Už pôvodný Range Rover Sport s kompresorovým motorom 5,0 V8 bol poriadnym „žihadlom“. Nástupca ho však prekonáva vo všetkých smeroch. Ide o najrýchlejší Range Rover Sport všetkých čias a vlastne aj o najrýchlejší Range Rover. Hlavná zmena sa udiala pod kapotou, pretože tentoraz pod ňou pulzuje mníchovské srdce – dvakrát preplňovaný osemvalec 4,4 TwinPower Turbo od BMW. Dáva 473 kW a krútiaci moment 750 Nm, čo je o 44 kW a 50 Nm viac ako v minulosti. Takže šprint na stovku zvláda toto aristokratické SUV za 3,6 sekundy, na úrovni nefalšovaných supešportov. Svoju brutalitu netají ani navonok, hoci tuning je britsky decentný. Zmeny sa sústredili najmä na zlepšenie aerodynamiky. Vpredu pribudli zväčšené sacie otvory či čierny splitter. Podvozok má ešte hladší povrch, aby uľahčil prúdenie vzduchu pod vozidlom.
O redukciu hmotnosti sa stará karbónová kapota, 23-palcové karbónové kolesá, najväčšie, aké kedy boli použité na sériovom aute a karbón-keramické brzdy Brembo. Takto sa podarilo ušetriť na váhe 76 kg. Aby bolo vôbec možné udržať toto brutálne SUV na ceste, Range Rover Sport SV sa môže ako prvý v histórii pochváliť revolučným pneumatickým podvozkom 6D Dynamics, ktorý kombinuje vzduchové odpruženie s meniteľnou svetlou výškou a prepojené hydraulické tlmiče. Vďaka tomu si SV vystačí bez klasických stabilizátorov. Poloaktívny systém sa stará o redukciu pozdĺžnych aj priečnych náklonov karosérie, teda nielen pri prejazdoch zákrut, ale aj pri prudkej akcelerácii a pri brzdení. Svetlá výška bola v porovnaní s bežnými verziami zredukovaná o 10 mm, ale celkovo môže SV klesnúť k asfaltu až o 25 mm.
Nechýba nový pomocný rám, najkratší prevod riadenia, riadenie všetkých kolies, ako aj vektorovanie krútiaceho momentu medzi kolesami. Prvýkrát použil Land Rover pri Range Roveri Sport zmiešaný profil pneumatík so šírkou 285 na predných a 305 mm na zadných kolesách. Mimochodom, ide o plášte Michelin Pilot Sport All Season 4. Aj vďaka nim zvláda SV bočné preťaženie až 1,1 G, čo je 20 % viac v porovnaní s predchádzajúcim SVR na letných pneumatikách. O skrotenie tejto šelmy sa stará brzdová sústava Brembo Octyma s osempiestikovými strmeňmi s piestikmi usporiadanými v tvare kríža pre čo najvyššiu účinnosť. Zohľadňoval sa dokonca dizajn, aby strmene ladili s redukovaným štýlom Range Roveru a dokonca jeho farbou. Karbónová verzia bŕzd ušetrí 34 kg neodpružených hmôt a päťlúčové karbónové disky ďalších 35,6 kg.
Svoj potenciál ukáže Sport SV najlepšie v novom jazdnom režime SV, ktorý optimalizuje riadenie, radenie osemstupňovej prevodovky, reakcie na stlačenie plynu, ale aj zvuk výfuku s aktívnymi klapkami či tuhosť odpruženia, vrátane zníženia svetlosti o ďalších 15 mm. Navyše je možné v režime SV aktivovať špeciálny mód trakčných systémov TracDSC, ktorý je orientovaný vyslovene na okruhy. Emócie za volantom zvyšuje kabína s karbónovými sedadlami Performance Seats s integrovanými opierkami hláv a osvetlenými logami SV. Špecifické je aj textilné čalúnenie či priesvitné a osvetlené pádla radenia na volante. Tam sa to však stále nekončí, pretože SV vám za príplatok ponúkne sedadlá Body and Soul Seat (BASS), ktoré umožňujú cítiť zvuk! Aktuátory v sedadlách vytvárajú vibrácie na základe analýzy hudby. Mimochodom, audio od spoločnosti SUBPAC má 29 reproduktorov a výkon 1 430 W.
Spolu s ostrou verziou SV prichádza aj celý modernizovaný rad Range Roveru Sport. Ceny vo Veľkej Británii začínajú na 96 820 eurách.