
Mitsubuishi oficiálne oznámilo, že nový Colt určený výhradne pre Európu predstaví 8. júna. Pre tri diamanty to bude veľká premiéra, pretože tento kedysi kľúčový model odišiel z európskeho teritória v roku 2014. Vráti sa teda po takmer dekáde. Len pre zaujímavosť, z ostatnej generácie Coltu sa medzi rokmi 2004 až 2014 predalo viac ako 400 000 kusov. Colt sa vtedy zrodil v spolupráci so Smartom. A ani teraz sa bez spolupráce nezaobíde. Nový Colt bude totiž „prezlečeným“ Renaultom Clio. Mitsubishi teda využije synergiu aliancie Renault-Nissan-Mitsubishi. A ani mu nič iné nezostáva, pretože na nové autorské modely potrebuje ešte čas. Aj na Outlander si budeme musieť počkať, minimálne do budúceho roka.

Teraz Mitsubshi Colt opäť pripomína a hovorí o ňom ako druhom, úplne novom modeli, ktorý vstúpi do konkurenčne nabitého segmentu subkompaktov, teda áut nižšej triedy. Napriek istým dizajnovým retušiam spojitosť s Cliom neutají. Ako už naznačil prvý „šerosvit“, prerod Clia na Colt bude spočívať len v odlišnej grafike svetiel a mierne zmenenej maske, ktorá má evokovať typický „Dynamic schield“. Spriaznenosť s francúzskou technikou je jasná aj po odhalení palety motorov. Colt bude poháňať v základe atmosférický 3-valec 1,0 MPI (49 kW) a jeho preplňovaná verzia 1,0 MPI-T (67 kW), teda motory dobre známe pod označením SCe a TCe nielen z Renaultov ale aj Dacií, postavených na platforme CMF-B.


Na vrchol sa postaví hybridná verzia 1,6 Hybrid. Pod kapotou by mal pracovať atmosférický 4-valec 1,6 SCe (67 kW) spojený s elektromotorom (36 kW) a multimódovou prevodovkou s dvoma prevodovými stupňami pre elektromotor a štyrmi pre spaľovací motor. Batéria bude mať kapacitu 1,2 kWh. Zvláštnosťou systému je absencia spojky. Systémový výkon má byť naladený na 105 kW. Novinka by sa mala dostať k prvým zákazníkom koncom tohto roka, zhodou okolností 60 rokov po tom, čo sa objavilo prvé Mitsubishi Colt 600. V ponuke troch diamantov sa Colt zaradí medzi malý Spacestar a ASX. Vyrábať ho budú v tureckom závode Bursa.
