V Nemecku dnes jazdí na cestách približne 1,5 milióna elektrických áut. A do roku 2030 ich má byť podľa tamojších politikov desaťkrát viac, teda 15 miliónov. Hoci Nemci už dnes vedia, že to nestihnú, aj tak sa mnohí obávajú, že s masovým nástupom elektromobilov sa môže Nemecko dostať do energetického nedostatku. Jednoducho, že nebude mať dostatok elektriny na napájanie domácností, priemyslu a k tomu ešte aj elektromobilov.

Nemecký expert Mathias Müller, vedúci oddelenia distribučných sietí a elektromobility z Výskumného centra pre ekonomiku energetiky, ich upokojuje. Vypočítal, že ak sa dostane na cesty vytúžených 15 miliónov batériových elektromobilov, stúpne dopyt po elektrine v Nemecku len o sedem až osem percent, približne o percento ročne. „Nárast dopytu po elektrine z elektrických vozidiel nie je taký závažný, ako sa často prezentuje,“ hovorí Müller s výhľadom na najbližšie roky.

No aj keby boli všetky autá v Nemecku elektrické, vyžiadali by si 100 terawatthodín elektriny, čo predstavuje šestinu tamojšej spotreby, teda menej ako 20 %. „Nevidím problém s dodávkami,“ hovorí Müller, s tým, že počet elektrických áut rastie postupne. Nemci budú však musieť zapracovať na svojom energetickom mixe. Vlani vyrobili 49,8 percenta elektriny z obnoviteľných zdrojov, pričom 43,5 percenta energie pochádzalo stále z fosílnych zdrojov a 6,7 percenta tvorila jadrová energia. Bez zelenej energie nebudú totiž elektromobily nikdy zelené.
