Ferrari Purosangue: Prvé SUV nechce ísť cestou Cayenne a Urusu

V Maranelle nechcú spraviť z Purosangue „masovku“. Napriek tomu, že na stole majú stovky objednávok.

21.06.2022 18:00
debata
Ferrari Purosangue nebude klasickým SUV, ale... Foto: Ferrari
Ferrari Purosangue Ferrari Purosangue nebude klasickým SUV, ale čímsi, čo by mohlo pripomínať zvýšené a praktickejšie GTC4 Lusso.

Svetu vládnu SUV. Ich podiel na registráciách už prekonal 50 %. Minimálne každé druhé predané nové auto v súčasnosti patrí práve do tejto kategórie. Vodou na mlyn sa SUV stali aj pre luxusné značky. Úspech bol fenomenálny. Spomeňme Porsche, ktoré v roku 2001, rok pred Cayennom, predalo 54 234 áut, no už v roku 2005 to bolo 96 794 vozidiel a vlani 301 915 áut, z ktorých 57 % pripadlo práve na športovo-úžitkové dvojičky Cayenne a Macan. Podobné to bolo s Lamborghini. Jeho Urus je v súčasnosti najpredávanejším modelom. Od roku 2018 ich už „lambo“ dodalo na trh viac ako 20 000 kusov. Vlani si pritom Urus odhryzol na celkových registráciách 60 %, keď sa preň rozhodlo 8 405 zákazníkov.

Ferrari SP48 Unica Čítajte viac Ferrari SP48 Unica: Solitér na základoch F8 Tributo nemá zadné okno

Tento trend nemohlo ignorovať ani Ferrari, hoci bývalý šéf maranellskej automobilky Luca di Montezemolo nechcel o SUV ani len počuť. Lenže úspech Lamborghini, Porsche, Bentley či Aston Martinu, ktoré vstúpili do vôd SUV, jasne naznačil potenciál takéhoto auta. A ako vieme, príde už čoskoro. Nový model Purosangue, čo v preklade znamená „čistá krv“ alebo „plnokrvník“, predstaví Ferrari v septembri. A nebude celkom typickým SUV. Samotné Ferrari o ňom hovorí ako o FUV, teda Ferrari Utility Vehicle. Na základe uniknutých snímok a testovacích prototypov s kamuflážou je jasné, že pôjde skôr o zvýšené GT, akési praktickejšie a univerzálnejšie Ferrari so štyrmi dverami.

Ferrari Purosangue - testovacie prototypy 2022 Čítajte viac Ferrari Purosangue: Extrém medzi SUV sa predvádza v kamufláži

Maranellská značka teda nechce kráčať rovnakou cestou ako Lamborghini, Porsche alebo Bentley. Najnovšie to potvrdzujú aj slová šéfa marketingu Ferrari Enrica Galliera, ktorý sa vyjadril, že Purosangue nemá tvoriť viac ako 20 % odbytu značky. Pritom by to nemusel byť problém. Ferrari už Purosangue ukázalo vybraným zákazníkom a tí vraj boli z novinky doslova ohromení. Ferrari má tak na stole už teraz množstvo objednávok. „S Purosangue nemáme záujem zdvojnásobiť naše predaje,“ povedal šéf automobilky Benedetto Vigna. Aj bez SUV si totiž Ferrari vie zabezpečiť dostatok zákazníkov. Napokon, vlani predalo viac áut ako Lamborghini.

Ferrari 296 GTS 10 Čítajte viac Ferrari 296 GTS: Po plug-in hybridnom kupé prichádza kabriolet

Prečo však Ferrari odmieta väčší odbyt? Dané je to pravdepodobne snahou chrániť imidž značky ako výrobcu superšportových áut. SUV, nech sú akokoľvek dokonalé, nimi nikdy nebudú. Môže za to vyššie ťažisko aj vyššia hmotnosť, vlastnosti zakotvené priamo v ich DNA. Ferrari teda nemá záujem, aby najčastejšie vídaným reprezentantom značky bol práve Purosangue. I keď Vigna na jeho margo povedal, že zákazníci, ktorí si ho mali možnosť vyskúšať, „sa zhodli, že je to skutočné športové auto“. Pripomeňme, že Purosangue má poháňať 12-valcový atmosférický motor, čo bude ďalší z jeho unikátov a prvkom ladiacim s históriou. K prvým zákazníkom by sa mala novinka dostať začiatkom roka 2023.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Ferrari #SUV #FAV #ferrari Purosangue
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
Články podľa značiek