Po rozhodnutí, že Mitsubishi predsa len ostane prítomné na európskom trhu, rozšírili tri diamanty nedávno svoju ponuku na starom kontinente o novú generáciu SUV ASX. Ako vieme, ide o záchranné koleso, ktoré Mitsubishi hodila aliancia Renault-Nissan v podobe derivátu Renaultu Captur. A s novým Coltom to nie je inak. Hoci tlačová správa zdôrazňuje, že nový Colt nadväzuje na úspechy predošlých šiestich generácií tohto japonského mestského subkompaktu, z ktorého sa predalo 1,2 milióna kusov, v skutočnosti sa pozeráme na Renault Clio, presnejšie jeho modernozovanú verziu. V porovnaní s ASX si ale dali dizajnéri na rozdieloch voči francúzskemu originálu predsa len záležať trochu viac. Aspoň spredu.
Showroom: Mitsubishi L200 – návrat do lesaColt tak dostal úplne novú prednú masku Dynamic Schield s veľkým podsvieteným logom aj odlišný nárazník. Vo vyšších úrovniach sa môže pochváliť neprehliadnuteľnou grafikou denných diód. Profil je prakticky bez zmien. A platí to aj o zadnej časti, kde na príslušnosť k značke upozorňuje v podstate len obrovský nápis Mitsubishi. V ponuke bude päť lakov karosérie – čierny Onyx, červený Red, modrý Royal, šedý Volcanic alebo pastelový biely Arctic. K dispozícii budú 15– až 17-palcové kolesá a k tomu farebné pakety exteriérových prvkov, ako spätných zrkadiel, bočných líšt, spojlera a ochranných krytov nárazníka. Podobná individualizácia sa dotkla aj interiéru, ktorý má vynikať najmä digitálnym prostredím.
Pred vodičom sa nachádza 7– alebo 10-palcová obrazovka kokpitu Digital Driver Display. Infotainment má v základe sedem a vo vyšších úrovniach 9,3-palcový „tablet“. Samozrejmosťou je konektivita so smartfónmi cez Apple CarPlay alebo Android Auto, hlasové ovládanie, USB porty či indukčná nabíjačka. Aj volič jazdných režimov Multi-Sense je jasným odkazom na Renault. Podobné je to s pohonmi, veď Colt stojí na platforme CMF-B, identickej s Cliom. Základom sa stane atmosférický 3-valec 1,0 MPI (49 kW), v Renaultoch známy ako SCe. Nad ním bude stáť preplňovaná verzia 1,0 MPI-T (67 kW), alias TCe. Kým slabší motor dostane 5-stupňový manuál, výkonnejší bude mať o jeden prevodový stupeň viac.
Vrcholom je hybridná verzia 1,6 Hybrid (HEV), ktorá kombinuje atmosférický 4-valec 1,6 MPI (69 kW) s elektromotorom (36 kW) a multimódovou prevodovkou bez spojky, ktorá používa dva prevody pre elektromotor a štyri pre spaľovací agregát. Energetickým zásobníkom je li-ion batéria s kapacitou 1,2 kWh. Oba motory dávajú systémových 108 kW, čo má stačiť na zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 9,3 sekundy. Priemerná spotreba by sa mala pohybovať od 4,2 do 4,5 litra benzínu na 100 km. O bezpečnosť sa stará adaptívny tempomat, udržiavanie v jazdných prúdoch či parkovací asistent. Z luxusných prvkov spomeňme audio Bose, bezkľúčový prístup alebo praktické výklopné ťažné zariadenia.
Výrobu novinky odštartuje Mitsubishi, či skôr Renault, vo svojej tureckej továrni v Burse. K prvým zákazníkom sa má Colt dostať v septembri.
Čítajte viac Mitsubishi Outlander chystá veľký návrat do Európy. Ako plug-in hybridRozmery, objemy
Dĺžka (mm) | 4 053 |
---|---|
Šírka (mm) | 1 798 |
Výška (mm) | 1 439 |
Svetlá výška (mm) | 142 |
Rázvor náprav (mm) | 1 583 |
Objem kufra (l) | 391 – 1 069 |
Technické údaje
Verzia | 1,0 MPI | 1,0 MPI-T | 1,6 Hybrid |
---|---|---|---|
Zdvihový objem (ccm) | 999 | 999 | 1 598 |
Počet valcov/ventilov | 3/12 | 3/12 | 4/16 |
Max. výkon (kW/ot.) | 49/6 520 | 67/4 500 | 69/5 600 + 36/1 677 |
Max. krútiaci moment (Nm) | 95/3 600 | 160/2 000 | 148/3 200 + 205/200 |
Prevodovka | 5M | 6M | 6A |
0 – 100 km/h (s) | 17,1 | 12,2 | 9,3 |
Max. rýchlosť (km/h) | 160 | 180 | 180 |
Spotreba na 100 km (l) | 5,3 | 5,2 | 4,2 |