Kým Tesla stále sľubuje príchod svojho ťahača Semi s nulovými emisiami, Hyundai už dávno prevádzkuje nielen elektrické úžitkové vozidlá, ale aj flotilu vodíkových kamiónov. Od roku 2020 jazdia Hyundaie Xcient vo Švajčiarsku a za sebou majú viac ako štyri milióny kilometrov s nulovými emisiami. Teraz sa k vodíkovej doprave pridá aj Nemecko. Po tom, čo tamojšie ministerstvo pre digitálne záležitosti a dopravu zverejnilo svoj program na financovanie úžitkových vozidiel s alternatívnymi pohonmi, sa o podporu prihlásilo hneď sedem nemeckých spoločností, pôsobiacich v oblasti logistiky.
Čítajte viac Hyundai N Vision 74 Concept: Vodíkový hybrid v retro dizajne vyráža dychDo svojho vozového parku zahrnú celkovo 27 vodíkových Xcientov Fuel Cell. „Sme radi, že oficiálne vstupujeme aj na nemecký trh s naším nákladným vozidlom s palivovými článkami. Hyundai využije túto príležitosť na rozšírenie svojho podnikania na širšom európskom trhu a úspešne podporí úsilie Nemecka dosiahnuť uhlíkovo neutrálne ciele,“ povedal Mark Freymueller, viceprezident a šéf inovácií úžitkových vozidiel spoločnosti Hyundai.
Hyundai Hydrogen Mobility, ktorý je spoločným podnikom Hyundaiu a švajčiarskej spoločnosti H2 Energy, zároveň založil spoločnosť Hyundai Hydrogen Mobility Germany, aby rozšíril svoj vstup na trh úžitkových vozidiel s vodíkovým pohonom v Nemecku. S cieľom vytvoriť vodíkovú infraštruktúru v krajine bude HHMG prevádzkovať predaj vodíkových vozidiel na miestnom trhu a poskytovať zákaznícky servis. HHMG sa tiež plánuje aktívne zapojiť do druhého programu dotácií.
Pripomeňme, že Hyundai Xcient Fuel Cell je vybavený dvoma súpravami palivových článkov so spoločným výkonom 180 kW, elektromotorom s výkonom 350 kW a súpravou li-ion batérií s kapacitou 72 kWh. Vďaka zásobe tejto energie a približne 31 kg stlačeného vodíka v siedmich nádržiach má Hyundai Xcient dojazd na jedno nabitie a dotankovanie približne 400 km. Samotné tankovanie vodíka zaberie osem až 20 minút, to v závislosti od teploty okolia.
Čítajte viac V Česku sa už predáva vodíkový Hyundai Nexo. Ste zvedaví na cenu?Podľa dlhodobého plánu Fuel Cell Vision 2030 chce Hyundai predávať na celom svete ročne 670 000 elektromobilov, z toho 110 000 s palivovými článkami. Cieľom je tiež do roku 2030 vyrábať ročne 700 000 systémov palivových článkov pre autá, lode, koľajové vozidlá, drony či generátory elektrickej energie.
Čítajte viac Hyundai Xcient: Vodíkové nákladné autá sú tu! Práve sa plavia do Švajčiarska