Nedostatok čipov vlani tvrdo zasiahol automobilovú produkciu. Výrobcovia museli a stále musia zastavovať linky alebo vyrábajú nekompletné vozidlá, ktoré dočasne skladujú a neskôr dokončujú. Ako napríklad česká Škoda. Niektorí sa zas rozhodli okliešťovať výbavu áut, čo im umožňuje šetriť čipy na dôležitejšie systémy vozidla. Napríklad BMW, ktoré z niektorých modelov odstránilo dotykové obrazovky. A improvizácii sa nevyhýba ani Hyundai, hoci práve kórejské automobilky patria k tým, ktoré zvládajú polovodičovú krízu najlepšie.
Čítajte viac Nedokončené Škody sa opäť začnú hromadiť. Horelo u dodávateľaAko informuje juhokórejský web TheElec, Hyundai testuje, či by bolo možné automobilové čipy nahradiť čipmi z domácich spotrebičov. Napríklad z mikrovlnných rúr, vysávačov a podobne. Dopyt po týchto čipoch je totiž nižší ako po tých automobilových. Je ich teda viac. Má to však háčik. Polovodičové súčiastky pre automobilovú výrobu musia spĺňať prísnejšie normy ako v spotrebnej elektronike, pretože čelia výkyvom teplôt a otrasom. Stačili by však pre komponenty, ktoré nesúvisia s bezpečnosťou a hlavnými systémami auta.
Čítajte viac Optimizmus nie je na mieste. Čipová kríza potrvá roky, tvrdí analytikPokiaľ by sa Hyundai podaril tento krok, mohol by vyrábať plynulejšie. Vlani musel kvôli nedostatku čipov prerušiť výrobu nielen vo svojich domácich závodoch, ale aj v Alabame. Podobný krok vraj skúša aj Toyota, ktorá sa podľa japonských médií začala zásobovať čipmi pre všeobecné použitie, pre prípad, že by mala problém s dodávkami automobilových čipov. Porsche zas používa čipové „atrapy“, teda neoriginálne polovodiče s tým, že keď budú k dispozícii tie plnohodnotné, majiteľom ich vymení.
Čítajte viac Kolaps predaja áut vlani popkračoval. Darilo sa len Ázijcom