AvtoVaz: Ako budú vyzerať Lady po sankciách? Žiadne ABS, žiadne lambda sondy!

Rusi sa plánujú vrátiť s Ladami do minulosti. Očešú ich od „nepriateľskej“ elektroniky. Inak nedokážu udržať ich výrobu. I tak je to naivné.

29.03.2022 05:00
debata (86)
Od mája budú staré modely Lady ešte „staršie“.... Foto: AvtoVAZ
Lada - produkcia AvtoVAZ Od mája budú staré modely Lady ešte „staršie“. Bez elektronických komponentov zo Západu sa prepadnú do obdobia deväťdesiatych rokov.

Západné sankcie proti Rusku zasiahli aj dodávateľský reťazec najväčšieho ruského výrobcu áut – AvtoVazu. Jeho linky, na ktorých montujú známe Lady, už niekoľkokrát stáli a teraz plánuje štvordňový pracovný týždeň počas troch mesiacov. Navyše presúva celozávodnú letnú dovolenku na apríl. No ani tak to nebude ľahké. Aj Lada, ktorá má najviac lokalizovanú výrobu a dodávateľov, potrebuje približne 20 percent komponentov z „nepriateľských krajín“. Rusi preto už dávnejšie avizovali, že pripravujú verzie, ktoré si vystačia s menším počtom zahraničných súčiastok. Teraz vieme, ako to bude vyzerať.

Renault - výroba Čítajte viac Šéf Renaultu: Odchod z Ruska bude pre nás mimoriadne zložitý!

Opatrenie, ktoré má byť dočasné pre zachovanie výroby, sa nedotkne modelov postavených na platforme B0 aliancie Renault-Nissan, ktorá má v AvtoVaze väčšinový podiel, teda modelov Xray, Largus, Logan a Sandero. A nedotkne sa ani Lady Vesta, ktorá je vyvinutá na ruskej platforme. To však neznamená, že ostanú vo výrobe. Práve naopak, ide o autá najviac závislé od dodávok spoza hraníc. Tie sa na linkách s najväčšou pravdepodobnosťou vôbec neudržia. Rusom teda neostane nič iné, ako ochudobniť ich staré modely Lada Granta, Lada Niva Legend a Lada Niva Travel.

AvtoVaz - testovacia trať Čítajte viac AvtoVaz: Rusi už pracujú na Ladách bez zahraničných súčiastok

Podľa informácií z portálu Ladaonline prídu tieto autá o viacero elektronických komponentov. Spomína sa ABS, lambda sondy či systém privolania prvej pomoci. Nové verzie budú teda menej bezpečné a tiež menej ekologické, keďže bez riadených katalyzátorov padnú na emisnú normu Euro 2, ktorá platila v Európe v rokoch 1996 až 2000. Zjednodušiť sa má aj riadiaca jednotka motora. Rusko však bude musieť z tohto dôvodu zmeniť aj legislatívu, pretože takéto autá by nespĺňali súčasné predpisy na emisie a bezpečnosť, hoci sú nižšie ako v západnej Európe.

UAZ Buchanka Čítajte viac Na čom budú jazdiť Rusi ak neskončia sankcie? Vrátia sa do ‘socíku‘

Ten istý web uvádza, že zmeny predpisov už prebiehajú na úrovni ministerstva priemyslu a obchodu. Nové „sankčné“ Lady by sa mali dostať k zákazníkom v máji. Upravené vozidlá už vraj AvtoVaz posiela do testovacieho strediska národného automobilového inštitútu NAMI v Dmitrove na certifikáciu. Ani to však nemusí najväčší ruský automobilový podnik, ktorý má neuveriteľných 40 800 zamestnan­cov, udržať v chode. Západné sankcie a prepad rubľa totiž berie vietor z plachiet predaju nových áut. Ak bude AvtoVaz aj bežať, bude produkovať obrovské straty. Preto jeho nádeje riešiť situáciu „oholenými“ verziami, považujeme za naivné.

© Autorské práva vyhradené

86 debata chyba
Viac na túto tému: #Lada #AvtoVaz #vojna na Ukrajine #sankcie proti Rusku
Články podľa značiek