Šéf Bugatti Mate Rimac už dávnejšie sľúbil, že nástupca Chironu, ktorý príde ešte tento rok, dostane pohon, „nad ktorým budeme žasnúť“. Dnes už bývalý riaditeľ dizajnu Bugatti Achim Anscheidt sa zas minulý rok vyjadril, že auto bude „ešte fascinujúcejšie“ ako Mistral. Nik však netušil, čo tým myslia. Známe bolo len to, že nový hyperšport si zachová spaľovací motor, pretože čisto elektrická technológia ešte nedosiahla úroveň potrebnú pre slávnu značku. Väčšina špekulácií zmieňovala kombináciu 12-valca, napríklad z Lamborghini Revuelto, s elektromotormi. To by však znamenalo koniec kultového 16-valca 8,0 W16 so štvoricou turbodúchadiel. Teraz sa však zdá, že všetko bude inak.
Čítajte viac GMA T.33: Toto auto snov od Gordona Murraya má V12 a manuál!Bugatti totiž vzhľadom na blížiacu sa premiéru novinky ukázalo nástupcu Chirona viacerým potenciálnym zákazníkom. A práve od nich pochádzajú prvé informácie o pohone. Čuduj sa svete, hovoria opäť o 16-valcovom motore. Ten však nebude mať nič spoločné so svojím predchodcom. Motor mal vyvinúť pre Bugatti britský Cosworth, ktorý má na konte úžasné vysokootáčkové agregáty pre nové susperšporty Gordona Murraya – T.50 a T.33. Takže neprekvapí, že nový vidlicový 16-valec s objemom 8,3 litra dá pred turbodúchadlami prednosť atmosférickému plneniu. Vďaka tomu bude „točiť“ až 9 000 otáčok za minútu. Jeho 1 000 koní by však bolo pre najlepšie športové auto sveta primálo, a tak k spaľovacej jednotke pridá Rimac tri elektromotory a batérie.
Čítajte viac Gordon Murray T.50: ‘McLaren F1‘ vstal z mŕtvych. Vyráža dych každým detailomSpolu by mala mať táto šialená sústava 1 800 koní, ešte o 300 viac ako Chiron. S nabitými batériami, pravdepodobne silikónovými alebo s tuhým elektrolytom, by tak mala novinka hravo pokoriť svojho predchodcu. Bude to však poriadne drahá hračka. Cenu síce nepoznáme, ale za všetko hovorí fakt, že na rozdiel od Veyronu, z ktorého vzniklo 450 kusov, a Chironu, z ktorého vyrobili 500 kusov, bude počet obmedzený len na 250 exemplárov. A právo kúpiť si jeden z nich budú mať len súčasní majitelia Veyronu alebo Chironu. Cenovka päť miliónov eur, dvojnásobná v porovnaní s Chironom, by tak nemusela byť vôbec prehnaná. Viaceré zdroje predpokladajú, že svetová premiéra sa uskutoční ešte do leta tohto roku, ale sama výroba sa vraj začne až v roku 2026.
Čítajte viac Bugatti Chiron '57 One of One': Toto je pocta najkrajšiemu autu planéty