Porsche Taycan je nepochybne úžasné auto. Jeho verzia Turbo S dokáže produkovať až 560 kW. To znamená šprint na stovku za 2,8 sekundy. Rovnako omračujúce sú ale aj ceny komponentov jeho pohonu. Väčšinou sa v súvislosti s elektromobilmi zmieňuje najmä cena batérií. A celkom logicky, pretože akumulátor je stále spoľahlivo najdrahšou súčasťou elektrických áut. Platí to aj pre Taycan Turbo, ktorý stojí 152 136 eur a jeho výkonnejšia verzia Turbo S dokonca od 185 456 eur.
Ešte horšie by však bolo, keby vám na tomto aute odišli batérie s kapacitou 93,4 kWh. A keďže automobilky nerady zverejňujú ich ceny, musíme sa uspokojiť s odhadom 57 000 eur, ktorý sa objavil na jednom diskusnom fóre. Nemusí byť ďaleko od reality. Veď za batérie pre Audi e-tron zaplatíte 38 000 eur, za batérie Tesly S 30 000 eur a za akumulátory pre Mercedes-Benz EQS až 49 000 dolárov. Takže Porsche Turbo S nie je od súperov až tak ďaleko. Lenže tam dychvyrážajúce ceny nekončia.
Ako uvádza web drivetribe.com, Porsche si účtuje astronomické sumy aj za samotné elektromotory. Predná pohonná jednotka Tyacanu Turbo S stojí totiž 16 000 eur a tá zadná 11 000 eur. Ak to spočítame, potenciálna výmena elektromotorov, a to pravdepodobne bez započítania ceny práce, by vyšla na 27 000 eur. To je suma, za ktorú si môžete kúpiť prakticky akékoľvek dobre vybavené auto nižšej strednej triedy alebo rovno dve nové a výbavou „nadupané“ Dacie Sandero. Za batérie Taycanu by ste si zas mohli dopriať rovno päť Dacií.
Samozrejme, Porsche si môže takéto ceny dovoliť, ale aj tak to ukazuje na fakt, že elektromobilita nie je vôbec lacná a že zdanlivo konštrukčne jednoduchšie elektromobily nemusia mať lacnejší servis ako omnoho komplikovanejšie vozidlá so spaľovacími motormi. Uveďme ešte jedno extrémne porovnanie. Cena 7,3-litrového 8-valca Godzilla od amerického Fordu je 8 150 dolárov, teda približne 6 850 eur. Má síce výkon „len“ 336 kW, ale aj keby ich Ford použil hneď dva, aby sa dotiahol na Taycan Turbo S, ešte stále by to bola len polovica ceny motorov Porsche.
Čítajte viac Porsche Taycan Cross Turismo: Brutálne ‘kombi‘ je realitou. Stovku dá za 2,9 s Čítajte viac Porsche Taycan: Základná verzia prišla o štvorkolku. I tak je rýchla Čítajte viac Automobilky prepúšťajú. Len Porsche si musí ‘požičať‘ ľudí z Audi