
Český predajca ojazdených áut v Ostrave, spoločnosť Autoviva, uverejnil už vlani inzerát na Škodu Felicia 1,3 MPi z roku 2000. Bola to nepochybne zaujímavá ponuka, pretože napriek dvom dekádam života najazdil tento konkrétny exemplár len 14 100 km. Bola pravdepodobne miláčikom prvého majiteľa, ktorý ju chránil pred poveternostnými vplyvmi v garáži až do svojho dôchodkového veku. A až potom sa ju rozhodol predať. Takže dodnes vyzerá takmer ako nová. Má nielen pôvodný šedý lak, ale pravdepodobne aj pôvodné pneumatiky Matador. A ešte k tomu ide o akčnú verziu Trumf, ktorá bola uvedená na trh spoločne s verziou Family práve v roku 2000. To už mala vychytané všetky „muchy“.


Trik bol v tom, že Trumf mal vo výbave prvky z GLX, napríklad tónované sklá, lakované nárazníky a spätné zrkadlá, veľkoplošné kryty kolies či štvorramenný volant, ale za lepšiu cenu. Po takejto ponuke by sa, zvlášť na domácej českej pôde, len tak zaprášilo. No Feliciu vo fantastickom stave a s výkonom 50 kW zatiaľ nik nekúpil. Dôvodom je cena. V inzeráte „svieti“ cenovka 1 000 000 českých korún, teda približne 41 000 eur! To je naozaj extrém. Za tieto peniaze môžete totiž získať nielen prakticky akýkoľvek veterán Škody s omnoho vyššou historickou hodnotou a potenciálom, ale aj celú plejádu iných veteránov v perfektnom stave.


Jednoducho, milión korún je za nástupcu socialistického Favorita priveľa. A ani jeho stav to nijako nelegitimizuje. Bežne sa Felicie v dobrom stave predávajú za 50 000 českých korún, hoci nie s takým malým nájazdom, zato plne funkčné. Ostravská „felda“ tak prevyšuje priemer 20-násobne. A v porovnaní s cenou v roku 2000, keď stála 229 900 korún, 4,3-násobne. Ani sa nemožno čudovať, že zvláštny inzerát si všimli niektoré zahraničné motoristické médiá. Napríklad web Carscoops, ktorý tiež polemizoval, či je takáto suma opodstatnená. Ak si však myslíte, že ide o preklep pri vypisovaní parametrov inzerátu, nie je to pravda. Išlo o zámer.

