Hyundai: Kórejčania chcú spraviť z áut ‘matrix‘. Patentovali si umelé vibrácie!

Niektorým majiteľom elektromobilov chýba prejav spaľovacieho motora. Kórejský koncern Hyundai-Kia má recept, ako im ho dopriať. Znie trochu „bláznivo“, ale urobiť sa to dá.

21.03.2022 12:00
debata (2)
Vysokovýkonné elektromobily Hyundaia a Kie by... Foto: Kia
Kia EV6 GT - 2021 Vysokovýkonné elektromobily Hyundaia a Kie by mohli už čoskoro navodiť takmer autentický pocit z jazdy v športovom aute so spaľovacím motorom.

Dnešné autá sú plné falošných vecí. Bežné sú falošné výfuky, falošné vetracie otvory, umelá koža aj falošná úprava zvuku motora pomocou audiosústavy. Lenže kórejský koncern Hyundai-Kia chce posunúť automobilový „matrix“ na celkom novú úroveň. Na americkom patentovom úrade si totiž zaregistroval riešenie, ktoré má dopriať majiteľom jeho elektromobilov vzrušenie podobné vysokovýkonným športovým autám so spaľovacími motormi. Nehovoríme pritom len o virtuálnom zvuku motora, ale dokonca o vibráciách, ktoré by sa prenášali do sedadla či na volant, a aj o fiktívnom radení prevodových stupňov.

Hyundai 45 Concept - 2019 Čítajte viac Hyundai si patentoval geniálny systém otvárania kufra

Je to možno trochu „zvrhlé“, pretože čaro elektromobilov spočíva najmä v tom, že vás dokážu v úplnej tichosti pritlačiť do sedadla ako trikrát drahší superšport. Ale proti gustu žiaden dišputát. Hyundai tvrdí, že niektorí vodiči sa za volantom elektromobilov jednoducho nudia, keď necítia „pulzujúce srdce“ pod kapotou, a skupina tých, čo si jazdu zvyknú užívať, si praje, aby ich autá boli predsa len o čosi hlučnejšie. Umelý zvuk a vibrácie, dokonca aj na „voľnobehu“ počas státia, by to vyriešili. V podstate sa to dá chápať, pretože elektromobily sú novinkou posledných pár rokov, pričom veľká časť populácie bola celé desaťročia zvyknutá na charakter „spaľovákov“.

Kia EV6 - COTY 2022 Čítajte viac COTY 2022: Európskym autom roka je Kia EV6. Ruské hlasy sa ale nepočítali!

Systém by reagoval na intenzitu stlačenia plynového pedála, okamžitú rýchlosť, spomalenie a akceleráciu, prípadne na jazdný mód, ktorý si vodič nastaví. Kórejčania sú pripravení nasadiť virtuálne emócie najmä vo vysokovýkonných elektromobiloch, kde podľa nich najviac chýbajú. „Mäkký“ prejav elektromobilu by vystriedali drsnejšie efekty. Zatiaľ nevieme, kedy a v akom modeli sa umelý zvuk a vibrácie objavia. Dobrou správou však je, že ak by sa vám takéto masírovanie mozgu nepáčilo, bude sa dať kedykoľvek vypnúť. Takže nápad Hyundaia nemusí prekážať ani tým, čo nie sú zástancami „matrixu“.

Hyundai Ioniq 5 - 2022 Čítajte viac Hyundai Ioniq 5 dostane väčšiu batériu. Už po roku!

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Kia #Hyundai
Články podľa značiek