BMW síce tiež uvádza na trh jeden nový elektromobil za druhým, veď len vlani pribudli modely iX3, iX či i4, v názore na budúcnosť spaľovacích motorov je však Mníchov dlhodobo konzervatívnejší ako jeho konkurenti. Na klasiku tak skoro nezanevrie. Dôkazom je aj správa, ktorá sa objavila na blogu nadšencov BMW. Tí tvrdia, že už čoskoro predstaví automobilka nový benzínový motor. A nehovoríme pritom o žiadnom troj- či štvorvalci, ale o „plnotučnom“ trojlitrovom radovom motore so šiestimi valcami.
Čítajte viac Vojna na Ukrajine tvrdo zasiahla BMW. Zastavuje výrobu vo všetkých továrňachMá byť odvodený zo súčasného agregátu B58, ktorý prišiel na svet v roku 2015. V priebehu času stúpol jeho výkon z 326 (240 kW)na 340 koní (250 kW) . Modifikácie divízie M boli ešte výkonnejšie, dosahovali 382 koní (281 kW). Novinka s kódovým označením B58B30M2 však dostane celkom nové sanie, väčšie turbodúchadlá, prepracovaný tepelný manažment a množstvo mechanických vylepšení. Výsledkom má byť základný výkon 375 koní (276 kW)a v prevedení M Performance nad 400 koní (294 kW). Zdroje blízke BMW pre blog potvrdili, že motor bude pružnejší, úspornejší a bude rýchlejšie reagovať na stlačenie plynu.
Čítajte viac Prvá jazda: BMW 218d Active Tourer - to auto ‘nežerie‘ takmer nič!Kde ho uvidíme? Ponúkajú sa hneď dve možnosti. Debut by mohol absolvovať v novej vlajkovej lodi radu 7 (G70) vo verzii 740i , ktorá má premiéru naplánovanú ešte na tento rok. A určite nebude chýbať ani v novej generácii BMW radu 5 (G60) vo verzii 540i. V každom prípade sa motor nevyhne elektrifikácii. Okrem mild-hybridu sa očakávajú aj plug-in hybridné verzie s viacerými elektromotormi, ktorých výkon by mohol vzrásť až nad 500 koní (367 kW). Dokonca sa šušká, že takáto kombinácia bude poháňať BMW M550i, kde nový 6-valec nahradí pôvodnú 8-valcovú jednotku.
Čítajte viac Prvá jazda: BMW M240i xDrive Coupé - návrat ku koreňom