Trieda MPV, teda veľkopriestorových áut, sa zdala byť mŕtva. Lenže na scénu nedávno prišli ultraluxusné novinky v podobe Lexusu LM, Toyoty Alphard, Volva EM90, čínskeho Zeekru 009 či vrcholových verzií Hyundaiu Staria, Mercedesu-Benz triedy V alebo Volkswagenu Multivan. S touto témou, i keď trochu inak, sa pohralo aj Porsche roku 2020, keď predstavilo nečakaný koncept Vision Porsche Renndienst, ako modernú interpretáciu servisnej dodávky VW T1, ktorá sprevádzala súťažné špeciály Porsche pred desaťročiami. Zapáčil sa aj súčasnému šéfdizajnérovi Peterovi Vargovi. Veď relatívne kompaktné MPV malo dynamické línie, posuvné dvere a „lejaut“ interiéru s vodičom sediacim uprostred, takmer ako v okruhových „extrémoch“ Le Mans.
Čítajte viac Porsche Taycan: Modernizácia prináša viac výkonu a brutálny šprint„Tá dodávka z roku 2020 sa mi naozaj páči. Ako koncept či nápad nového auta je v kombinácii s luxusom v súčasnosti veľmi zaujímavá,“ povedal Varga pre holandskú odnož magazínu Top Gear s tým, že popularita takýchto áut v Ázii v súčasnosti rastie. Tak prečo by sa na tejto vlne nemohlo zviesť aj Porsche? „Dá sa ísť touto cestou, možno by to bol pre Porsche zaujímavý produkt. To je môj osobný názor,“ dodal Varga. V každom prípade vylúčil, že by vodič sedel v centrálnej pozícii. „Jediná vec, ktorá by sa nedala obhájiť, by bola stredová pozícia vodiča. Takto nič nevidíte, nevidíte ostatných vodičov. Je to síce skvelá pozícia, ale len pri pretekárskom aute,“ vysvetlil.
Veľa šancí na rýchle športové MPV však Vargovi nedávame. Iba ak by išlo o nejaký derivát existujúceho elektrického modelu. Napokon aj úspešný Cayenne sa rodil spolu s Volkswagenom Touareg. Ale ani to nie je veľmi pravdepodobné, pretože v roku 2021 čosi také vylúčil priamo predseda predstavenstva Porsche Detlev von Platen. „Nič také nie je v pláne. Porsche bolo, je a vždy bude výrobcom športových áut.“ Na druhej strane túto tradíciu Porsche už dávnejšie porušilo príchodom Cayenne, Macanu a Panamery. A dokonca Taycanom vstúpilo aj do sveta čistých elektromobilov. Takže ak to vylúčené dnes, o pár rokov môže byť všetko inak.
Čítajte viac Lexus LM: Dizajnom desí, prepychom šokuje