Na autosalóne v Šanghaji strhlo MG plachtu z auta, ktoré už nemá ďaleko na výrobné linky. Zato má veľmi ďaleko od súčasnej produkcie. Potom, čo nad slávnou britskou značkou MG v roku 2007 prevzal opraty čínsky koncern SAIC a v roku 2011 sa vrátila do domovskej Británie, sa nám totiž MG spája s cenovo dostupnými modelmi. To sa však zmení nielen príchodom elektromobilu MG 4, ale najmä novým Cybersterom. Má to byť model, ktorý otočí vnímanie tejto značky o 180 stupňov. Jeho avízo sme už videli v podobe rovnomenného konceptu vlani a teraz v Šanghaji sa predstavil v sériovej podobe. Veľa z emócií veru nestratil.
Cyberster odkazuje na slávne britské roadsatery, najmä na MGB, ktorého výroba sa skončila v roku 1980. Do súčasnosti sa však vráti ako čistý elektromobil. Vyzerá úžasne. Napokon, dizajn tohto dvojmiestneho nizučkého otvoreného roadsteru s krídlovými dverami a zadnou splývavou časťou „Kamback“, nevznikal v Číne ale novom dizajnovom centre značky v Londýne. "Cyberster je pripravený na elektrickú a športovú budúcnosť MG a je to perfektný spôsob, ako osláviť storočnicu značky,“ povedal Guy Pigounakis, šéf britského zastúpenia MG. Predaj má odštartovať už budúci rok.
O technike síce MG nič neprezradilo, no tvrdí, že má mať špičkovú elektrickú sústavu. Média s odkazom na čínske ministerstvo informácií a technológií (MIIT) však zverejnili, že už základná verzia Cybersteru bude disponovať zadným elektromotorom s výkonom 250 kW, zatiaľ čo špičkovú verziu budú poháňať dva elektromotory s celkovým výkonom 400 kW. To by mohlo znamenať, že tento nevšedný elektromobil s dĺžkou 4 540 mm navrhnutý pre čistú radosť z jazdy, bude zrýchľovať na stovku pod tri sekundy. To je dobrá správa, ale nie pre Teslu, ktorá nám už roky sľubuje nový Roadster, no zatiaľ ho nedostala na montážne linky.
Čítajte viac Test: MG ZS 1,0 TGI – za srdce vás nechytí, cenou a komfortom áno