Už v roku 2020 sa Sony v Las Vegas pochválilo elektrickým konceptom Vision-S, ktorým naznačilo zámer vstúpiť na trh elektromobilov. Aj keď najprv Sony tvrdilo, že ide len o demonštrátor nových pokročilých technológií infotainmentu, konektivity a rôznych technológií a senzorov, potrebných pre autonómnu jazdu, nakoniec sa Vision-S dostal do testovacej fázy. K aerodynamickému sedanu, ktorý by mohol konkurovať napríklad Tesle 3, slebo skôr Tesle S, pribudol na tom istom mieste o dva roky neskôr aj druhý koncept Sony Vision-S 02, tentoraz na tému SUV. To už bolo jasné, že Sony sa pripravuje na výrobu elektromobilov aj to, že vznikať budú v spolupráci s japonskou Hondou, ktorá by zabezpečila samotnú produkciu.
Čítajte viac Sony Vision-S 02: Tvorca Walkmanu predstavil už druhý elektromobilNo a na tohtoročnej výstave elektroniky CES v Las Vegas sa Sony opäť priblížilo k finále. Pod novou značkou Afeela, ktorá je súčasťou spoločného podniku Sony Honda Mobility, Japonci ukázali tretie dejstvo, ktoré má naozaj blízko k sériovému elektromobilu. Ide opäť o aerodynamický sedan, takže je bližší štúdii Vision-S než k Vision-S 02. Afeela mieri dĺžkou 4 915 mm do strednej triedy a je vidieť, že v porovnaní s konceptmi sa zbavila niektorých futuristických prvkov. Tak napríklad virtuálne spätné zrkadlá nahradili tie konvenčné a menej futuristické sú aj svetlá. Zväčšil sa tiež kryt nabíjacieho portu. V kabíne sa objavila širšia stredová konzola a mierne prepracovaný volant.
Jednoducho, Afeelu môžeme považovať za predprodukčný prototyp. Poznáme dokonca špecifikácie pohonu. Afeelu budú poháňať dva synchrónne elektromotory, každý na jednej z náprav, s výkonom 180 kW. Napájať ich bude li-ion akumulátor s kapacitou 91 kWh, takže dojazd okolo 400 až 500 km by mal byť, aj vzhľadom na nízky odpor vzduchu, garantovaný. Presné údaje ale Afeela nezverejnila. Podporovať má jednosmerné nabíjanie s výkonom 150 kW, čím nijako zvlášť nevytŕča z davu. O komfort na palube sa má starať pneumatické odpruženie. Zaujímavé je, že na 21-palcových predných kolesách používa pneumatiky s profilom 245/40, kým vzadu širšie plášte s profilom 275/35.
Na finálny produkt si ešte počkáme. Napokon Afeela nemá ešte ani názov. Systém objednávok otvorí novovytvorená značka v roku 2025. Prvé vozidlá by sa mali dostať k zákazníkom v roku 2026, najprv v USA. Odhaduje sa, že cena by mala začínať na 45 000 dolároch. Zajazdiť si s Afeelou bude možné ešte pred spustením sériovej produkcie. Ale len virtuálne. Jej digitálny model sa totiž dostane do populárnej videohry Gran Turismo 7. Nejde len o popularizáciu novinky. Honda a Sony chcú totiž v spolupráci so štúdiom Polyphony Digital zužitkovať pri finálnom ladení vozidla skúsenosti, ktoré tvorcovia Gran Turisma získavajú pri modelovaní jazdných vlastností vo virtuálnom priestore.