Dacia už dávnejšie deklarovala, že plánuje „pozbierať popadané listy“. Aspoň takouto peknou metaforou sa vyjadril pred časom šéfdizajnér skupiny Renault Laurens van den Acker. Na mysli mal skutočnosť, že potom, čo automobilky prejdú na drahé elektrické autá, ostane časť zákazníkov vo vzduchoprázdne. Nebudú si ich môcť totiž dovoliť a začnú hľadať lacnejšie alternatívy. Presne o tých bude mať rumunská značka záujem. A už na tom pracuje.
Čítajte viac Dacia Duster ako kupé? Známy dizajnér si vie predstaviť ešte oveľa viacV roku 2026 predstaví nový model, označovaný zatiaľ ako projekt C-Neo. Teda auto inklinujúce do strednej triedy. Aby Dacia šetrila, využije základy modelov Duster a Bigster. Tentoraz ale nepôjde o SUV. Pustí sa do triedy, kde doteraz kraľovala Škoda Octavia. Na svet má prísť nielen praktické kombi, ale aj fastback. Informuje o tom britský Carscoops. Novinky majú mať na dĺžku až 4 600 mm, čo je dokonca viac, ako meria súčasné veľké kombi Dacia Jogger.
Takže toto bude útok na vrchol triedy kompaktov. Obe karosárske verzie ponesie platforma CMF-B, ktorá umožňuje použiť nielen čisto spaľovacie motory, ale aj hybridnú technológiu. Napokon, tú už má nový Duster aj Jogger. Aby si však Dacia zachovala hlavnú výhodu, ktorou je bezkonkurenčne nízka cena, komponenty interiéru budú identické s Dusterom. Triasť sa môže nielen Octavia, ale aj kombi verzie Peugeotu 308, Volkswagenu Golf, Kie Ceed či Hyundaia i30.
Čítajte viac Dacia Duster: Toto je tretia generácia. Krásna, ale už bez dieseluŠušká sa, že okrem známych motorizácií by sa mohol v Dacii C-Neo objaviť nový hybrid s objemom 1,8 litra, teda výkonnejší ako ten súčasný s motorom 1,6. Ambíciu Dacie netreba brať na ľahkú váhu. Veď si len spomeňte, čo dokázala za posledné dve dekády. Stačilo len počúvať hlas zákazníkov. Tí túžili po slušnej hodnote za slušné peniaze. To robí Dacia dodnes a konkurencia jej k tomu vysokými cenami len a len pomáha.
Čítajte viac Dacia Bigster: Aj najdrahšia Dacia má byť lacná. Cena ale začne trojkou