S hothatchom i30 N urobil Hyundai doslova dieru do sveta. Kórejská konkurencia Golfu GTI sa chytila lepšie, než automobilka predpokladala. Bodaj by nie, za vývojom stál bývalý šéf divízie BMW M Albert Biermann. Úspech i30 N nakoniec viedol k rozšíreniu ponuky ostrých Hyundaiov o i30 Fastback N, i20 N a vlani o prvé SUV Kona N.
Čítajte viac Hyundai i20 N: Nové ‘enko‘ nadchne dizajnom aj technikouA hoci ďalšie nové enko príde až budúci rok v podobe prvého elektromobilu Ioniq 5 N, ktoré sa rodi s Rimacom, čakanie nám Hyundai skráti limitovanými edíciami existujúcich modelov. Prvou z nich i30 N Drive-N, z ktorej vznikne 800 kusov, z čoho 545 je určených pre kontinentálnu Európu. Hyundai tvrdí, že pri úprave sa inšpiroval spätnou väzbou zo strany komunít, ktoré sa okolo i30 N vytvorili.
Drive-N rozoznáte ľahko vďaka exteriérovému tuningu. Ten obsahuje napríklad špecifické 19-palcové matné bronzové disky. Bronzové sú aj plakety na predných blatníkoch zobrazujúce kultový okruh Nürburgring, kde automobilka testuje modely N pred uvedením na trh. Naopak, logá Hyundai sú v čiernom prevedení. Zákazníci budú mať na výber dve farby karosérie – čiernu Phantom Black a bielu Serenity White, obe s perleťovým efektom.
Čítajte viac Hyundai Kona N: Kórejské SUV vstúpilo do vyššej ligy. Nestratí sa ani na okruhuInteriér je zušľachtený Alcantarou s červeným prešívaním. Nájdeme ju na sedadlách, volante, radiacej páke a ručnej brzde. Kontrast dotvárajú červené bezpečnostné pásy alebo červené tlačidlá. Špecifické sú tiež koberčeky. A nechýba ani plaketa s poradovým číslom série.
Pod kapotou sa toho veľa nemenilo. A ani nebolo treba. Drive-N poháňa poriadne „nadupaný“ 4-valec 2,0 T-GDi z „bežného“ i30 N s výkonom 206 kW a krútiacim momentom 392 Nm. Spojený je s 8-stupňovou prevodovkou s dvojicou mokrých spojok. Manuál síce pri i30 N Hyundai ponúka, no pre Drive-N k dispozícii nebude.
Čítajte viac Hyundai si patentoval ‘štartovanie očami‘. Nemusí byť ďalekoNovinkou sú jazdné režimy – N Power Shift, N Grin Shift a N Track Sense Shift, ktoré majú umocniť športový zážitok z jazdy. Použitím tlačidla N Grin Shift, ktoré sa nachádza priamo na volante, môže výkon na 20 sekúnd vzrásť o 10 koní, teda asi o sedem kilowattov. Dynamické parametre Hyundai tají, ale ak vychádzame zo sériového i30 N s automatom, mal by zrýchľovať na stovku za 5,4 sekundy.