Mercedes-AMG S 63: Šialené, tento luxusný krížnik dá stovku za 3,3 sekundy

Novinka z Affalterbachu kombinuje luxus triedy S s elektrickou technológiou F1. Pritom sa vie tváriť ako nevinný baránok.

08.12.2022 10:00
debata
Najvýkonnejšie esko z Affalterbachu všetkých... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz S63 AMG E Performance - 2022 Najvýkonnejšie esko z Affalterbachu všetkých čias má po prvýkrát hviezdu integrovanú priamo v maske a vertikálne lamely. Športový strih dotvárajú nárazníky v tvare krídla.

Elektrifikácia neobišla ani divíziu AMG. Najnovším príkladom je Mercedes-AMG S 63. Auto, ktoré spája dva odlišné svety. Luxus najvyššej triedy s dynamikou superšportu. Jeho treťou ingredienciou je ekológia, hoci elektrifikáciu využíva skôr pre potreby zrýchlenia. Vlajkovú loď zo Stuttgartu vybavilo totiž AMG špecifickou plug-in hybridnou technológiu, ktorá nemá veľa spoločného s bežnými hybridmi s trojcípou hviezdou. Inšpirovaná je svetom monopostov F1. Systém označený ako P3 spája mohutný preplňovaný 8-valec s výkonom 450 kW so synchrónnym elektromotorom s permanentnými magnetmi, ktorý dáva štandardných 70 kW ale krátkodobo (10 s) až 140. Celkový systémový výkon tak narástol na 590 kW a krútiaci moment na ťažko predstaviteľných 1 430 Nm.

Mohutný preplňovaný motor 4,0 V8 s centrálne... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz S63 AMG E Performance - 2022 Mohutný preplňovaný motor 4,0 V8 s centrálne umiestnenou dvojicou turbodúchadiel je kombinovaný so vzadu uloženým elektromotorom s dvojstupňovou prevodovkou. Oba motory ponúkajú systémový výkon 590 kW.
Mercedes-Benz EQS - 2021 Čítajte viac Mercedes-Benz v Číne brutálne zlacnil elektromobily. Nestíhal domácej konkurencii

AMG pritom použilo úplne odlišný lejaut. Elektromotor totiž nie je súčasťou 9-stupňovej automatickej prevodovky AMG Speedshift. Je integrovaný do zadného samosvorného diferenciálu s druhou dvojstupňovou prevodovkou. Toto atypické riešenie umožňuje ponúknuť okamžitý výkon a krútiaci moment, a to v obrovskom rozpätí rýchlostí, pretože druhý prevodový stupeň prevodovky elektromotora prichádza na rad pri 140 km/h. Výhodou je tiež maximálna rekuperácia bez strát. Pohon oboch náprav s klasickým rozvodom navyše umožňuje prenášať silu elektromotora na všetky štyri kolesá. A potom tu máme ďalší bonus – lepšie rozloženie hmotnosti. Nielen kvôli polohe elektromotora, ale aj batérie, umiestnenej tiež vzadu. Ide o úplne nový akumulátor s technológiami prevzatými z monopostov F1 Mercedes-AMG Petronas.

Mercedes-Benz S63 AMG E Performance - 2022
Mercedes-Benz S63 AMG E Performance - 2022
+25Mercedes-Benz S63 AMG E Performance - 2022

Batéria HPB 150 je zostavená z 1 200 vysoko­výkonných chladených článkov a má kapacitu 13,1 kWh, čo je o 6 kWh viac v porovnaní s akumulátorom HPB 80 použitým pri menších modeloch AMG. Vďaka tejto zostave elektrických komponentov dokáže luxusná stuttgartská limuzína šprintovať na stovku za neuveriteľné 3,3 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 290 km/h. AMG priznáva, že v čisto elektrickom režime zvládne AMG S63 len 33 km. Na denné dochádzanie do práce to stačiť nebude, ale na vjazd do bezemisnej zóny alebo obytnej štvrte v nočných hodinách áno. Vodič má na výber sedem jazdných režimov – od elektrického až po superšportový Sport+. Zvláštne programy má aj systém ESP, ktorý upravuje stabilizačné zásahy.

Na ceste držia túto strojovňu monumentálne... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz S63 AMG E Performance - 2022 Na ceste držia túto strojovňu monumentálne 21-palcové disky AMG. Vzadu nechýba masívny difúzor ani štyri lichobežníkové koncovky výfukov.
Vladimir Putin Čítajte viac Putin sa strápnil. Kerčský most kontroloval za volantom Mercedesu!

Bežný nie je ani plne variabilný pohon oboch náprav 4Matic+, ktorý za normálnych okolností uprednostňuje zadné kolesá. Kedykoľvek však treba, prenesie potrebné množstvo hnacej sily vpred, a to cez elektromechanickú spojku. Jazdnú dynamiku podporujú aj ďalšie technológie. Napríklad výrazne vystužená karoséria, aktívne zavesenie motora na ložiskách, ktoré menia tuhosť, pneumatické odpruženie s adaptívnou reguláciou tlmičov a nastaviteľnou svetlou výškou, aktívne potláčanie náklonov pomocou elektromechanických aktuátorov a dokonca riadenie zadných kolies či variabilný prevod riadenia. Ešte nikdy sa v jednom aute od AMG nestretla takáto „nálož“ systémov, vďaka ktorým sa AMG S63 E Performance dokáže meniť z plavnej diaľničnej limuzíny na priam okruhovú šelmu.

Kabína je plná kože a doplnkov AMG. Od... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz S63 AMG E Performance - 2022 Kabína je plná kože a doplnkov AMG. Od športových sedadiel AMG performance až po volant ANG s dvojitými ramenami.
Mercedesem-Benz třídy S W16 - 1972 Čítajte viac Mercedes-Benz W116: Prvá trieda S má 50. Omráčila výkonom aj cenou

Navonok dáva novinka svoje výnimočné schopnosti najavo agresívnym tuningom Po prvýkrát je trojcípa hviezda integrovaná priamo v maske ozdobenej vertikálnymi lamelami. Predný nárazník v tvare krídla má po stranách obrie nasávacie otvory. Z profilu upútajú pozornosť 21-palcové disky a rozšírené prahy. Vzadu neprehliadnete masívny difúzor a štyri lichobežníkové koncovky výfukov. Interiér „utopený“ v koži Napa spája luxus so športovým charakterom. Ale pozor, kabína je určená len štyrom pasažierom. Nechýbajú športové sedadlá od AMG a volant Performance s dvojitými ramenami tiež od AMG. Infotainment vrátane head-up-displeja má špecifickú grafiku a telemetrické funkcie či zobrazenie špecifických dát pre hybridný pohon. A nechýba ani celá paleta asistenčných systémov.

Mercedes-Benz S63 AMG E Performance - 2022
Mercedes-Benz S63 AMG E Performance - 2022
+22Mercedes-Benz S63 AMG E Performance - 2022

Nový Mercedes-AMG S 63 E Performance nadväzuje na dlhú tradíciu úprav vrcholových Mercedesov-Benz v Affalterbachu. Veď už v roku 1971 prišiel na svet Mercedes-Benz 300 SEL AMG s mohutným 6,8-litrovým 8-valcom, ktorý urobil z AMG prakticky zo dňa na deň legendu. Ten najnovší by sa mal dostať k zákazníkom začiatkom budúceho roka. Cenu nepoznáme, ale nepochybne presiahne hranicu 200 000 eur.

Technické údaje

Motor 4,0 V8 + elektromotor
Objem spaľovacieho motora (ccm) 3 982
Počet valcov/ventilov V8/32
Výkon spaľovacieho motora (ot/min.) 450/5 500
Krútiaci moment spaľ. motora (ot/min.) 900/2 000
Výkon elektromotora (ot/min.) 140/-
Krútiaci moment elektromotora (ot/min.) 320/-
Systémový výkon (ot/min.) 590/-
Systémový krútiaci moment (ot/min.) 1 430/-
Prevodovka 9A + 2A
0 – 100 km/h (s) 3,3
Max. rýchlosť (km/h) 290
Spotreba na 100 km (l) 4,4
Elektrický dojazd (km) 33
Kapacita batérie (kWh) 13,1
Výkon nabíjania AC (kW) 3,7

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Mercedes #AMG #Mercedes-Benz S #Mercedes-AMG #Mercedes-Bent
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
Články podľa značiek