Každý kto vlastní Bugatti je automaticky členom veľmi vybranej spoločnosti. No niektorým zákazníkom ani to nestačí. Túžia po niečom ešte unikátnejšom. Dokonca unikátnejšom ako sú limitované edície Chironu, napríklad Chiron Sport, Pur Sport či Super Sport 300+. Jednoducho chcú solitér, auto, ktoré nemá nik iný. Takto vzniklo Divo alebo La Voiture Noire. Divízia špeciálnych projektov Sur Mesure s tým nemá žiadny problém. Chce to len tučné konto a zrazu je možné všetko. Chiron Super Sport ‚57 One of One‘ je toho ďalším dôkazom. S ideou prišla majetná zákazníčka. Tá sa pred dvoma dekádami zamilovala do historického Bugatti Type 57 Atlantic. Jeden z troch existujúcich exemplárov v modrostriebornom odtieni uvidela počas návštevy Mullin Automotive Museum v Oxnarde a nikdy na to nezabudla. Ani sa niet čomu čudovať. Atlantic je považovaný za najkrajšie auto planéty všetkých čias.
Teraz má 70 rokov a ako darček k narodeninám sa jej manžel, mimochodom vlastník Bugatti, rozhodol splniť sen. Spolu zamierili do Molsheimu, aby tu s Jaschom Straubom, šéfdizajnérom divízie Sur Mesure, navrhli novodobú interpretáciu Type 57 Atlantic. V tridsiatych rokoch ho stvoril Jen Bugatti, syn Ettore Bugattiho. Základom reinkarnácie sa stalo Bugatti Chiron Super Sport, ktoré je už samo osebe extrémne vzácnym kúskom. Jascha Straub dokonca letel do španielskeho Bilbaa, pretože práve tu bolo v Guggenheimovom múzeu vystavené konkrétne vozidlo, ktoré videla zákazníčka pred dvoma dekádami v Oxnarde. Išlo o Type 57 Atlante s číslom podvozka 57374 predané Victorovi Rothschildovi. Dôvodom tohto tripu bol striebornomodrý lak karosérie.
Straub si preto so sebou vzal vzorovník farieb, aby pozoroval lak za rôznych svetelných podmienok a dosiahol autentický odtieň. Atlantic bol tiež inšpiráciou pri vytvorení unikátnej prednej masky s leštenými vertikálnymi rebrami a masívnej aerodynamickej plutvy, ktorá bola charakteristická pre historický originál. Ďalšou špecialitou sú 5-lúčové kolesá, kombinujúce chróm a modrý lak použitý na karosérii. A potom je tu množstvo ďalších odkazov, napríklad ručne maľovaná silueta Atlanticu na spodnej strane výsuvného zadného krídla alebo nápisy 57 a One of One, z čoho je zrejmé, že žiadny ďalší podobný exemplár nevznikne. Interiéru dominuje koža Gaucho. Na kožených výplniach dverí je vyšitá silueta Atlanticu a na opierkach hláv zasa tancujúci slon, ktorého Buggati občas používalo ako sošku.
Technicky sa Chiron Super Sport ‚57 One of One‘ nelíši od „bežného“ Chironu Super Sport. V zadnej časti teda pracuje monumentálny motor 8,0 W16 so štvoricou turbodúchadiel, ktorý posiela ku kolesám cez 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku nepredstaviteľných 1 600 koní, teda 1 176 kW a k tomu gigantických 1 600 Nm krútiaceho momentu. Za takýchto okolností by mal One of One šprintovať na rýchlosť 200 km/h za 5,8 sekundy a na tristovku to zvládnuť za úžasných 30,3 sekundy. Maximálnu rýchlosť obmedzuje Bugatti na 440 km/h. Je ale možné, že v tomto prípade urobí výnimku, čo by znamenalo priblíženie k hranici 500 km/h. Cenu tohto solitéru Bugatti neprezradilo. Musí byť však astronomická. Veď len za Super Sport, ktorý je základom One of One, si Bugatti pýta 3,2 milióna eur.
Čítajte viac Bugatti ‘vyzlieklo‘ okruhové Bolide. Aj bez karosérie vyzerá úžasne