
Na autosalóne v Šanghaji strhlo MG plachtu z auta, ktoré už nemá ďaleko na výrobné linky. Zato má veľmi ďaleko od súčasnej produkcie. Potom, čo nad slávnou britskou značkou MG v roku 2007 prevzal opraty čínsky koncern SAIC a v roku 2011 sa vrátila do domovskej Británie, sa nám totiž MG spája s cenovo dostupnými modelmi. To sa však zmení nielen príchodom elektromobilu MG 4, ale najmä novým Cybersterom. Má to byť model, ktorý otočí vnímanie tejto značky o 180 stupňov. Jeho avízo sme už videli v podobe rovnomenného konceptu vlani a teraz v Šanghaji sa predstavil v sériovej podobe. Veľa z emócií veru nestratil.


Cyberster odkazuje na slávne britské roadsatery, najmä na MGB, ktorého výroba sa skončila v roku 1980. Do súčasnosti sa však vráti ako čistý elektromobil. Vyzerá úžasne. Napokon, dizajn tohto dvojmiestneho nizučkého otvoreného roadsteru s krídlovými dverami a zadnou splývavou časťou „Kamback“, nevznikal v Číne ale novom dizajnovom centre značky v Londýne. "Cyberster je pripravený na elektrickú a športovú budúcnosť MG a je to perfektný spôsob, ako osláviť storočnicu značky,“ povedal Guy Pigounakis, šéf britského zastúpenia MG. Predaj má odštartovať už budúci rok.


O technike síce MG nič neprezradilo, no tvrdí, že má mať špičkovú elektrickú sústavu. Média s odkazom na čínske ministerstvo informácií a technológií (MIIT) však zverejnili, že už základná verzia Cybersteru bude disponovať zadným elektromotorom s výkonom 250 kW, zatiaľ čo špičkovú verziu budú poháňať dva elektromotory s celkovým výkonom 400 kW. To by mohlo znamenať, že tento nevšedný elektromobil s dĺžkou 4 540 mm navrhnutý pre čistú radosť z jazdy, bude zrýchľovať na stovku pod tri sekundy. To je dobrá správa, ale nie pre Teslu, ktorá nám už roky sľubuje nový Roadster, no zatiaľ ho nedostala na montážne linky.
