
Peugeot 208 je v súčasnej generácii na trhu od roku 2019. A podaril sa mu husársky kúsok. Vlani bol vôbec najpredávanejším autom Európy. V kondícii ho má udržať zásadná modernizácia. Oficiálne o nej francúzska značka síce ešte neinformovala, no zato sa už na internete objavili prvé snímky maskovaných predprodukčných prototypov. A celkový obraz o rozsahu zmien naznačuje aj nedávna inovácia sesterského SUV 2008. Oba modely totiž stoja na identickej platforme CMP, respektíve e-CMP v prípade elektrických verzií.


Fazetová kamufláž zakrývajúca prednú masku celkom neskryla novú štruktúru masky, ktorá bude pravdepodobne väčšia a bude opticky prerastať až k novým svetlám, podobne ako pri Peugeote 2008. Zakryté sú aj kolesá, takže Peugeot pre svoje malé levíča nepochybne pripravuje nový dizajn diskov. Na zadnom stĺpiku sa objavilo modré písmeno E, čo však nemusí nutne znamenať, že ide o čisto elektrickú verziu e-208. Ako totiž vieme, väčší Peugeot 2008 dostane po prvýkrát mild-hybridný 3-valec 1,2 PureTech so 48 V sústavou a výkonom 100 kW, ktorý nepochybne zavíta aj pod kapotu dvestoosmičky. Spojený má byť s úplne novou 6-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou s elektrickým ovládaním.

Pod kapotou by mal ostať aj dieselový 4-valec 1,5 BlueHDi (95 kW), no z väčších Peugeotov sa vytráca. Samozrejme, nebude chýbať ani elektrická verzia e-208, pri ktorej Peugeot už dávnejšie sľúbil účinnejší elektromotor s výkonom 115 kW a batériu s kapacitou 51 kWh, z ktorej je využiteľných 48,1 kWh, teda o 3,1 kWh viac ako predtým. Dojazd tak vzrastie o ďalších 38 km (+10,5 %) na konečných 400. V mestskej premávke má byť efekt väčšej batérie ešte zreteľnejší, pretože elektrická dvestoosmička zároveň zníži spotrebu energie, napríklad pneumatikami s nižším valivým odporom.

V kabíne očakávame i-Cockpit s novou grafikou 10-palcového prístrojového panela a štandardnú 10-palcovú obrazovku infotainmentu i-Connect. Revíziou isto prejdú aj asistenčné systémy. Dátum premiéry Peugeot zatiaľ neoznámil, britský Auto Express však odhaduje, že sa tak stane na jeseň. Po jarnej premiére vynovenej dvetisícosmičky by to bolo logické. Zlou správou pre Slovensko je, že výroba dvestoosmičky sa presunie z trnavského závodu koncernu Stellantis do Španielska. Jeho miesto na výrobných linkách zastúpi malý elektrický Citroën ë-C3, ktorý sa však nebude vyrábať v takých veľkých objemoch.
