Od roku 1974 bol VW Golf európskou ikonou a najpredávanejším autom starého kontinentu. Len málokedy ho dokázala konkurencia prevalcovať. No i keď mu dýchala na krk či ho občas odsunula na druhú priečku rebríčka bestsellerov, vždy sa vrátil späť. A silnejší ako predtým. Lenže posledné roky stráca Golf dych. A nejde len o efekt boomu SUV, čipovú krízu či elektrifikáciu. Najlepšie to ukázali vlaňajšie výsledky. Stalo totiž čosi nepredstaviteľné. Golf padol až na piatu priečku. Viac sa v roku 2022 predalo aj z Fiatu 500, VW T-Roc, Dacie Sandero a Peugeotu 208. Zdá sa teda, že zdanlivo neporaziteľný kráľ je na kolenách. Vo Wolfsburgu tak momentálne horúčkovito riešia, čo s tým.
Čítajte viac Golf padol! Toto je 50 najpredávanejších áut v Európe v roku 2022Lenže nový Golf nečakajte, aspoň nie taký, ako sme ho poznali doteraz. Ako informuje britský Autocar, je pravdepodobné, že Volkswagen spojí ďalší osud legendy s celkom iným projektom – lacným elektromobilom s pracovným názvom ID.2, ktorý sa vo forme konceptu ID. Life predstavil v roku 2021. To neznie práve lákavo, pretože ID.2 sprevádzajú od začiatku problémy. Dizajn konceptu vyvolal viac rozpaky ako nadšenie, následne automobilka priznala, že pôvodne plánovanú základnú cenu 20 000 eur musí zvýšiť na 25 000 eur a potom dala „padáka“ dizajnérovi Jozefovi Kabaňovi, práve pre nezhody v nových návrhoch na tvar ID.2. Volkswagen je tak opäť na začiatku.
Čítajte viac Už vieme, aká je budúcnosť Kabaňa. Pripomína ‘zlatý padák‘Jasno má byť podľa Autocaru aspoň v zhode, že novinka, ktorá má príchod plánovaný na rok 2025, dostane názov ID. Golf. Jasné sú aj základné črty dané technológiou. Elektrický Golf bude totiž prvým modelom značky na platforme MEB Plus, ktorá na rozdiel do MEB uprednostní predný náhon pred zadným, i keď k dispozícii má byť aj verzia s dvojicou elektromotorov. Na dĺžku má mať ID. Golf 4 250 mm, čo znamená, že bude menší ako súčasný Golf, ale zároveň väčší ako Polo. Redukcia dĺžky nemá mať negatívny dosah na priestore pre posádku, pretože kompaktná elektrická technológia umožní vytvoriť veľký rázvor náprav na úkor previsov.
Čítajte viac VW ID. Life: Kabaň už úraduje! Koncept lacného elektromobilu išiel do ‘koša‘V podlahe by mali mať premiéru lacnejšie lithium-železo-fosfátové akumulátory s prizmatickými článkami, ktoré zaberú menej miesta. Napriek štandardnej 400 V architektúre budú podporovať nabíjanie výkonom až 200 kW, čo skráti čas nabíjania. Hoci Volkswagen spojil s ID. Golfom dva problémy do jedného, verí, že názov Golf novinke pomôže, pretože je známy na celom svete. A navyše vždy patril hatchbacku, ktorého veľkosť lepšie ladí s ID.2 ako s ID.3. Zároveň tým ale priznáva, že ID.3 nesplnil úlohu novodobého Golfu. Jeho predaje ani zďaleka nedosahujú odbyt wolfsburskej klasiky a to v najhorších časoch. Ako to dopadne, uvidíme už v o mesiac, keď nemecká automobilka chystá premiéru ID. Golfu vo forme konceptu, dokonca s ikonickým prívlastkom GTI. O dizajn sa už postará nový šéfdizajnér Andreas Mindt.
Čítajte viac Je VW Golf na ‘odstrel‘? Ôsma generácia je možno poslednáSériová výroba by mala prebiehať od roku 2025 v španielskom závode koncernu VW v Martorelli, spolu s podobne veľkou elektrickou Cuprou Urban Rebel. V tom čase by už mohla byť cena novinky opäť nižšia ako pôvodne deklarovaných 25 000 eur. Podľa Autocaru by sa mohla pohybovať o 2 500 eur nižšie. Uvidíme, či to nebude na úkor dojazdu, teda na úkor kapacity akumulátorov, ktoré sú najdrahšou súčasťou elektromobilov a zároveň dôvodom, prečo sú drahšie ako konvenčné autá. No ani nová cena nenadchne. Stále bude znamenať, že elektromobil ostane pre mnoho európskych rodín nedostupný.