Tesla je neustále konfrontovaná s nespoľahlivosťou svojho Autopilota. V USA dokonca čelí vyšetrovaniu nehôd zo strany úradu pre bezpečnosť cestnej premávky NHTSA. Ten analyzuje až 200 havárií, vrátane fatálnych, ktoré môžu mať súvislosť so systémom autonómneho riadenia Full Self-Driving. A teraz sa „rozhorel požiar“ aj v Nemecku. A to je vážne, pretože Tesla len tento rok otvorila svoju novú Gigafactory pri Berlíne, takže je považovaná tak trochu za domácu automobilku.
Čítajte viac Bezpečnosť v nedohľadne: Autonómne Hondy a Tesly mali 363 nehôd za 12 mesiacovOkresný súd v Mníchove dal za pravdu nemeckému majiteľovi Tesly X, ktorý zažaloval automobilku za nespoľahlivosť systému Autopilot. Súd nariadil Tesle, aby zákazníkovi vrátila 112 000 eur. A nielen to. Systém označil za „obrovské nebezpečenstvo“. Jeho slabinou má byť podľa technickej správy, ktorú si súd dal vypracovať, neschopnosť spoľahlivo rozpoznávať prekážky, napríklad zúženie vozovky na stavenisku. Výhrada tiež smeruje k častému náhlemu prudkému brzdeniu, čo môže viesť k nárazom zozadu.
Čítajte viac Hrozí Tesle 'Dieselgate'? Úradom už dochádza trpezlivosťRozsudok ešte nie je právoplatný. Tesla sa nepochybne odvolá. Zatiaľ argumentovala, že Autopilot nie jen určený pre mestskú premávku. Neúspešne, pretože súd je presvedčený, že ak by museli užívatelia autopilota neustále zapínať a vypínať systém podľa toho či sú v obci alebo na diaľnici, odvádzalo by to pozornosť od riadenia. „Opäť sa ukazuje , že Tesla nedodržiava sľuby, pokiaľ ide o autopilota,“ hovorí žalujúci právnik Christoph Lindner. Technologické prvenstvo, ktorým sa Tesla rada chváli, vyzerá podľa Lindnera inak.
Čítajte viac Slovák, ktorý v Tesle šéfoval vývoju Autopilota, firmu opúšťaTesle ide oveľa, pretože ak vyšší súd rozsudok potvrdí, môže to viesť k sérii žalôb a miliardovým škodám. Len nedávno pritom Elon Musk vyhlásil, že prielom v samoriadiacom systéme je pre Teslu kľúčový. V júnovom rozhovore s členmi Tesla klubu v Sillicon Valey povedal, že je to aspekt, ktorý určí, či bude mať Tesla vysokú hodnotu, alebo bude bezcenná. O to paradoxnejšie je, že minulý týždeň Tesla oznámila zatvorenie pracoviska v kalifornskom San Mateu, kde 229 zamestnancov vyvíjalo práve autopilot. A svoj odchod ohlásil aj šéf vývojového tímu Andrei Karpathy.
Tesle v USA zas hrozí, že ak NHTSA potvrdí, že k spomínaným nehodám došlo nesprávnou činnosťou samoriadiaceho systému, môže automobilke nariadiť nápravu. A to v zmysle, aby zabezpečila, že sa budú vodiči sústrediť na premávku. Týkalo by sa to približne 830 000 vozidiel, vyrobených od roku 2014.