
Land Cruiser je skutočnou legendou. Veď história tohto off-roadu siaha až do roku 1951 k prvej Toyote BJ. Odvtedy predala Toyota na celom svete viac ako 11,3 milióna kusov vozidiel tohto modelového radu. A kariéru rozhodne nekončí. Naopak, nová generácia bude v teréne ešte odolnejšia, no zároveň komfortnejšia a ľahšie ovládateľná na bežných cestách. Toyota akoby spojila drsnú DNA Land Cruiseru s komfortom typickým pre Lexus. Napokon, Land Cruiser je základom nového Lexusu GX.


Dizajnéri odviedli naozaj skvelú prácu. Už prvý pohľad naznačuje, že sa inšpirovali Land Cruiserom generácie FJ62, ktorý bol vyrábaný v rokoch 1984 až 1986. Tento retroštýl novinke veľmi svedčí. Prísne horizontálne tvary majú však aj funkčnú stránku. Toyota zdôrazňuje najmä dobrý výhľad spoza volantu, keďže línia okien je posadená relatívne nízko. V teréne prídu vhod aj krátke previsy aj zúžená spodná časť karosérie. To, čo nevidieť, je nová platforma GA-F s rámom, ktorý je o 50 % tuhší ako ten predošlý. Celková tuhosť Land Cruiseru tak vzrástla až o 30 %.
Novinka má na dĺžku 4 920, na šírku 1 665 a na výšku 1 870 mm. Relatívne krátky rázvor náprav 2 850 mm je opäť výhodou v teréne. Medzi technickými novinkami vyzdvihuje Toyota odpájateľné stabilizátory, ktoré mimo spevnených ciest zväčšujú kríženie náprav. Zároveň zlepšujú stabilitu na asfalte. Po prvý raz je tiež Land Cruiser vybavený elektrickým posilňovačom riadenia. To znamená menšie spätné rázy do volantu, ľahšie ovládanie a zároveň použitie systému udržiavania v jazdnom prúde v rámci balíka Toyota Safety Sense.


Kabína môže mať dva alebo tri rady sedadiel. Land Cruiser teda odvezie päť alebo sedem cestujúcich. Tých čaká doteraz nevídaný luxus i keď dizajn palubnej dosky opäť akcentuje drsný korienok tejto terénnej ikony. Na prvých fotografiách vidíme virtuálny kokpit aj veľkú obrazovku infotainmentu. Je sympatické, že Toyota zachovala samostatný panel pre ovládanie klimatizácie. Aj ďalšie ovládacie prvky ostali verné „hardvéru“, čo zjednodušuje obsluhu v teréne. V skutočne náročných podmienkach príde vhod systém jazdných režimov Multi-Terrain Select aj kamerový systém Multi-Terrain Monitor, zobrazujúci okolie a priestor pod vozidlom.


S technikou pod kapotou Toyota neexperimentovala. Land Cruiseru naordinovala to, čo je preň najlepšie – 4-valcový naftový motor s objemom 2,8 litra. Výkonom 150 kW síce neohúri, ale komfortnému off-roadu zabezpečí hospodárnu prevádzku a dostatok krútiaceho momentu pri nízkych otáčkach. Zároveň umožní Land Cruiseru ťahať príves s hmotnosťou až 3 500 kg. Samozrejmosťou je 8-stupňový automat, redukčná prevodovka a vyspelý pohon oboch náprav. Neskôr sa má objaviť aj mild-hybridná verzia tohto motora so 48 V štartér-generátorom. Bližšie technické dáta zverejní Toyota až s príchodom na trh.

Objednávky na Land Cruiser otvorí automobilka pre Európu už v októbri, ale prvé kusy sa dostanú k zákazníkom až v polovici roka 2024. Na úvod sa predstaví limitovaná séria Land Cruisre First Edition, z ktorej vznikne 3 000 exemplárov. Tá ešte viac akcentuje historický odkaz. Napríklad kruhovou grafikou predných svetiel a špecifickým dvojfarebným lakovaním. Na výber sú až dve kombinácie – piesková a sivomodrá.
