Aj tento rok navrhli žiaci škodováckej akadémie v Mladej Boleslavi študentské vozidlo. Už dávnejšie nás o tom informovala samotná Škoda a k tlačovej správe pribalila pár skíc. Z nich bolo jasné, že základom konceptu sa tentoraz stane elektrický Enyaq iV. Cieľom bolo premeniť rodinný elektromobil na karavan pre „digitálnych nomádov“, teda ľudí, ktorí nechcú byť pripútaní ku kancelárskemu stolu, ale pracovať kdesi na cestách. Teraz tu máme výsledok. Volá sa Škoda Roadiaq a do bodky spĺňa zadanie. Je vybavený nielen miestom na spanie či zabudovanou kuchynkou, ale aj zariadeniami, potrebnými pre prácu z akéhokoľvek miesta na svete.
Technický základ auta sa nemenil, Roadiaq vychádza z verzie Enyaq iV80 4×4. Má dva elektromotory s výkonom 195 kW a batériu s celkovou kapacitou 82 kW. V cykle WLTP disponuje dojazdom 495 kilometrov. Technikou a tvarmi karosérie v prednej časti sa ale zhoda so sériovým vozidlom končí. Tím 29 žiakov, ktorý na štúdii pracoval viac ako 2 000 hodín, dal Roadiaqu praktickosť karavanu. Auto dostalo v zadnej časti vyvýšenú strechu, ktorá prináša viac miesta v kabíne. Úpravou prešli aj ľavé zadné dvere a ich kľučka, okno v tejto časti využíva tienenie. Dôvod pre tieto zmeny je jednoduchý, v ľavej zadnej časti vozidla sa nachádza lôžko na prespanie.
Týmito úpravami narástol Roadiaq najmä do výšky, tá má až 2 050 mm. Šírka 1 879 mm a dĺžka 4 649 mm zostávajú rovnaké ako pri sériovom modeli. Podvozok má však svetlú výšku až 190 mm, čo umožňuje lepšiu priechodnosť terénom. Vnútri nezostal kameň na kameni. Azda len v prednej časti je úprav menej, ale aj tu vznikol pracovný priestor, ktorý umožňuje na sedadle spolujazdca pracovať v podstate odkiaľkoľvek. V dosahu miesta spolujazdca sa nachádza špeciálne rameno, do ktorého môže cestovateľ umiestniť svoj tablet a pracovať na ňom. Vozidlu nechýba ani nepretržité pripojenie k internetu cez mobilné siete.
Vzadu zabudovali študenti 27-palcový monitor s dokovacou stanicou, bezdrôtovou klávesnicou a myšou, čo je zostava, ktorá umožňuje plnohodnotnú prácu. Nové je osvetlenie zadnej časti, pribudli elektrické zásuvky na pripojenie ďalších zariadení a nechýba výbava ako sprcha, kávovar a spomínaná kuchynka s varičom. Elektrickú výbavu vozidla môžu napájať solárne panely. Pri kempovaní sa dá auto ľahko pripojiť k elektrickej sieti a napájať palubnú výbavu z nej. Zadná časť je vybavená na mieru vyrobeným nábytkom. Obytný priestor ľahko premeniť na spálňu. Do auta sa, samozrejme, vošiel aj skladací stolík a stoličky.
Rodiaq dostal efektné dvojfarebné lakovanie v kombinácii bielej farby Moon a zelenej Emerald. Interiér je vrátane čalúnenia vytvorený z kompletne recyklovaných alebo recyklovateľných materiálov. Obliečky, vankúše a deky na spanie v aute sú vyrobené špeciálnou metódou 3D Knit, pri ktorej nevzniká žiadny odpad. „Vďaka týmto úpravám je Roadiaq v podstate zhmotneným snom digitálnych nomádov a nadšených cestovateľov. Je to všestranné a ekologické auto, ktoré na udržateľnosť myslí nielen z hľadiska pohonu, ale aj svojej výbavy. Vďaka 4×4 sa dostane aj tam, kam sa iné autá nedostanú, a na takých miestach poskytuje všetok komfort na prácu aj odpočinok,“ konštatuje Škoda.
Čítajte viac Škoda Superb: Takto by mala vyzerať bez ‘maskáčov‘. Mnohých asi zaskočí