Volkswagen má v súvislosti so svojimi novými modelmi na konte pár chýb. Začalo sa to masívnymi problémami so softvérom a potom kritikou za ovládanie klimatizácie a hlasitosti rádia. V najnovšom vydaní Golfu, ktorý čaká skorý facelift, preto plánuje nápravu. Softvér už funguje a čo sa týka klímy a rádia, doplní ovládaciu lištu osvetlením. Postupne sa inovácia rozšíri aj do ďalších modelov a koncernových značiek. Teraz však opäť špekuluje so zmenou, ktorá nemusí byť zákazníkom po chuti. Vyplýva to z patentu, na ktorý upozornil Car Buzz. Týka sa volantu a najmä smerových svetiel.
Čítajte viac Mazda to nevzdáva. Zaregistrovala si 6 nových patentov na rotačný WankelPatentové obrázky zobrazujú totiž volant s dotykovými spínačmi priamo na venci. Pravdepodobne s haptickou odozvou. Je ich tam hneď niekoľko a na oboch stranách, aby boli v dosahu palcov. Mohli by sa nimi ovládať napríklad smerové svetlá. Na ľavej strane sa majú nachádzať primárne spínače a na ľavej sekundárne. Primárnym spínačom by vodič vyberie funkciu, napríklad ovládanie svetiel a sekundárnymi konkrétny úkon. Podobne to má byť so smerovými svetlami, audiom či komunikáciou.
Čítajte viac Tesla kapitulovala. Do áut vracia normálny volantPodľa nemeckej automobilky tak nebude musieť vodič dať dole ruky z volantu, čo má mať pozitívny dopad na bezpečnosť. Zredukuje sa tým aj počet fyzických tlačidiel, čo je nepochybne skôr ekonomickou výhodou na strane výrobcu. Volkswagen však môže rýchlo naraziť na kritiku zákazníkov tak, ako sa to stalo napríklad Tesle s jej novým „polovolantom“ Yoke. Nakoniec vrátila do ponuky aj klasické riešenie. Stále je však kritizovaná za dotykové spínače smerových svetiel na ľavom ramene volantu. Často totiž dochádza k nechcenému dotyku, a teda aj nechcenej aktivácii „smeroviek“. K nehode nemusí byť ďaleko.
Čítajte viac Ford si patentoval zúfalý pokus ako predĺžiť dojazd elektromobilovRiešenie Volkswagenu by si navyše vyžadovalo viac povelov. Najprv aktivovať primárnu a potom sekundárnu funkciu. To všetko zaberá čas, ktorý nemôžte venovať riadeniu. Čo je také zlé na klasickej páčke smerových svetiel alebo hardvérovom ovládaní hlasitosti rádia? Nič lepšie a intuitívnejšie nik nevymyslel a VW nemá dôvod, aby to menil. Zákazníci nič také nepožadujú. Bola by to odpoveď na otázku, ktorú nik nepoložil. Volkswagen nie je Ferrari, ktoré presunulo „smerovky“ na volant, pretože tým vytvorilo priestor pre krídelká ovládania prevodovky. Pri superšporte sa to dá chápať, pri autá pre masy len ťažko.