VW predstavil ID.3 koncom roka 2019. Skutočný predaj však odštartoval až v nasledujúcom roku. V živej pamäti máme ešte problémy so softvérom, ktoré ID.3 v úvode sprevádzali. Niektoré funkcie, ako napríklad rozšírenú realitu head-up displeja, aktivovala automobilka zákazníkom až niekoľko mesiacov po kúpe. To všetko je však minulosťou. ID.3 síce nemôže v objeme predajov konkurovať napríklad Tesle 3, nehovoriac o Golfe, ktorého mal byť pôvodne nástupcom, ale vo svete elektromobilov na tom zas nie je až tak zle. V Európe bol za rok 2022 na piatej priečke. Je to ale menej ako v roku 2021, keď sa preň rozhodlo viac ako 72 000 európskych zákazníkov. Z časti aj preto, že mnohí dali prednosť mladšiemu, väčšiemu a praktickejšiemu SUV ID.4.
Volkswagen sa preto teraz opäť snaží pritiahnuť pozornosť k ID.3 modernizáciou. Tá prichádza pomerne skoro, len dva a pol roka po uvedení. A má vyliečiť niektoré neresti, ktoré zákazníci ID.3 vyčítali. Najviac ale prekvapia pomerne rozsiahle zmeny v dizajne exteriéru, čo je po tak krátkom účinkovaní na trhu nezvyklé. ID.3 je odteraz menej „hravým“ elektromobilom. Z nového nárazníka totiž zmizla dekoratívna štruktúra po stranách. Toto miesto využil Volkswagen na vytvorenie vertikálnych štrbín, ktoré znižujú odpor vzduchu usmernením prúdenia v oblasti predných kolies. Nový je aj sací otvor v spodnej časti nárazníka. Kapota vyzerá dlhšia, pretože dizajnéri odstránili čierny pás pod čelným oknom.
Ani na jednej zo snímok nevidíme grafické polepy na zadných stĺpikoch, ktoré boli predtým typickým prvkom ID.3. Vzadu sú najväčšou novinkou zadné delené svetlá, ktoré teraz svietia aj v zadnom veku. Facelift uzatvára rozšírená paleta farieb, vrátane šedozelenej Dark Olivine Green. V interiéri sa majú objaviť kvalitnejšie plasty s mäkkým povrchom, ktoré sú príjemné na dotyk. Práve tvrdé a lacno pôsobiace plochy patrili k výhradám klientov. Uplatniť sa majú na palubnej doske aj v nových výplniach dverí. Stále však platí, že celý interiér je vegánsky. Tak napríklad poťahy sedadiel sú vyrobené z materiálu Artvelours Eco, obsahujúci až 71 % plastového recyklátu. Menej trápenia by mal zákazníkom priniesť nový softvér, ktorý je rýchlejší.
Dotyková obrazovka s uhlopriečkou 12 palcov bude odteraz štandardom. Pri navrhovaní štruktúry menu vychádzal VW opäť zo spätnej väzby majiteľov. Ponuka funkcií súvisiacich s nabíjaním sa napríklad dostala do prvej vrstvy obrazovky. Samotné nabíjanie uľahčí inteligentný plánovač trás, ktorý vyberá najvhodnejšie zastávky na nabíjanie s ohľadom na ich výkon aj obsadenosť. Funkcia Plug & Charge zas dokáže identifikovať vozidlo na nabíjačke bez nutnosti použitia karty alebo čipu. Stačí ho pripojiť. Balík asistenčných systémov vylepšil adaptívny tempomat, ktorý pracuje v celom rozsahu rýchlostí a udržiavanie v jazdnom prúde, ktorému stačí na identifikovanie jediná čiara vodorovného značenia.
Čítajte viac VW Tiguan: Nová generácia odhaľuje tajomstvá. Ukáže sa na jeseňTechnika sa nemenila. Batérie môžu mať kapacitu 45, 58 alebo 77 kWh a výkon vzadu umiestneného elektromotora zas 107, 110, alebo 150 kW. Doteraz sa ID.3 vyrábal Zwickove a v Drážďanoch, no od jesene tohto roka nabehne aj na linky materského závodu vo Wolfsburgu. Automobilka sa pochválila, že od spustenia produkcie modelov radu ID, ktorých je v súčasnosti šesť, dodala zákazníkom na celom svete viac ako 600 000 kusov týchto čisto batériových elektromobilov. Napriek tom, že rebríčku najpredávanejších elektromobilov za rok 2022 dominuje v Európe na prvých dvoch miestach Tesla (Y, 3), Volkswagen bol európskou jednotkou z pohľadu predaných elektromobilov. Zákazníkom dodal 349 147 kusov vozidiel, Tesla „len“ 232 018.