Už vlani SsangYong predstavil a na domáci trh uviedol nový model Torres. Ten zaujal úplne novým dizajnom. Na dĺžku má 4 700 mm, takže perfektne zapadá medzi súčasné SUV Korando a luxusný Rexton. Máme tu teda nového konkurenta Škody Kodiaq, Nissanu X-Trail, Volkswagenu Tiguan alebo Kie Sportage. V kufri má novinka minimálne 703 litrov pre batožinu. Torres zaujme ostrými líniami, ktoré podporujú jeho off-roadový charakter. Dobrodružný výzor podčiarkujú podlhovasté LED svetlá, maska s vertikálnymi otvormi a dvere batožinového priestoru inšpirované rezervným kolesom pravoverných off-roadov. Jazdiť môže na 17– až 20-palcových kolesách.
Napriek drsným tvarom je Torres výsostne moderným autom. Stačí nazrieť do kabíny vybavenej virtuálnym kokpitom aj veľkou 12,3-palcovou obrazovkou infotainmentu. Na stredovej konzole je ďalší samostatný displej s uhlopriečkou osem palcov pre ovládanie funkcií klimatizácie. Chýbať nebudú vyhrievané ventilované sedadlá, ambientné osvetlenie či výkonné audio. Pod kapotou pracuje preplňovaný benzínový 4-valec 1,5 GDI Turbo s výkonom 120 kW, známy aj z Koranda. Naftový motor Torres nedostane. K dispozícii bude 6-stupňová automatická prevodovka aj pohon oboch náprav. Zadná náprava má nezávislé zavesenie kolies, čo nebýva vždy štandardom. Cenou dá Torres konkurentom poriadne zabrať. Štartuje totiž na 27 990 eurách.
Na trh prichádza v štyroch úrovniach vybavenia – Club, Style, Clever a Premium. Pri verzii Club a Style si za automatickú prevodovku priplatíte 1 990 eur. Verzie Clever a Premium ju majú štandardne. Ak zatúžite aj po pohone 4×4, pripravte si ďalších 1 990 eur s výnimkou verzie Club, kde nie je k dispozícii. Už základný Torres Club jazdiaci na 17-palcových diskoch obsahuje LED svetlá, volič jazdných režimov, tempomat, udržiavanie v jazdných prúdoch, elektronickú parkovaciu brzdu, asistent prudkého zjazdu, 12,5-palcový LCD kokpit, kožený volant, sklopné vonkajšie spätné zrkadlá, parkovacie senzory vpredu aj vzadu, parkovaciu kameru, 8-palcový infotainment s Apple CraPlay a Android Auto, dvojzónovú klimatizáciu, elektricky ovládané okná či prednú lakťovú opierku.
Úroveň Style pridáva napríklad detekciu slepého uhla, vyhrievaný volant a sedadlá, elektrochromatické vnútorné spätné zrkadlo, bezkľúčové odomykanie a štartovanie, čalúnenie z umelej kože, zadnú opierku s držiakmi nápojov, USB konektor pre zadných cestujúcich, 18-palcové disky, LED predné hmlové svetlá. Úroveň Clever s automatickou prevodovkou ide ešte ďalej. Torres obohatí aj o adaptívny tempomat, ambientné osvetlenie kabíny, špecifické polokožené čalúnenie, ventilovanie predných a vyhrievanie zadných sedadiel či slnečné roletky. Vrchol ponuky, verzia Premium, pridáva už len kožené čalúnenie, elektrické ovládanie sedadla vodiča, infotainment s navigáciou a parádne 20-palcové disky kolies.
Za najdrahší Torres 1,5 T-GDI AWD s automatom v úrovni Premium tak zaplatíte 39 689 eur. To je menej než za dobre vybavenú Škodu Karoq. Neskôr by sa mal Torres objaviť aj v čisto elektrickej verzii.
Rozmery, objemy, hmotnosti
Dĺžka (mm) | 4 700 |
---|---|
Šírka (mm) | 1 890 |
Výška (mm) | 1 710 – 1 720 |
Rázvor náprav (mm) | 2 680 |
Objem batožinového priestoru (l) | 839 (703 s rezervným kolesom) |
Objem palivovej nádrže (l) | 50 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1 498 – 1 618 |
Technické údaje
Verzia | 1,5 GDI Turbo | 1,5 GDI Turbo AT | 1,5 GDI Turbo AWD |
---|---|---|---|
Zdvihový objem (ccm) | 1 497 | 1 497 | 1 497 |
Počet valcov/ventilov | 4/16 DOHC Turbo | 4/16 DOHC Turbo | 4/16 DOHC Turbo |
Max. výkon (kW/ot.) | 120/5 000 | 120/5 000 | 120/5 000 |
Max. krútiaci moment (Nm/ot.) | 280/1 500 | 280/1 500 | 280/1 500 |
Prevodovka | 6M | 6AT | 6AT |
Pohon | FWD | FWD | AWD |
Max. rýchlosť (km/h) | 191 | 191 | 191 |
Spotreba na 100 km (l) | 7,93 | 8,51 | 9,08 |