Na jar predstavil Mercedes-Benz už šiestu generáciu Triedy E. V lete pribudlo elegantné kombi T s objemom batožinového priestoru 615 litrov. No a teraz prichádza čerešnička na torte v podobe out-doorovej verzie All-Terrain. Vytvára akýsi most medzi klasickou ponukou zo Stuttgartu a nefalšovanými SUV, najmä triedami GLC a GLE. Recept novinky ostáva od roku 2016 nezmenený. Základom je verzia kombi, ktorá prešla „off-roadovým“ tuningom. Ten sa podpísal na miernych zmenách formátu. All-Teerrain má na dĺžku 4 950 mm (+ 48mm), na šírku 1 904 (+ 14 mm) a na výšku 1 497 mm (+ 29 mm).
Showroom: Mercedes GLS 400 d – tak veľké, že sa vo vnútri stratíte
Čítajte viac Mercedes-Benz chystá malú triedu G. Vraj bude mať aj ‘spaľováky‘Najväčší rozdiel je práve vo výške, keďže novinka má vyššie posadenú karosériu. Sériovo je vybavená 18-palcovými diskami s vyšším profilom pneumatík (235/55 R18), no na želanie si môžete dopriať aj väčšie dvadsiatky. V porovnaní s predchádzajúcou generáciou pribudlo do dĺžky a na rázvore náprav 22 mm a do šírky 28 mm. Drsnejší charakter verzie All-Terrain je zjavný na prvý pohľad. Predná maska má dvojlamelový dizajn a centrálne umiestnenú hviezdu. Lamely sú vyhotovené v irídiovej farbe. Špecifický je tiež predný nárazník s chrómovou spodnou ochranou.
Z profilu púta pozornosť masívne plastové „brnenie“ na podbehoch a blatníkoch v tmavosivej farbe. Nechýba však ani ozdobná chrómová lišta. Aj zadný nárazník je vybavený chrómovou vložkou. A platí to tiež pre nakladaciu hranu kufra. Ten má, mimochodom, identických 615 litrov, tak ako bežné kombi. V interiéri demonštrujú odolnosť pedále AMG z ušľachtilej ocele a podlahové rohože s nápisom All-Terrain. Ak vodič aktivuje terénny program, infotainment MBUX zobrazí na rozdiel od ostatných verzií, terénnu grafiku s informáciami o náklone či terénnymi funkciami. Chýbať nebude ani „priehľadná kapota“, teda zobrazenie povrchu pod vozidlom.
Pre All-Terrain vybral Mercedes-Benz štyri druhy pohonu, samozrejme, všetky v kombinácii s 9-stupňovou prevodovkou a stálym pohonom oboch náprav 4Matic. Základ predstavuje naftová verzia 220d 4Matic (145 kW). Nad ňou stojí benzínová verzia E 450 4Matic (280 kW). Obe disponujú úspornou mild-hybridnou technológiou s 24 V štartér-generátorom ISG (17 kW). Najzaujímavejší je však naftový plug-in hybrid E 300de 4Matic, ktorý kombinuje dieselový 4-valec (145 kW) s elektromotorom (95 kW). Systémový výkon je naladený na 230 kW. Táto verzia sľubuje čisto elektrický dojazd 85 až 102 km, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,3 sekundy a priemernú spotrebu len 0,9 litra na 100 km.
V teréne bude veľkou výhodou sériovo dodávané pneumatické odpruženie Airmatic na oboch nápravách, ktoré umožňuje meniť svetlú výšku podvozka. Kým v teréne je možné karosériu zdvihnúť, na asfalte klesne o 15 mm nižšie v porovnaní so štandardným nastavením. Tým sa zlepší aerodynamika aj spotreba paliva. Adaptívne tlmiče ADS+ sa zas starajú o vysokú úroveň komfortu. Charakteristika tlmičov je riadená automaticky a pre každé koleso zvlášť – tak pri kompresii, ako aj pri odskoku. Senzorika nastavuje tlmiče v závislosti od povrchu vozovky tak, aby sa napríklad prejazd nerovnosti jedným kolesom nepreniesol na celú nápravu.
Tak ako sedan a kombi, bude schádzať aj nový Mercedes-Benz E All-Terrain z liniek materského závodu v Sindelfingene.