Suzuki vyrobilo svoje prvé osobné auto Suzulight v októbri 1955. Išlo o ľudové a cenovo dostupné vozidlo. Do triedy kompaktov vstúpilo až o desať rokov neskôr prostredníctvom modelu Forte. V roku 1953 si už Suzuki trúflo expandovať za hranice Japonska a v roku 1975 otvorilo v Pakistane svoj prvý zahraničný závod. V roku 1983 nasledoval závod v Indii. Stratégia spoločnosti so sídlom v Shizuoka sa vyplatila. V roku 1989 mala na konte už 10 miliónov predaných áut. Trvalo to ale 36 rokov.
K ďalšej veľkej expanzii prispelo otvorenie prvého európskeho podniku v Maďarsku. Stalo sa tak v roku 1992. Takže na ďalších 10 miliónov áut už Suzuki potrebovalo len deväť rokov. Tridsaťmiliónty exemplár oslavovalo po šiestich rokoch a tieto cykly sa zrýchľovali. Suzuki oznámilo, že koncom augusta 2023 zišlo z jeho liniek vozidlo s poradovým číslom 80 000 000. Neprezradilo však, o ktorý model išlo. Dnes je zo Suzuki skutočný globálny výrobca, ktorý prevádzkuje 15 výrobných závodov v desiatich krajinách a svoje produkty predáva v 184 krajinách. Zvlášť pôsobivé sú výsledky Suzuki v miliardovej Indii, kde je jednotkou na trhu.
A ktoré auto sa najviac zaslúžilo o tento úspech? Bestsellerom Suzuki je Alto, predstavené až v roku 1979. Z osemdesiatich miliónov registrovaných Suzuki naň pripadá 20 %, čo predstavuje 16,1 milióna kusov. Až po ňom nasleduje WagonR (9,5 mil.) a v Európe mimoriadne populárny Swift (8,95 mil.). Vitara je počtom 3,95 milióna až na šiestej priečke. Je to dané práve tým, že Suzuki má najsilnejšie postavenie v Japonsku a v Indii, kde zákazníci preferujú malé autá. Zo všetkých vyrobených vozidiel skončilo 36 % (28,9 mil.) v Japonsku a 32,6 v Indii. Na Európu pripadá „len“ 10 %.
„Sme vďační za priazeň toľkých zákazníkov. Alto je naším najpredávanejším modelom, ktorý zohral významnú úlohu v histórii minivozidiel Suzuki aj v histórii samotnej spoločnosti,“ komentoval míľnik prezident spoločnosti Suzuki Osamu Suzuki. „Budeme sa aj naďalej snažiť poskytovať hodnoty, ktoré vyjadrujú naše výrobné krédo „Sho, Sho, Kei, Tan, Bi (Menšie, Menej, Ľahšie, Kratšie, Krajšie) tým, že budeme vychádzať z filozofie hodnoty zameranej na zákazníka,“ dodal Osama Suzuki.
Čítajte viac Európske bestsellery: Kráľom je Tesla Y pred Sanderom. MG raketovo stúpa