
Už dávnejšie je známe, že menšiemu SUV zo Zuffenhausenu naordinovali elektrickú budúcnosť. Teda aj elektrickú, pretože zákazníci si budú môcť zvoliť tiež benzínové verzie. Parametrami má novinka celkom zatieniť svojho predchodcu. Dokladujú to prvé zverejnené údaje.

Modulárna elektrická platforma PPE totiž v najvýkonnejšej verzii s prívlastkom Turbo, využije dva elektromotory s výkonom 450 kW a ukrutným krútiacim momentom 990 Nm. O brutálnej dynamike preto nepochybujeme. Li-ion batéria s chémiou NMC s kapacitou 100 kWh by mala stačiť na dojazd nad 500 km. Bleskové nabíjanie zas zabezpečí 800 V architektúra. Napokon Macan sa technologicky inšpiruje Taycanom.

Porsche tiež zverejnilo prvú snímku interiéru, ktorý štýlom nadväzuje na novú Panameru a vynovený Cayenne. Prísne horizontálna palubná doska dostane až tri displeje. Virtuálny kokpit bude mať uhlopriečku 12,6 palca a centrálny infotainment s uhlopriečkou 10,9 palca doplní rovnako veľká obrazovka pred spolujazdcom, samozrejme, za príplatok. Vo vozidle budú integrované dva navigačné systémy Apple Maps a Google Maps.

Chýbať nebude ani head-up displej s rozšírenou realitou, ktorá zobrazí napríklad virtuálny „koberec“ pre lepší odhad vzdialenosti vozidla pred vami. Plávajúca stredová konzola vytvorí dostatok odkladacích priestorov. Na druhú generáciu Macanu už nebudeme čakať dlho. Predstaví sa v januári. Výrobu zabezpečí závod v Lipsku, kde budú z liniek schádzať paralelne elektrické a spaľovacie verzie. O tých však zatiaľ Porsche nič neprezradilo.
