Smutné: Volvo končí s dieselmi. Posledné auto na naftu vyrobí v roku 2024

Ešte v roku 2019 mali naftové Volvá v Európe prevahu nad tými benzínovými. Dnes je ich podiel zanedbateľný. Takže s naftou sa švédska značka definitívne lúči.

21.09.2023 14:00
debata (7)
Nie je to tak dávno, čo Volvo predstavilo... Foto: Volvo
Volvo - motor Nie je to tak dávno, čo Volvo predstavilo vynovené naftové motory s mild-hybridnou technológiou. Dlhého veku sa však nedožili.

Na klimatickom týždni Climate Week v New Yorku ohlásilo Volvo smutnú správu. Aspoň pre nás, ktorí považujeme dieselové motory s bezkonkurenčnou účinnosťou za tie najčistejšie a najúspornejšie. Švédska automobilka totiž definitívne potvrdila, že posledné auto na naftu vyrobí začiatkom budúceho roka. Zmena je neuveriteľne rýchla. Ešte v roku 2019 mali totiž naftové verzie podiel viac ako 50 % na celkových európskych registráciách tejto značky. V roku 2022 to však bolo už len 8,9 percenta. Žezlo prebrali mild-hybridy, plug-in hybridy a elektromobily. V roku 2030 chce Volvo vyrábať už len tie elektrické. Dnes predstavujú iba 33 % jeho odbytu.

Mazda - motor e-Skyactiv D Čítajte viac Mazda prezradila viac o ‘zázračnom‘ dieseli 3,3 e-Skyactiv D. Je neuveriteľný

Ak teda túžite po Volve s naftovým agregátom, mali by ste sa poponáhľať. Výber je stále pomerne široký. Naftu tankujú modely XC90, XC60, S90, V90 a V60, vrátane verzií Cross Country. Vždy spojení s mild-hybridnou technológiou, ktorá ešte viac redukuje spotrebu, a teda emisie CO2. Budúci rok sa tak stane Volvo jednou z prvých starších automobiliek, ktoré uzavrú svoju naftovú kapitolu. Rozhodnutie Volva až tak neprekvapuje. Už pred rokmi prešlo napríklad na 4-valcové motory s maximálnym objemom dvoch litrov, v každom modelovom rade prišlo s mild-hybridom alebo plug-in hybridom a tiež ako prvé obmedzilo maximálnu rýchlosť svojich áut na 180 km/h.

Volvo XC40 Recharge - 2022 Čítajte viac Volvo "kašle" na zákazníkov. Z ponuky vyraďuje kombíky aj sedany

Našťastie, sú tu stále značky, ktoré to s naftou tak skoro nezabalia. Naftové motory má v ponuke naďalej BMW, Mercedes-Benz, Audi, Škoda, Seat, VW, Renault, Dacia, Peugeot, Opel či Citroën, hoci ponuka sa v porovnaní s minulosťou radikálne zúžila. A japonská Mazda dokonca vyvinula úplne nový 6-valcový diesel 3,3 Skyactiv-D pre svoje luxusné modely CX-60 a CX-90. Zdá sa však, že naftu to v dlhodobom horizonte i tak nezachráni. Kým ešte v roku 2015 si vedeli dieselové autá odhryznúť viac ako polovicu európskeho trhu, v júli tohto roka padol ich podiel na 14 %. Dokonca ich predbehli čisté elektromobily s podielom 15 %. Je to nepochopiteľné, pretože pokiaľ ide EÚ o skleníkové plyny, naftové motory ich produkujú v reálnej premávke menej ako benzínové, hybridné a plug-in hybridné autá.

Volvo EX30 - 2023 Čítajte viac Volvo EX30: Malé elektrické SUV je prekvapivo lacné. Ale stovku ‘dá‘ za 3,6 s

© Autorské práva vyhradené

7 debata chyba
Viac na túto tému: #Volvo #naftové motory #dieselové motory
Články podľa značiek