Mazda 2 je vo svete áut tak trochu raritou. V Európe sú totiž hneď dve. Jedna originálna, pochádzajúca ešte z roku 2014, a druhá, odvodená z Toyoty Yaris. Mazda totiž vďaka spolupráci s Toyotou vylepšila v Európe svoje emisné skóre. Bolo to ale tak trochu na úkor identity, pretože hybridná verzia dvojky sa od Yarisu líšila len logom. Teraz je všetko inak, pretože Mazda naordinovala „votrelcovi“ rozsiahly facelift v štýle Kodó.
Obriu prednú masku Yarisu vymenila distingvovanejšia päťuholníková, typická pre všetky súčasné Mazdy. Nový je aj nárazník s hmlovými svetlami umiestnenými v šesťhrannej vložke, inšpirovanej konceptom Kai. Odlišnosť od originálu umocňujú nové dizajny 15– až 17-palcových kolies. Aj vzadu je vynovená dvojka o čosi elegantnejšia, pretože pôvodne čierna plastová lišta je po novom lakovaná vo farbe karosérie. Paletu lakov karosérie obohatil modrý odtieň Glass Blue.
V interiéri je najväčšou zmenou infotainment s väčšími obrazovkami. Prístrojový štít tvorí 12,3-palcový displej s dvojicou digitálnych ciferníkov. Multimediálne rozhranie zasa využíva väčšiu – až 10,5-palcovú dotykovú obrazovku. Mazda tiež mení úrovne výbav. Pôvodné stupne Pure, Agile a Select vystriedali úrovne Prime-line, Centre-line, Exclusive-line, ako aj Hybrid Homura a Homura Plus. Každá však obsahuje LED svetlá, automatickú klimatizáciu, ale aj bezpečnostný balík i-Activesense s adaptívnym tempomatom a udržiavaním v jazdnom prúde.
Pod kapotou sa nič nemenilo. Hybridná sústava so systémovým výkonom 85 kW je výsledkom kombinácie atmosférického 3-valca 1,5 Dynamic Force (68 kW), využívajúceho Atkinsov cyklus, synchrónneho elektromotora (59 kW), planétovej prevodovky a malej li-ion batérie umiestnenej pod zadným sedadlom. Vďaka spolupráci oboch motorov zrýchľuje Mazda 2 Hybrid na stovku za 9,7 sekundy a spotrebuje priemerne len 3,8 litra benzínu na 100 km. Kuriózne je, že popri hybridnej Mazde 2 bude naďalej v ponuke tá klasická s motorom 1,5 Skyactiv-G (55 kW), ktorá je na trhu už od roku 2014.
Čítajte viac Mazda 2: Nová generácia? Ani náhodou. Len ďalší facelit