Hyundai nasadí ďalšie vodíkové kamióny Xcient. Jazdiť budú v Nemecku

Po 47 vodíkových kamiónoch Hyundai Xcient, ktoré sú už v prevádzke vo Švajčiarsku, sa rozšíri flotila týchto ekologických úžitkových vozidiel aj do Nemecka.

30.08.2022 16:00
debata (1)
Hyundai Xcient je prvým sériovo vyrábaným... Foto: Hyundai
Hyundai Xcient Fuel Cell - 2020 Hyundai Xcient je prvým sériovo vyrábaným vodíkovým kamiónom s palivovými článkami. Od roku 2020 je ich 47 v každodennej prevádzke vo Švajčiarsku. Teraz sa pridá Nemecko.

Kým Tesla stále sľubuje príchod svojho ťahača Semi s nulovými emisiami, Hyundai už dávno prevádzkuje nielen elektrické úžitkové vozidlá, ale aj flotilu vodíkových kamiónov. Od roku 2020 jazdia Hyundaie Xcient vo Švajčiarsku a za sebou majú viac ako štyri milióny kilometrov s nulovými emisiami. Teraz sa k vodíkovej doprave pridá aj Nemecko. Po tom, čo tamojšie ministerstvo pre digitálne záležitosti a dopravu zverejnilo svoj program na financovanie úžitkových vozidiel s alternatívnymi pohonmi, sa o podporu prihlásilo hneď sedem nemeckých spoločností, pôsobiacich v oblasti logistiky.

Hyundai N Vision 74 Concept 6 Čítajte viac Hyundai N Vision 74 Concept: Vodíkový hybrid v retro dizajne vyráža dych

Do svojho vozového parku zahrnú celkovo 27 vodíkových Xcientov Fuel Cell. „Sme radi, že oficiálne vstupujeme aj na nemecký trh s naším nákladným vozidlom s palivovými článkami. Hyundai využije túto príležitosť na rozšírenie svojho podnikania na širšom európskom trhu a úspešne podporí úsilie Nemecka dosiahnuť uhlíkovo neutrálne ciele,“ povedal Mark Freymueller, viceprezident a šéf inovácií úžitkových vozidiel spoločnosti Hyundai.

Hyundai Xcient Fuel Cell je vybavený dvoma... Foto: Hyundai
Hyundai Xcient Fuel Cell - 2020 Hyundai Xcient Fuel Cell je vybavený dvoma súpravami palivových článkov so spoločným výkonom 180 kW, elektromotorom s výkonom 350 kW

Hyundai Hydrogen Mobility, ktorý je spoločným podnikom Hyundaiu a švajčiarskej spoločnosti H2 Energy, zároveň založil spoločnosť Hyundai Hydrogen Mobility Germany, aby rozšíril svoj vstup na trh úžitkových vozidiel s vodíkovým pohonom v Nemecku. S cieľom vytvoriť vodíkovú infraštruktúru v krajine bude HHMG prevádzkovať predaj vodíkových vozidiel na miestnom trhu a poskytovať zákaznícky servis. HHMG sa tiež plánuje aktívne zapojiť do druhého programu dotácií.

Na jedno tankovanie vodíka zvládne Xcient asi... Foto: Hyundai
Hyundai Xcient Fuel Cell - 2022 Na jedno tankovanie vodíka zvládne Xcient asi 400 km.

Pripomeňme, že Hyundai Xcient Fuel Cell je vybavený dvoma súpravami palivových článkov so spoločným výkonom 180 kW, elektromotorom s výkonom 350 kW a súpravou li-ion batérií s kapacitou 72 kWh. Vďaka zásobe tejto energie a približne 31 kg stlačeného vodíka v siedmich nádržiach má Hyundai Xcient dojazd na jedno nabitie a dotankovanie približne 400 km. Samotné tankovanie vodíka zaberie osem až 20 minút, to v závislosti od teploty okolia.

nexo1 Čítajte viac V Česku sa už predáva vodíkový Hyundai Nexo. Ste zvedaví na cenu?

Podľa dlhodobého plánu Fuel Cell Vision 2030 chce Hyundai predávať na celom svete ročne 670 000 elektro­mobilov, z toho 110 000 s pali­vovými článkami. Cieľom je tiež do roku 2030 vyrábať ročne 700 000 systémov palivových článkov pre autá, lode, koľajové vozidlá, drony či generátory elektrickej energie.

Hyundai Xcient Fuel Cell - 2020 Čítajte viac Hyundai Xcient: Vodíkové nákladné autá sú tu! Práve sa plavia do Švajčiarska

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Nemecko #Hyundai #vodík #vodíkový kamión #Hyundai Xcient
Články podľa značiek