Peugeot 208: Malé levíča čaká veľký facelift. Pod kapotu zavíta mild-hybrid

Po modernizácii SUV 2008 čaká podobná revízia aj hatchback 208, jedno z najpredávanejších áut v Európe. Čo-to naznačujú prvé snímky zachyteného predprodukčného prototypu s kamuflážou.

22.06.2023 18:00
debata (3)
Kamufláž z častí ukrýva novú masku s novým... Foto: Auto Express
Peugeot 208 - facelift 2023 Kamufláž z častí ukrýva novú masku s novým logom Peugeota. Pravdepodobne ide o benzínovú verziu, keďže maska má otvory pre prívod chladiaceho vzduchu k motoru.

Peugeot 208 je v súčasnej generácii na trhu od roku 2019. A podaril sa mu husársky kúsok. Vlani bol vôbec najpredávanejším autom Európy. V kondícii ho má udržať zásadná modernizácia. Oficiálne o nej francúzska značka síce ešte neinformovala, no zato sa už na internete objavili prvé snímky maskovaných predprodukčných prototypov. A celkový obraz o rozsahu zmien naznačuje aj nedávna inovácia sesterského SUV 2008. Oba modely totiž stoja na identickej platforme CMP, respektíve e-CMP v prípade elektrických verzií.

Vzadu bude zmien pomenej. Zaujímavé je ale... Foto: Auto Express
Peugeot 208 - facelift 2023 Vzadu bude zmien pomenej. Zaujímavé je ale modré písmeno E na zadnom stĺpiku. Nemusí to však znamenať, že ide o elektrickú verziu e-208. Toto označenie môže patriť novému mild-hybridu so 48 V štartér-generátorom.
Peugeot 208 - výroba v Trnave Čítajte viac Trnava príde o Peugeot 208. Nahradí ho ‘lacný‘ elektrický Citroën

Fazetová kamufláž zakrývajúca prednú masku celkom neskryla novú štruktúru masky, ktorá bude pravdepodobne väčšia a bude opticky prerastať až k novým svetlám, podobne ako pri Peugeote 2008. Zakryté sú aj kolesá, takže Peugeot pre svoje malé levíča nepochybne pripravuje nový dizajn diskov. Na zadnom stĺpiku sa objavilo modré písmeno E, čo však nemusí nutne znamenať, že ide o čisto elektrickú verziu e-208. Ako totiž vieme, väčší Peugeot 2008 dostane po prvýkrát mild-hybridný 3-valec 1,2 PureTech so 48 V sústavou a výkonom 100 kW, ktorý nepochybne zavíta aj pod kapotu dvestoosmičky. Spojený má byť s úplne novou 6-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou s elektrickým ovládaním.

Peugeot E-2008 - 2023 Čítajte viac Peugeot 2008: Po facelifte robustnejší a s dlhším dojazdom. Diesel ostal

Pod kapotou by mal ostať aj dieselový 4-valec 1,5 BlueHDi (95 kW), no z väčších Peugeotov sa vytráca. Samozrejme, nebude chýbať ani elektrická verzia e-208, pri ktorej Peugeot už dávnejšie sľúbil účinnejší elektromotor s výkonom 115 kW a batériu s kapacitou 51 kWh, z ktorej je využiteľných 48,1 kWh, teda o 3,1 kWh viac ako predtým. Dojazd tak vzrastie o ďalších 38 km (+10,5 %) na konečných 400. V mestskej premávke má byť efekt väčšej batérie ešte zreteľnejší, pretože elektrická dvestoosmička zároveň zníži spotrebu energie, napríklad pneumatikami s nižším valivým odporom.

V kabíne sa objaví modernizovaný infotainment... Foto: Auto Express
Peugeot 208 - facelift 2023 V kabíne sa objaví modernizovaný infotainment i-Cockpitu s 10-palcovou dotykovou verziou.

V kabíne očakávame i-Cockpit s novou grafikou 10-palcového prístrojového panela a štandardnú 10-palcovú obrazovku infotainmentu i-Connect. Revíziou isto prejdú aj asistenčné systémy. Dátum premiéry Peugeot zatiaľ neoznámil, britský Auto Express však odhaduje, že sa tak stane na jeseň. Po jarnej premiére vynovenej dvetisícosmičky by to bolo logické. Zlou správou pre Slovensko je, že výroba dvestoosmičky sa presunie z trnavského závodu koncernu Stellantis do Španielska. Jeho miesto na výrobných linkách zastúpi malý elektrický Citroën ë-C3, ktorý sa však nebude vyrábať v takých veľkých objemoch.

Peugeot 3008 - panoramic i-Cockpit 2023 Čítajte viac Peugeot predstavuje panoramic i-Cockpit. Bude mať 21 palcov

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #facelift #Peugeot #Peugeot 208 #Peugeot e-208
Články podľa značiek