
Suzuki Jimny je najpopulárnejším malým off-roadom planéty. Jeho nová generácia, ktorá ostala verná rámovej konštrukcii či tuhým nápravám, predstavená v roku 2019, vyvolala nadšenie aj v Európe, no jej osud nakoniec spečatili emisie. Suzuki nedokázalo vykompenzovať vyššiu spotrebu Jimny vybaveného 4-valcom 1,5 VVT žiadnym plug-in hybridom ani čistým elektromobilom. A tak Jimny automobilka z európskeho teritória stiahla. Vrátilo sa sme len v podobe úžitkovej dvojmiestnej verzie, teda v triede M1, pri ktorej sú emisné normy benevolentnejšie. To takým Japoncom či Indom máme čo závidieť. Jimny sa totiž po prvýkrát v histórii chystá do boja aj v predĺženej 5-dverovej verzii.

Hovorí sa o nej už minimálne rok. A teraz prichádzajú ďalšie informácie z japonského webu Autoc-One. Tvrdí, že 5-dverová verzia dorazí budúci rok s označením Jimny Long, ktorú predtým niesol praktický pikap. Predstaviť sa mala na jesennom októbrovom autosalóne v Tokiu, ktorý však kvôli pandémii koronavírusu zrušili. Novinka má narásť o približne 300 mm, čím síce stratí na domácom japonskom trhu status kategórie „kei car“, na ktorú malo Jimny nárok s dĺžkou len 3,4 metra, no ponúkne konečne viac priestoru pre posádku aj batožinu. A ešte stále sa zmestí hlboko pod hranicu štyroch metrov, čo je prísľubom zachovania obratnosti v teréne.


Japonský web tiež špekuluje, že Jimny Long by mohlo dostať výkonnejší motor, konkrétne preplňovaný 4-valec 1,4 BoosterJet, ktorý už poznáme z väčšej Vitary, SX4 S-Crossu či zo Swiftu Sport, vrátane mild-hybridnej sústavy. Výmena atmosférického motora s objemom 1,5 litra si však vyžiada rozsiahle zmeny, najmä preto, že Jimny má pozdĺžne uložený agregát, redukčný prevod a špecifický pohon oboch náprav s pripojiteľnými prednými kolesami. Japonci tiež tvrdia, že zmeny sa dotknú aj dizajnu či dokonca výbavy, aby Jimny Long predstavovalo nielen praktickejšiu, ale aj imidžovejšiu alternatívu k základnej verzii.
