Španielski experti na disciplínu vyhýbacieho manévru si tentoraz vzali do parády auto snov – nový luxusný roadster Mercedes-AMG SL 63. Ten v mnohých smeroch prepísal históriu AMG, pretože má po prvýkrát kabínu so štyrmi sedadlami v usporiadaní 2+2 a k tomu riadenie všetkých štyroch kolies. Verzia 63 4Matic stojí výkonom 430 kW a šprintom na stovku za 3,5 sekundy na absolútnom vrchole ponuky. Veď si za ňu necháva AMG aj poriadne zaplatiť. Stojí minimálne 211 998 eur. Vzhľadom na techniku aj obutie pneumatikami Michelin Pilot Sport 4S s profilom 235/35 R21 na predných a 305/30 R21 na zadných kolesách, by sme očakávali, že doslova rozpráši väčšinu súperov. To sa ale nestalo.
Pozrite si losí test Mercedesu-AMG SL
Čítajte viac Mercedes-AMG GLC 43 Coupe: Elegantný aj športový zároveň. Ale iba so 4-valcomV slalome si testovací jazdec vyskúšal prejazdy v režime Comfort aj Sport. Ako sa dalo očakávať, v móde Sport+ bol prejazd rýchlejší. Auto sa držalo asfaltu ako prilepené, no nedokázalo utajiť svoje väčšie rozmery. Drahocenné stotinky tak strácalo najmä pri otočke kvôli väčšiemu polomeru zatáčania. To aj s riadenou zadnou nápravou. Výsledný čas v slalome bol nakoniec 22,8 sekundy. Nie je to zlé, ale ak sa pozrieme na výsledky iných testov, tak je AMG SL 63 až na piatej priečke. Porazilo ho nielen elektrické Porsche Taycan, či ľahučké kupé Alpine A110 s tretinovým výkonom, ale dokonca aj malý elektrický Smart #1 v úprave od Brabusu. A lepší bol tiež elektrický Polestar 2. Takže žiadne extra prekvapenie sa nekonalo.
Podobne to bolo pri prudkom vyhýbacom manévri. Pri nájazdovej rýchlosti 75 km/h zvládlo SL 63 dráhu bez väčších problémov. Testovací jazdec ocenil priľnavosť predných kolies, ktoré potlačili akúkoľvek nedotáčavosť. Ukázalo sa ale, že SL má radšej plynulejšie zaobchádzanie s volantom ako prudké povely, inak sa začala prejavovať pretáčavosť. Pokusy o rýchlejšie prejazdy však už nedopadli dobre, a to bez ohľadu na zvolený jazdný režim. Ostrý mód Sport+ mal dokonca na stabilitu nepriaznivý vplyv. Kužeľ zhodil jazdec pri rýchlosti 77 km/h a pri rýchlosti 78 km/h sa už auto neudržalo v dráhe. Jednoducho, ani nálož technológii a dobré pneumatiky nedokážu utajiť hmotnosť na hranici dvoch ton. Posúďte sami, či je to pri športovom aute s cenou nad 200 000 eur dobrá bilancia.
Čítajte viac Test: Mercedes-AMG SL 63 – ruinuje zrýchlením aj cenou