Už Mazda CX-60 znamenala v ponuke japonskej značky revolúciu. Bola totiž prvým modelom postaveným na novej prémiovej platforme s pozdĺžne uloženými motormi vpredu a so zadným náhonom. Bola tiež prvým plug-in hybridom značky a prvým modelom s novými radovými 6-valcami vrátane dieselu! V dnešných časoch čosi neuveriteľné. Novinka CX-90 ide však ešte ďalej, pretože zastane post vlajkovej lode Mazdy. Používa tú istú platformu, ale vďaka jej modularite má väčší rázvor náprav, väčší rozchod kolies a väčšiu šírku karosérie. To dáva CX-90 spolu s dlhu prednou kapotou a vzad posunutou kabínou vyslovene prémiové proporcie v štýle BMW X7, Mercedesu-Benzu GLS či Range Roveru.
Presné rozmery zatiaľ nepoznáme. Dizajn prináša všetky typické prvky Mazdy vrátane masky s motívom krídel. Tvar zadného stĺpika tak trochu pripomína Range Rover Velar. Luxusný dojem dotvárajú chrómové lišty v nárazníkoch, v oblasti prahov či na leme okien, ale aj 21-palcové disky kolies s diamantovým rezom. Špeciálne pre CX-90 „namiešala“ Mazda dva nové odtiene laku karosérie – biely Takuminuri a červený Artisan. Prémiový duch vládne aj v interiéri s prísne horizontálnou palubnou doskou, dekoráciami z pravého dreva, čalúnením Nappa a stehmi inšpirovanými knihárskou väzbou. Vyslovene luxusnú atmosféru dotvára prístrojový panel s analógovými ukazovateľmi a samostatný panel klimatizácie. Opäť prvky, ktoré konkurencia odpísala.
Mazda jednoducho odmieta virtuálne kokpity, podobne ako veľkoplošné dotykové obrazovky, ktoré odpútavajú pozornosť od riadenia. Displej s uhlopriečkou 12,3-palca však ponúka 360-stupňové zobrazenie okolia vo vysokom rozlíšení, ktoré je veľkou pomôckou napríklad pri parkovaní. Tri rady sedadiel v konfigurácii 2 + 3 + 3 umožňujú prepravu až ôsmich pasažierov, pričom Mazda sľubuje rovnocenný komfort aj v treťom rade. Aj tu nájdu cestujúci samostatné výduchy klimatizácie, držiaky na nápoje a USB-C porty na pripojenie externých zariadení. K dispozícii bude pravdepodobne aj luxusnejšia verzia so šiestimi samostatnými sedadlami. Myslelo sa tiež na bezpečnosť. CX-90 je vybavené najnovším balíkom asistenčných systémov i-Activesense.
Pod prednou kapotou je to skutočná paráda. Zatiaľ Mazda spomína dva druhy pohonu. Verzia 3,3 e-Skyactiv G je vôbec najvýkonnejšou Mazdou všetkých čias. Radový 6-valec má totiž objem zväčšený z 3,0 na 3,3 litra a aj vďaka turbodúchadlu generuje 250 kW a 500 Nm krútiaceho momentu. Mild-hybridný systém M-Hybrid Boost umožňuje rekuperáciu brzdnej energie, plachtenie s vypnutým motorom, podporu pri akcelerácii a dokonca krátkodobý elektrický pohon. Mazda však namiesto štartér-generátora dala prednosť elektromotoru umiestnenému medzi spaľovacou jednotkou a úplne novou 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Vďaka vyrovnávaniu otáčok elektromotorom nepotrebuje prevodovka hydrodynamický menič.
Druhou možnosťou je plug-in hybrid vybavený li-ion akumulátorom s kapacitou 17,8 kWh. V tomto prípade si CX-90 vystačí s 2,5-litrovým atmosférickým 4-valcom. Spolu s elektromotorom, opäť v 8-stupňovom automate, je k dispozícii systémových 237 kW a identických 500 Nm krútiaceho momentu. Odhaduje sa, že v čisto elektrickom móde by malo CX-90 zvládnuť minimálne 50 km. Bohužiaľ, dynamické parametre zatiaľ nepoznáme. Prekvapí aj to, že Mazda nezmieňuje svoj nový 6-valcový naftový motor 3,3 Skyactiv-D, ktorý je súčasťou ponuky menšej Mazdy CX-60. Mazda sľubuje špičkové jazdné vlastnosti najmä vďaka kinematickej kontrole polohy karosérie KPC, ktorá eliminuje náklony v zákrutách. Tento softvérový systém použila Mazda prvýkrát v roadsteri MX-5. Štandardom je pohon oboch náprav i-Activ.
Zlou správou pre Európanov je jedine fakt, že Mazda CX-90 je určená výlučne pre severoamerický trh. V plug-in hybridnej verzii by však mohla časom zavítať aj na starý kontinent.