
Elektromobily VW ID.3, ID.4 a ID.5 na platforme MEB budú ťažiť z výhod novej verzie softvéru ME 3.0. Pritom už vlani prešiel softvér zlepšeniami, keď sa objavila verzia ME 2.5. Nejde len o detaily. Optimalizácia zasiahla nielen rôzne funkcie a dizajn infotainmentu, ale najmä manažment batérií. Začnime od toho najpodstatnejšieho. Práve systémom riadenia akumulátora, pretože ten prináša vyšší výkon, vyššiu životnosť, rýchlejšie nabíjanie a dlhší dojazd. Po aktualizácii zvládne batéria s kapacitou 62 kWh nabíjací výkon až 120 kWh a väčšia batéria s kapacitou 82 kWh až 135 kW (+ 10 kW). To znamená, že čas nabíjania z 10 na 80 % sa skrátil na rýchlonabíjacích staniciach na 35 minút.

Pritom je batéria lepšie chránená, pretože nová funkcia ochrany Battery Care Mode ju po aktivácii na dotykovom displeji nabije len na 80 % a nabíjací výkon zníži tak, aby sa predĺžila životnosť. Samozrejme, ak to potrebujete, stále ostáva k dispozícii plná kapacita aj plný nabíjací výkon. Dlhší dojazd je zasa zásluhou zlepšeného tepelného manažmentu, ktorý začína upravovať teplotu batérie už pri nižších teplotách, čím ju dostane skôr do optimálneho teplotného rozmedzia a dlhšie v ňom zotrvá. To zlepšuje aj výkon rekuperácie. Nabíjanie by malo byť o to ľahšie, že grafika po novom zahŕňa zobrazenie cieľa jazdy a návrhy miest nabíjania s tým, že sa systém vyhýba nabíjačkám s vysokou prevádzkou.
V navigačnom systéme je navyše nová možnosť „pridať“, pomocou ktorej môžete zadať do aktuálnej trasy alternatívne nabíjacie stanice. Pri všetkých plánovaných zastávkach na nabíjanie zobrazuje infotainment predpokladanú zostávajúcu kapacitu batérie a plánovaný čas nabitia. Zlepšený virtuálny kokpit zobrazuje konečný stav nabitia batérie v percentách a voliteľný head-up displej pridáva okrem stavu nabitia aj trojrozmernú informáciu o vzdialenosti do cieľa. Navyše sa naučil zobrazovať napríklad kruhové objazdy a navádzacie šípky. Verzie s pohonom oboch náprav by mali byť agilnejšie na klzkých povrchoch, pretože dostala nový jazdný režim Traction.

Tento úprava zabezpečuje stály pohon oboch náprav do rýchlosti 20 km/h. Zároveň znižuje účinok protipreklzového systému ASR. Zlepšený parkovací asistent Park Assist Plus má novú funkciu pamäte, vďaka ktorej sa vie naučiť päť parkovacích manévrov na miestach, ktoré najčastejšie využívate. Napríklad pred vaším domom alebo kanceláriou. To znamená automatické parkovanie bez zásahu vodiča. Nový softvér bude VW štandardne dodávať do všetkých nových elektromobilov, ale čo je podstatné, dostanú ho aj majitelia, ktorí si už elektrický VW kúpili. Rad na nich príde v druhej polovici tohto roka. Prekvapením je len to, že kvôli aktualizácii budú musieť navštíviť servis.
