SsangYong Rexton nie je na trhu žiadnou novinkou. Predstavili ho už v roku 2017. Odvtedy sa však výrazne zmenil. V roku 2021 totiž podstúpil rozsiahlu modernizáciu. Dostal obriu chrómovú masku či nové svetlá so štyrmi diódovými modulmi. Napriek pokročilému veku sa ale do dôchodku stále nechystá. V dobrej kondícii ho má udržať ďalší facelift. Zvonka si veľa zmien ale nevšimnete. V každom prípade sa môže pochváliť prepracovanými svetlami s uvítacími sekvenciami a dynamickou funkciou smerových svetiel. Nový je aj dizajn 20-palcových diskov kolies.
V kabíne sa toho odohralo oveľa viac. V centre palubnej dosky sa totiž objavila nová 12,3-palcová dotyková obrazovka systému Smart Audio Multimedia, ktorá nie je zapustená do palubnej dosky, ale vystupuje nad ňu. Z tohto dôvodu sa menil aj tvar prieduchov ventilácie, ktoré sú situované horizontálne. Ovládací panel dvojzónovej automatickej klimatizácie má teraz kapacitné tlačidlá namiesto klasického hardvéru, ale SsangYong sľubuje naďalej jednoduché a intuitívne ovládanie. Ďalšou novinkou v interiéri sú predné aj zadné konektory USB-C.
Pod kapotou pracuje naďalej preplňovaný naftový 4-valec 2,2 e-XDI s výkonom 148,6 kW a krútiacim momentom 441 Nm. Svoju silu prenáša cez 8-stupňovú automatickú prevodovku k zadným kolesám. Nechýba pripájateľný pohon oboch náprav 4 × 4 ani redukčná prevodovky, čo robí z Rextona skutočný off-road. Zákazníci by mali oceniť aj bohatšie vybavenie. Týka sa to najmä vrcholovej verzie Premium Plus, ktorá dostala do vienka pakety Tech a Premium+ ako štandard.
To znamená prítomnosť detekcie slepého uhla s varovaním pri zmene jazdného pruhu, asistenta núdzového brzdenia, systému udržiavania v jazdnom pruhu, detekcie premávky za vozidlom, adaptívneho tempomatu, 360-stupňovej kamery, ale aj varovania pre bezpečné vystúpenie z vozidla. Z komfortných prvkov spomeňme elektrické ovládanie dverí batožinového priestoru, slnečné roletky pre okná druhého radu sedadiel a pamäť nastavenia elektrického sedadla vodiča, ako aj vonkajších spätných zrkadiel.
Čítajte viac Test: SsangYong Rexton - toto auto sa cenou zaseklo v minulostiVynovený Rexton je už k dispozícii aj na Slovensku. Základná verzia Club štartuje na 35 490 eurách. Za Rexton Clever zaplatíte 41 490 eur a za spomínanú vrcholovú verziu Premium 49 690 eur.
Rozmery, objemy
Dĺžka (mm) | 4 850 |
---|---|
Šírka (mm) | 1 960 |
Výška (mm) | 1 825 |
Rázvor náprav (mm) | 2 865 |
Svetlá výška (mm) | 225 |
Objem nádrže (l) | 75 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 2 070 |
Ťažná kapacita (kg) | 3 000 |
Technické údaje
Motor | 2,2 e-XDI |
---|---|
Počet valcov/ventilov | 4/16 |
Zdvihový objem (ccm) | 2 157 |
Max. výkon (kW/ot.) | 148,6/3 800 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 441/1 600 |
Prevodovka | 8A |
Max. rýchlosť (km/h) | 184 |
0 – 100 km/h (s) | výrobca neudáva |
Spotreba na 100 km WLTP (l) | 7,6 – 7,9 |