Porsche 911 je skutočnou legendou. Lenže časom začala technika tak trochu brať volant z rúk jeho majiteľom. Vyznávači klasiky sa museli zmieriť s preplňovanými motormi, asistenčnými systémami a v neposlednom rade s automatickými prevodovkami PDK. Lenže Porsche nezabudlo na svoje korene. V roku 2017 obnovilo tradíciu paketu Touring Package, ktorého história siaha až do roku 1973 s modelom 911 Carrera RS. Práve tento balík zacielil na skupinu tých, ktorí majú svoje GT najradšej pod vlastnou kontrolou a šoférovanie je pre nich doslova vášeň. Úspech verzie 911 GT3 Touring generácie 991 na seba nedal dlho čakať. A tak jeho kariéra pokračuje spolu s novou generáciou 911 GT3.
Základom je opäť okruhové 911 GT3. Ale s množstvom zmien. Najmarkantnejším rozdielom je odstránenie zadného pevného krídla. Potrebný prítlak dosahuje vďaka aktívnemu zadnému spojleru. Napriek pretekárskym génom si tak Touring zachováva civilnejší vzhľad. Lemy okien z eloxovaného hliníka sú ďalším poznávacím znamením. Potenciál naznačujú aj dve chrómové koncovky výfukov s centrálnym vyústením a mohutný difúzor prevzatý z ostrej verzie RSR GT. Predná kapota je vyrobená z uhlíkových vlákien a okná používajú tenšie sklo. Odľahčené sú aj kované disky kolies, výfukový trakt a sedadlá. Takže napriek väčším rozmerom a výkonnejšej technike nepribralo GT3 Touring medzigeneračne ani jediný gram. Na váhe má 1 418 kg.
To najdôležitejšie sa však skrýva pod zadnou kapotou. Pulzuje tu ikonický štvorlitrový 6-valcový „boxer“ s atmosférickým plnením, založený na pohonnej jednotke pre 911 GT3 R, osvedčenej počas vytrvalostných pretekov. Dáva 510 koní, čo je 375 kW. A čo je podstatné, motor je štandardne spárovaný s dnes vzácnou 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a zadným náhonom. V porovnaní s minulosťou si síce môžu záujemcovia dopriať bez príplatku automatickú dvojspojku PDK, ale voliť ju bude asi málokto. Ak vychádzame z verzie GT3, mala by novinka zo Zuffenhausenu šprintovať na stovku za úžasné 3,4 sekundy a dosiahnuť maximálku 320 km/h.
Aj interiér má navodiť atmosféru puristického kupé. Preto dáva prednosť čiernej koži, čiernemu textilu, dokonca aj na streche a dekoráciám z brúseného matného hliníka. Prístrojový panel má nové grafické zobrazenie pre športovú jazdu. V tomto móde sa v okolí centrálneho otáčkomera zobrazia len tie najdôležitejšie údaje. Napríklad tlak v pneumatikách, informácie o teplote oleja a chladiacej kvapaliny či stavu paliva v nádrži. Prepínač jazdných režimov vrátane Sport a okruhového Track sa ocitol priamo na volante. Napriek puristickej povahe GT3 Touring bude Porsche ponúkať rozsiahly zoznam príplatkov, dostupných pre „bežné“ GT3.
Patria sem rôzne laky karosérie, adaptívne svetlá Porsche Dynamic Light System Plus, rôzne asistenčné systémy či keramické brzdy PCCB a systém zdvihu prednej nápravy pre jazdu v meste. Bude to však poriadne drahá hračka. Cena totiž štartuje už v základe na 170 969 eurách. Toľko dnes stojí klasika s manuálnou prevodovkou.