evokujú britskú vlajku Union Flag. Predstavený prototyp používa 20-palcové disky kolies s červeným akcentom. Pred zlým počasím chráni posádku ľahká plátenná strecha. Kým dizajn exteriéru mali pod palcom v Londýne, interiér sa rodil v Šanghaji. Pôsobí naozaj futuristicky, keďže čínske publikum si zvlášť potrpí na technológie. Kokpit je osadený trojicou displejov, ktoré priam obopínajú vodiča a navyše tu máme akýsi „polovolant“, ktorý použije MG len na vybraných trhoch.
Fascinujúca má byť aj technika. Zatiaľ síce MG nezverejnilo dynamické parametre, no už dnes sa šepká o zrýchlení z 0 na 100 km/h za tri sekundy. Platiť to má pre vrcholovú verziu, pretože Cyberster sa dostane do výroby nielen s dvojicou elektromotorov. ale aj ako lacnejšia „zadokolka“. Gotham však zdôrazňuje, že aj základný Cyberster bude jazdne veľmi presvedčivý. „Dynamika je naozaj dôležitá. Je kľúčové, aby Cyberster splnil aj za volantom to, čo sľubuje jeho vzhľad. Vynaložili sme veľa práce, aby sa zaistilo, že bude naozaj dobre jazdiť,“ povedal počas premiéry Gotham. Pripomeňme, že pri premiére konceptu sľubovalo MG dojazd 800 km, takže nie je vylúčené, že by v ňom mohli debutovať nové silikónové batérie, ktoré by mali mať minimálne o 20 % väčšiu energetickú hustotu.
Do výroby sa má Cyberster dostať v priebehu budúceho roka a cenou štartovať na úrovni 50 000 libier, čo je približne 58 300 eur. Stane sa tak z neho nepochybne najdrahší model značky. Časom však Cyberster stratí svoju výnimočnú pozíciu. Okrem Tesly pripravuje totiž elektrický roadster aj Porsche – bude ním ďalšia generácia Boxsteru.
Čítajte viac Test: MG HS. V plnej výbave za cenu, o akej môžu európske automobilky len snívať