Lexus ES 300h: Vynovený sedan má lepší infotainment aj podvozok

Už po dvoch rokoch aktualizuje Lexus svoj najúspešnejší hybridný sedan. Modelový rad GS si polepšil najmä v konektivite a jazdných vlastnostiach. Spotrebou paliva ostáva nedostižný.

08.10.2021 10:00
debata (2)
Lexus ES 300h má prepracovanú prednú masku a... Foto: Lexus
Lexus ES 300h - 2021 Lexus ES 300h má prepracovanú prednú masku a supermoderné svetlá BladeScan s rotujúcimi čepeľovými zrkadlami.

História modelu ES siaha až do roku 1989. A je úspešná. Z tejto „prémiovej Toyoty Camry“ putovalo k zákazníkom už viac ako 2,65 milióna kusov. Tí európski sa však s ES stretli až v roku 2019, keď Lexus predstavil siedmu generáciu. ES zároveň v európskej ponuke nahradilo drahší sedan GS so zadným náhonom. Bol to dobrý ťah, i keď ES vstúpilo na trh v ťažkých pandemických časoch. Jeho potenciál teraz zvyšuje modernizácia, ktorá sa dotkla najmä infotainmentu a podvozka. Napokon, hybridný pohon štvrtej generácie ostáva aj bez zmien stále na čele efektivity.

Lexus NX - 2021 Čítajte viac Lexus NX: Druhá generácia prichádza aj ako zástrčkový hybrid

Dizajnové úpravy sú len retušami. Lexus ES dostal prepracovanú prednú masku s menším počtom vertikálnych lamiel. Sú však o to výraznejšie. Nadväzujú na ňu nové adaptívne svetlá Blade Scan s technológiou rotujúcich čepeľových zrkadiel a tenšou konštrukciou. Poznáme ich z nových modelov Lexusov. Novinkou je aj prepracovaný dizajn 17– a 18-palcových diskov kolies a nový platinový odtieň karosérie Sonic. Na verzii F Sport menil Lexus len dizajn 19-palcových kolies s čiernou povrchovou úpravou, ktorá ladí so špecifickým čiernym výpletom masky.

Lexus ES 300h - 2021
Lexus ES 300h - 2021
+30Lexus ES 300h - 2021
Lexus ES 300h - 2021
Lexus ES 300h - 2021
+6Lexus ES 300h - 2021

Interiér má byť užívateľsky prívetivejší, čo sa premietlo do použitia nového infotainmentu s 12,3-palcovou dotykovou obrazovkou, ktorá je umiestnená o 112 mm bližšie k vodičovi a navyše natočená o päť stupňov, takže je v ľahšom dosahu. Systém je kompatibilný so smartfónmi a umožňuje využívať pokročilé funkcie aplikácie Lexus Link, ako vzdialený prístup k údajom palubného počítača, navigáciu na poslednú míľu, informácie o polohe vozidla a podobne. Atmosféru luxusu umocňujú nové drevené dekorácie Sumi Black Walnut a Dark Brown Walnut.

V ponuke zostala aj športová verzia F Sport s... Foto: Lexus
Lexus ES 300h - 2021 V ponuke zostala aj športová verzia F Sport s 19-palcovými čiernymi diskami kolies.
Lexus RX 450h - autonómne taxi Čítajte viac Lexusy bez vodičov budú jazdiť v Indianopolise. Ako kyvadlové ‘taxi‘

Zákazníci si môžu navyše vybrať okrem orieškového čalúnenia Hazel aj čalúnenie v hnedom odtieni Forest Brown. F Sport sa odteraz dodáva v efektnom bielo-červenom vyhotovení sedadiel, v kombinácii s operadlami čiernej farby. Rozšírený balík asistenčných systémov Lexus Safety System + síce stále pracuje na báze monokulárnej kamery a radaru, no ich výkon bol zvýšený. Vďaka tomu dokážu autonómne brzdy rozlišovať chodcov či cyklistov aj v šere a lepšia je aj identifikácia jazdných prúdov. Z toho vyplývajú presnejšie reakcie systémov pre podporu vodiča, ako je udržiavanie v jazdnom prúde.

Interiér má nielen nové farebné spracovanie,... Foto: Lexus
Lexus ES 300h - 2021 Interiér má nielen nové farebné spracovanie, ale najmä nový infotainment s 12,3-palcovou dotykovou obrazovkou, umiestnenou o 112 milimetrov bližšie k vodičovi.

Hoci v USA volia zákazníci aj z čisto benzínových verzií, do Európy sa ES dováža výlučne ako hybrid ES 300h. Pohon, ktorý kombinuje Atkinsonov 4-valec s objemom 2,5 litra a technológiou rýchleho spaľovania Dynamic Force s elektromotorom a planétovou prevodovkou, dáva systémový výkon 160 kW. Energiu rekuperácie ukladá do klasickej NiMH batérie s dlhou životnosťou, umiestnenej pod zadnými sedadlami. ES 300h zrýchľuje na stovku za 8,7 sekundy a priemerne spotrebuje 5,2 až 5,6 litra benzínu na 100 km. Dokázal to aj nezávislý test nemeckého ADAC-u, ktorý nameral ES priemer 5,5 litra a v meste dokonca len 4,3 litra!

Raritou ES sú digitálne spätné zrkadlá. Foto: Lexus
Lexus ES 300h - 2021 Raritou ES sú digitálne spätné zrkadlá.

Dynamiku ES 300h by si mali vodiči vychutnať o to viac, že Lexus sa postaral o lineárnejší priebeh zrýchlenia a lepšie reakcie podvozka vďaka upravenému riadeniu a tuhšiemu zaveseniu zadných kolies. Výkonnejšia je aj elektronicky riadená brzdová sústava. Zároveň Lexus sľubuje vyšší akustický komfort, ktorý dosiahol použitím nového polyuretánového krytu motora a tiež nižšie vibrácie. Novinka sa má dostať na európske trhy ešte do konca roka.

Lexus IS Wax Edition (2021) Čítajte viac Pre fajnšmekrov: V Lexuse sa rozhodli dať do auta gramofón!

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Lexus #Lexus ES #Lexus ES 300h
Články podľa značiek