Už vlani predviedla Mazda koncept nádherného roadsteru Vision Study Model. Začalo sa o ňom šepkať, že predznamenáva budúcnosť kultovej Mazdy MX-5, najpredávanejšieho roadsteru planéty. A tieto špekulácie neboli ďaleko od pravdy, pretože necelý rok nato provokuje Mazda ďalšou evolúciou na túto tému. Nový koncept s označením Iconic SP je jej hlavnou hviezdou na výstave mobility v Tokiu. Tentoraz s karosériou kupé. Mazda tvrdí, že štúdia je navrhnutá pre zákazníkov, ktorí túžia po aute stelesňujúcom radosť z jazdy. A emocionálny dizajn to len potvrdzuje. Karoséria vysoká iba 1 150 mm má na dĺžku 4 180 a na šírku 1 850 mm. Je teda o 265 mm dlhšia, o 15 mm širšia, ale o 75 mm nižšia ako súčasná Mazda MX-5.
Proporcie sú vskutku vzrušujúce, na čom má podiel zväčšený rázvor náprav z 2 310 na 2 590 mm, čo je až o 280 mm viac. Dlhá kapota a vzad posunutá kabína rešpektujú klasickú architektúru kupé. Spomienkou na prvú generáciu „Miaty“ z roku 1989 sú výklopné predné reflektory. Tie zadné tvoria dva páry kruhových svetiel. To najzaujímavejšie ale Iconic SP skrýva pod kapotou. Mazda totiž nezanevrela na Wankelov rotačný motor. Má ho aj Iconic SP. A dokonca dvojrotorový. Nenádejajte sa však, že poháňa kolesá ako v slávnej Mazde RX-8. Oveľa viac spoločného má tento pohon s vlani predstavenou elektrickou Mazdou MX-30 R-EV, kde rotačný motor slúži ako predlžovač dojazdu.
Aj Iconic SP je teda elektromobilom s benzínovým generátorom, menšou batériou a trakčnými elektromotormi. Detaily však nepoznáme. Mazda zverejnila iba systémový výkon 272 kW, čo je dvojnásobok výkonu súčasnej Mazdy MX-5. Dynamika bude nepochybne fascinujúca. Mazda pritom tvrdí, že prevádzka takéhoto kupé môže byť uhlíkovo neutrálna, pretože batériu je možné nabíjať zelenou energiou a Wankelov motor zas „napájať“ syntetickým palivom či dokonca vodíkom. Je na to pripravený. Pôžitok zjazdy má umocniť nízke ťažisko a dokonalé rozloženie hmotnosti medzi nápravami v pomere 50 : 50.
Celé to dotvára špecifický červený lak Viola Red, navrhnutý špeciálne pre tento koncept, a útulný, puristicky zariadený interiér. Digitálny prístrojový panel pred vodičom zobrazuje nielen rýchlosť, ale aj mapu trate či preťaženie. Nechýba infotainment pre navigáciu či nastavenie rôznych funkcií hybridného pohonu. Sedadlá sú čalúnené semišom, tak ako sa na pravoverné kupé patrí. O budúcnosti konceptu Iconic SP síce automobilka nič neprezradila, ale je takmer isté, že sa pozeráme na veľmi realistickú podobu ďalšej generácie MX-5, ktorá sa nevyhne elektrifikácii. A je už načase, veď súčasná „Miata“ je na linkách od roku 2014, teda neuveriteľných deväť rokov.
Čítajte viac Mazda 2 Hybrid: Konečne je z nej Mazda