Volkswagenu sa s jeho elektrickým MPV ID.Buzz, ktorý evokuje spomienky na legendárnu prvú a druhú generáciu dodávok T1 a T2, darí. Plánovaná produkcia na rok 2022 je beznádejne vypredaná. Čoskoro sa ponuka rozrastie o novú predĺženú verziu ID.Buzz LWB. Stojí na platforme MEB, tak ako klasický ID.Buzz, ale na dĺžke karosérie aj na rázvore pribudlo 250 mm. ID.Buzz LWB je tak dlhý 4 962 mm a jeho nápravy sú od seba vzdialení extrémnych 3 239 mm. Šírka 1 985 a výška 1 927 mm ostali zachované. Väčší formát znamená, samozrejme, viac miesta v kabíne a kufri. V 5-miestnom usporiadaní odvezie ID.Buzz LWB už v základe 1 340 litrov, čo je o 215 viac.
Zákazníci si môžu vybrať 5-, 6-, alebo 7-miestnu verziu. Aj so siedmimi ľuďmi na palube ostane vzadu stále 306 litrov pre batožiny. A ak sa sklopia sedadlá druhého aj tretieho radu, zmení sa ID.Buzz LWB na dodávku s celkovým využiteľným objemom 2 469 litrov. Dizajn sa príliš nemenil. Stále tu máme prednú masku v tvare písmena V, inšpirovanú historickou predlohou. Logo VW bude môcť byť osvetlené, zatiaľ ale len v USA, kde sa „Samba-Bus“ vráti po celých dekádach práve vďaka dlhšej verzii. Zmenu si všimnete zboku, kde sú posuvné dvere predĺžené o 192 mm. Zvyšných 58 mm pribudlo medzi nimi a zadným stĺpikom.
Špeciálne pre LWB namiešal Volkswagen nový strieborný lak Mono-Silver v kombinácii s bielou strechou Candy White. Spolu s predĺženým ID.Buzzom prichádza v premiére aj nová panoramatická strecha s plochou 1,5 štvorcového metra (1 540 × 930 mm), najväčšia akú kedy automobilka použila. Strecha Smart Glass je navyše vybavená reguláciou priehľadnosti. Je buď číra, kým v nepriehľadnom stave pripomína mliečne sklo. Ovládať sa dá dotykom alebo hlasovým povelom. Posádke tiež priniesla viac miesta nad hlavou. Nad prednými sedadlami má kabína výšku 1 093 a na zadnými 1 072 mm, čo je o tri centimetre viac.
Najviac pohodlia si užijú cestujúci vpredu. Samostatné sedadlá s opierkami môžu byť vybavené 12-smerovým elektrickým ovládaním a v USA za príplatok aj klimatizovaním. Nová verzia infotainmentu ID. Software s 12,9-palcovou dotykovou obrazovkou prináša ľahšie ovládanie, keďže je plocha displeja doplnená o dve permanentné lišty pre najčastejšie funkcie aj nové tlačidlo Car Control Center s voľne konfigurovateľnými funkciami. Pred vodičom sa nachádza menší 5,3-palcový displej a za príplatok aj head-up displej, ktorý má v ID.Buzze premiéru. Nechýba ani ambientné osvetlenie s desiatimi alebo za príplatok tridsiatim farbami.
Čítajte viac VW ID.Buzz dostane ‘zázračnú‘ strechu. Pridá 3 000 km ročne zdarmaCestujúci v druhom rade sedia buď na sedadlách delených v pomere 40 : 60, posuvných v rozsahu 200 mm, alebo na dvoch samostatných sedadlách. Najlepšia správa sa týka pohonu, pretože predĺžený rázvor náprav umožnil umiestniť v podlahe väčšiu batériu. Doteraz sa musel ID.Buzz spoliehať na li-ion akumulátor s využiteľnou kapacitou 77 kWh. Verzia LWB však prichádza s kapacitou až 85 kWh, čo bude mať priaznivý vplyv na dojazd, hoci ten zatiaľ automobilka neuviedla. Vyšší nabíjací výkon až 200 kW skráti nabíjanie z 10 na 80 % na 20 minút. A bez zmien neostal ani zadný elektromotor. Nový systém APP550 integruje výkonovú elektroniku, jednostupňovú prevodovku a celkom nový synchrónny elektromotor s permanentnými magnetmi.
Vďaka nemu má ID.Buzz LWB výkon 210 kW a krútiaci moment 560 Nm. Bežná verzia si musí vystačiť so 155 kW. Platí to aj pre LWB s menšou batériou. Nárast výkonu je výsledkom novej konštrukcie so statorom s väčším počtom vinutí a rotora s novými magnetmi. Elektromotor je navyše chladený vodou a olejom. Výsledkom je maximálna rýchlosť zvýšená zo 145 na 160 km/h a zrýchlenie na stovku za 7,9 sekundy. ID.Buzz bude využívať predné zavesenie McPherson a zadnú viacprvkovú nápravu. Napriek dlhému rázvoru sľubuje Volkswagen skvelú manévrovateľnosť, o čom svedčí priemer otáčania 11,8 metra, len o 0,7 metra väčším v porovnaní s bežným ID.Buzzom.
Čítajte viac VW Golf R 333: Limitovaná edícia s maximálnou výbavou a efektným lakomNový ID.Buzz LWB ukázal Volkswagen najprv v centrálnej oblasti surferov Huntington Beach na Pacific Coast Highway pri Los Angeles. A to v rámci najväčšieho stretnutia majiteľov automobilov VW Bus v USA. Európska premiéra je naplánovaná až na 23. až 25. júna na podujatí VW Bus Festival v Hannoveri – najväčšom európskom zraze týchto modelov, kde je prihlásených 6 000 vozidiel. Aj to naznačuje, ako veľmi Volkswagenu záleží na návrate legendárneho Samba Busu na severoamerický kontinent, kde skončil predaj pôvodného VW T4 pred dvadsiatimi rokmi. Dodnes však križujú Kaliforniu, Floridu či Long Island staršie kultové generácie T1, T2 a T3 so zadným náhonom a vzduchom chladenými motormi.