Veľký nemecký dodávateľ do automobilového priemyslu ZF prichádza s novými inteligentnými bezpečnostnými pásmi. Uľahčiť majú výrobcom plniť stále prísnejšie normy zo strany Euro NCAP na takzvané zádržné systémy. V čom je trik? Moderné zádržné systémy zasahujú pri nehodách vo veľmi skorom štádiu. V prípade nárazu, ktorému sa nedá vyhnúť, sa pás pred nárazom napne okolo tela, aby sa zmenšila vôľa pásu a po náraze sa mierne uvoľní, aby telo smerovalo na airbag. Systémy sú však vyvíjané pre priemernú postavu. Nárazový test NCAP si ale v budúcnosti vyžiada ešte lepšiu ochranu jednotlivých pasažierov vozidla.
Čítajte viac Goodyear a ZF spojili softvér. Výsledok? Žiaden akvaplaning„Požiadavky na prispôsobivosť bezpečnostných systémov sa zvyšujú, tak v očakávaniach koncových zákazníkov, ako aj v testovacích kritériách NCAP. Náš nový systém uľahčuje výrobcom vozidiel splniť zvýšené požiadavky a cielene znižuje následky nehôd prispôsobením sa ešte lepšie konkrétnemu cestujúcemu,“ povedal Rudolf Stark, vedúci divízie technológie pasívnej bezpečnosti ZF. Aby sa znížili sily pôsobiace na telo v prípade nehody, mnohé systémy bezpečnostných pásov už disponujú dvojstupňovým ovládateľným obmedzovačom zaťaženia (SLL). Bol to dôležitý krok smerom k adaptácii.
Pre ešte väčšiu flexibilitu teraz ZF ponúka svoj napínač pásu s viacnásobným obmedzovačom zaťaženia (MSLL). Má viacstupňovú konštrukciu a dokáže ešte lepšie meniť zádržné sily počas celého priebehu zrážky. Systém Multi-Stage Load Limiter (MSLL) umožňuje individuálne reagovať na ľudí rôznych postáv a vhodne kontrolovať sily pásu. V budúcnosti povedie cesta k väčšej variabilite síl v páse cez senzorický záznam interiéru, aby bolo možné ešte lepšie rozpoznať, ktorí ľudia kde sedia a ktoré sily pásov majú byť použité individuálne v prípade vážnej alebo menšej kolízie. Poslúžia na to rôzne zdroje.
Okrem interiérových kamier, ktoré napríklad zistia, kedy vodič ovláda infotainment pravou rukou alebo otáča hlavu smerom k zadným pasažierom, môže poskytnúť cenné informácie aj samotný systém bezpečnostných pásov. Senzory v páse totiž dokážu merať dĺžku vytiahnutia pásu a umožňujú tak vyvodiť závery o obvode tela, a teda o postave a hmotnosti. Okrem toho existuje prepojenie na aktívne bezpečnostné systémy a ich senzory mimo vozidla – od kamery po radar. Napríklad pre zádržný systém je dôležité vedieť, z ktorého smeru prichádza náraz.
Čítajte viac ZF predstavuje revolučné ‘suché‘ brzdy. Mieria do elektromobilovTýmto spôsobom môže MSLL ponúknuť malým a ľahkým osobám lepšie prispôsobenú individuálnu ochranu v prípade stredne ťažkých nehôd s rýchlosťou nárazu do 35 km/h. Týka sa to napríklad detí na zadných sedadlách. Môžu z toho ale profitovať aj starší ľudia, ktorí majú vyššie riziko zranenia v dôsledku zmien štruktúre kostí v závislosti od veku. Okrem toho systém tiež potenciálne zvyšuje bezpečnosť pre ťažkých ľudí pri nehodách s preťažením s rýchlosťou nárazu nad 56 km/h. Zatiaľ ZF neprezradilo, ktorým výrobcom začne inteligentné bezpečnostné pásy dodávať a kedy sa tak stane.